28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Aby naše děcka nechodily špinavé…“

„Ach, proč jen tě rodiče nedali na řemeslo, nebo jsi mohl mlátit obilí, řezat slámu nebo něco podobného, a teď bys našel u každého sedláka práci a nemusel bys vystávat před velkými pány a lézt jim někam!“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kubáč 14.8.2019 11:27

Už dnes to vypadá tak že za každým krajským městem

stoji Euro-dotované "centrum technologické excellence" a v něm kapou hajzlíky.

P. Lenc 14.8.2019 10:30

Pokud se nejen na střední,

ale i na vysokou školu dostávají žáci kteří nezvládají základy matematiky, pravopis je pro ně španělská vesnice, bez počítače a "chytrého" telefonu nemohou existovat, tak nebudem mít řemeslníky, ale zvyšující se armádu neumětelů vyžadujících nejen "přiměřený plat", ale i "přiměřené"pracovní zařazení, protože mají "tu maturitu" nebo dokonce vysokoškolský titul.Může za to nejen rodina, ale i školský systém, kde jsou plošně odměňováni učitelé bez možnosti jakkoliv toto rovnostářství nějak ovlivnit.

J. Kanioková 14.8.2019 19:41

Souzním,

to jsou budoucí Neziskovkáři..

K. Janyška 14.8.2019 9:19

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být. Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.