18.6.2019 | Svátek má Milan


SPOLEČNOST: Čunkovy cesťáky

21.7.2008

Nedávno tu vyšel článek o tom, jak Čunek nemohl vydělat na cestovních náhradách. Jsem živnostník (OSVČ) a kdysi jsem také napsal několik programů na vedení účetnictví, takže k tomu chci přičinit pár poznámek.

Na kilometrovném se dá trochu vydělat i legálně, můžete použít dva způsoby účtování pohonných hmot. Ten první vám moc peněz nepřinese. Účtujete totiž pohonné hmoty ve skutečných cenách, a tak vám zbývá pouze "příplatek za řízení", ale to je pár haléřů na kilometr. Je to výhodné pro podnikatele, kteří mají "na dojezd" pouze benzínky s hodně drahým palivem. Ovšem musíte si schovávat účtenky po dobu 10 let.

Proto většina podnikatelů používá druhý způsob, a to účtování pohonných hmot za cenu vyhlášenou vládou. Na tomto kilometrovném už se dá vydělat trochu víc, pokud máte někde v dosahu nebo na trase benzínku s palivem pod vyhlášenou průměrnou cenou. Například pro rok 2007 byla vyhlášena cena za benzín Speciál (no jo, mám starou Škodovku) 29,37 Kč (viz zde). Jenže já v roce 2007 kupoval tento benzín zásadně u benzínky Makro, kde nestál nikdy víc než 28,50 Kč. I při tomto způsobu účtování máte samozřejmě nárok ještě na "příplatek za řízení".

Ale to pořád ještě není na zbohatnutí. Zbohatnou se dá pouze nelegálně, tedy podvodem. Pokusím se popsat některé nejčastěji používané "finty", ale předem zdůrazňuji, že jsem je nikdy nepoužil (ani jsem neměl možnost), protože najezdím poměrně málo kilometrů a nikde nezůstávám přes noc.

Finta 1 - jiné auto
Máte-li dvě auta, kde jedno má mnohem vyšší spotřebu (třeba Mercedes 5 litrů obsah) a druhé je mohem úspornější (nějaká "motorová nákupní taška"), pak je finta jasná. Na cesťák napíšete Meďoura a za něj dostanete řekněme 2000 Kč na palivo, ale pojedete Feliií, kde za palivo utratíte pouze 700 Kč. Jednou za čas si sám nebo s pomocí spřáteleného servisu natočíte na tachometr Meďoura odpovídající počet kilometrů.

Finta 2 - žádné auto
Máte jen jedno auto a proto ho nepoužijete, ale pojedete vlakem nebo autobusem. Při dvou- a vícedenních cestách vám ztráta pár hodin nebude tak vadit. Samozřejmě, že do cesťáku napíšete vlastní auto. Takže kilometrovné řekněme 1200 Kč, ale za vlak utratíte pouze 250 Kč.

Finta 3 - nocleh u spřáteleného hoteliéra
Přijedete do Horních Kotěhůlek a zajdete do hotelu Zlatá Růže. A hele, ono to patří Karlovi, se kterým jste chodil na základní školu.

"Hele Karle, ty účtuješ nocleh 400 Kč, vid? Tak mi napiš 700, já ti dám 500 a oba budeme spokojeni. Víš Karle, já sem budu jezdit častěji."

Finta 4 - přespím u známých, účtuji hotel
Přijedete do Dolního Zlodějova, kde majitelem hotelu je další váš známy nebo bývalý spolužák. Zajdete za ním, necháte si vystavit účet za 500 Kč, dáte mu 250 Kč a zajdete přespat k příbuznému. "Víš strejdo, já přijel teprve teď večer a v hotelu už nebylo místo."

Finta 5 - žádná cesta
Tato finta je finančně nejvýnosnější, pokud vás nechytnou. Vykážete služební cestu, vykážete kilometrovné nebo doložíte lístky na hromadnou dopravu (celá rodina má povinnost vám shánět co nejvíce lístků na vlak a autobus), pak zvednete telefon a celou záležitost vyřídite po drátech. Pokud budete vykazovat cesty pouze hromadnou dopravou, nemusíte ani "přetáčet" tachometr.

Pro šťouraly, nechápavce a Policii České republiky ještě jednou:
Žádnou ze zde uváděných nezákonných praktik jsem osobně nikdy nepoužil. Neznám ani nikoho kdo by ji použil a já to mohl hodnověrně prokázat. Tudíž jsem nespáchal žádný trestný čin ani přečin a nevztahuje se na mě ani oznamovací povinnost.

www.practisoft.cz

balík z Plzně



Školní jídelny jsou zaostalé: Děti nedostávají dost jídla a živin, říká studie
Školní jídelny jsou zaostalé: Děti nedostávají dost jídla a živin, říká studie

Státní zdravotní ústav (SZÚ) informoval o tom, že stravování ve školách je zastaralé a skladba jídelníčku neodpovídá současnému způsobu života. Ze studií vyplývá, že ve školních jídelnách děti nedostávají stravu, která by odpovídala doporučení výživových hodnot a liší se i gramáž porcí. Proč tomu tak je?

Diskuse


Maž ńák
17:09
21.7.2008

Vodák
16:27
21.7.2008

Ludva
19:15
21.7.2008

Ludva
16:03
21.7.2008

gerontusinza
14:36
21.7.2008

Bořek
14:33
21.7.2008

M.S.
12:11
21.7.2008

Peta
13:21
21.7.2008

Tuba
12:03
21.7.2008

Jirka
10:51
21.7.2008

Peta
11:59
21.7.2008

jezevec
15:06
21.7.2008

587
20:57
21.7.2008

Jura Jurax
No
10:47
21.7.2008

Jiří K.
15:56
21.7.2008

Motan
9:33
21.7.2008

Paja
9:03
21.7.2008

Nový
10:00
21.7.2008

jezevec
15:04
21.7.2008

Forstmeister
8:57
21.7.2008

JoJo
9:45
21.7.2008

Katr
8:36
21.7.2008

Anonym
8:33
21.7.2008

Taxator
8:18
21.7.2008

Sibi
7:58
21.7.2008

Náčelník Skvrnitý Ocas
7:27
21.7.2008

Jindra S.
6:50
21.7.2008

bezocasý obojživelník
14:36
21.7.2008

salcher
6:03
21.7.2008

Bořek
6:15
21.7.2008

berda
7:20
21.7.2008

Fafa
5:44
21.7.2008

Peta
8:33
21.7.2008

Peta
8:36
21.7.2008

Fafa
13:25
21.7.2008

derik
2:45
21.7.2008

berda
7:22
21.7.2008

Jiří K.
16:09
21.7.2008

Cedr
0:48
21.7.2008

Bořek
6:02
21.7.2008

GRUNTORÁD
6:59
21.7.2008

Bořek
7:50
21.7.2008

Michaela
11:31
21.7.2008

Dan
0:39
21.7.2008

PetrH
1:25
21.7.2008

Petr Vileta, balík z Plzně :-)
3:33
21.7.2008

karel
7:28
21.7.2008

Pejzlerka
9:34
21.7.2008

počet příspěvků: 60, poslední 21.7.2008 11:01









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.