29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

FEJETON: Hřích se vrací

V povědomí máme hodně ploché pohledy na minulé epochy. Antika byla taková a maková a středověk zase jinak takový a makový, renesance byla uvolněná a reformace puritánská, jaký bude v příštích dobách pohled na dvacáté století?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 15.8.2019 22:48

Jsem zvědav, jak

ministrant Petříček zařídí, aby se mu do těch čmelínů opravdu nastěhovali čmeláci. Bude na "výstavbu čmelínů" i výběrové řízení?

J. Jurax 15.8.2019 21:52

Ano. Dojalo mně to až natolik, že jsem zvýšil svou uhlíkovou stopu vykouřením vonné Sparty.

Klidně hřešte, svatá Gréta z nás hříchy sejme!

P. Zima 15.8.2019 21:08

Nikdy nebudete moci pohlédnout chřástalovi do očí!

Dobrý den, Astone. Viděl jste někdy chřástala? Chřástal je pták a ani kdyby Vám udělil rozhřešení sám monsignore Bursík, tak se Vám nepovede pohlédnout chřástalovi do _obou_ očí. Možná leda snad na nějakém tom kubistickém obraze ...

J. Kanioková 15.8.2019 16:03

Šaškárna -

"Osvícení lidé se zapřísahají, že nebudou mít děti, protože každý nový člověk přispívá k celkové zátěži."

Generace jsou čím dál pohodlnější, sobečtější, tak rády přijímají takové nesmysly, na něž svůj alibismus mohou svést.

V. Student 15.8.2019 14:40

Freud myslel,

že když z problému viny udělá pseudoproblém v podobě neefektivního sebeproklínání, tak vše vyřeší. Nevyřešil nic, jen ten problém rozhýbal. A ten nám dneska skončil u žabiček, trávníků, spalovacích motorů a podobných kravin.

M. Šejna 15.8.2019 11:56

celkem trefné, jenže ...

celkem trefný fejeton, jenže zelenou ideologií jsou nakažení i dospělí, včetně pana Neffa.

Pan fejetonista Neff už zapomněl, jak před lety bojoval proti stavbě tunelu Mrázovka, protože ten tunel prý zhorší ovzduší na Smíchově. I tehdy zelení magoři dokázali zblnout dnes už ideologicky vyléčeného fejetonistu Neffa.

Zelené šílenství prosakuje i do územního plánování. To nedělá dnešní mládež, ale dospělá generace. Například u nás je podmínkou, aby stavební pozemek měl minimálně 800 m2, a to i přesto, že pro rodinný dům bohatě stačí 400 m2. Nikomu z územně plánovacích komisí nedochází, že když musí mít stavební parcela 800 m2 a nikoli jen 400 m2, tak o tuto výměru se zmenšuje zemědělský půdní fond.

M. Zdobinský 15.8.2019 10:53

Bezva fejeton

Pobavilo a taky trochu zamrazilo, ale každopádně děkuji.

V. Pavelka 15.8.2019 10:18

Re: No jo

A já pořád co to ve mě hlodá ,když nesu tříděné plasty do kontejneru,tak já se kaju , a takovej sem byl hrdej Ateista, C..

K. Janyška 15.8.2019 8:59

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

K. Janyška 15.8.2019 9:00

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

K. Janyška 15.8.2019 8:59

Nové generace jsou itrelevantně vzdělávány a

jde z nich hrůza... Dzp.

D. Stanek 15.8.2019 8:35

Přesně jste to vystihnul

Takže desetkrát "Rodiči náš" a pětkrát "zdrávas Maria" (to snad ještě nezměnili) a můžete vyhodit uchošťoury do lesa. Přeji hezký den a děkuji za hezký článek.

Daniel

F. Krejčí 15.8.2019 8:20

oprava

Opravuji osloveníé - mělo být

Astone

F. Krejčí 15.8.2019 8:19

Podepisuji bez výhrad

Astopen, jsem ročník 1943, tak mohu napsat, že se mi to moc líbilo.

Díky.

V. Petr 15.8.2019 6:37

Špica

Pobavilo...