19.4.2024 | Svátek má Rostislav


SLUŽBY: Nepoctivé chování České pošty

13.11.2018

Česká pošta, s.p., okrádá své zákazníky. Ve Staré Boleslavi už řadu měsíců nedoručuje do schránek doporučené listovní zásilky, ale odesílatelům za ně účtuje 100 % ceny.

Když mi jako pokaždé přišlo oznámení o uložené zásilce, ale na poště zase žádná zásilka nebyla, protože dopis jsem si vyzvedl s jiným dopisem o týden dříve, už mě to naštvalo. Tak oni nejenže nedoručují, ale ani nevědí, že jsem si pro zásilku došel a vyzvedl jsem si ji, a klidně mi vhodí do schránky nesmyslné oznámení a nechají mě stát nepříjemnou frontu.

Napsal jsem o tom ombudsmanovi České pošty. V minulosti jsem se na něj několikrát obrátil s nějakou stížností a vždycky se tím seriózně a rychle zabýval. Ten nám pomůže, říkal jsem si.

A víte co mi odepsal? Poslal mi podle všeho automatizovaný asi třicetiřádkový text, že mám stížnost řešit „v rámci standardních procedur České pošty, s.p.“, že jsem nevyužil všech postupů pro

stížnosti a že mám např. zajít na místní pobočku pošty, kde se mnou ochotné pracovnice stížnost profesionálně vyřídí. Bla, bla, bla. No ano, ty tak, ty ženské jsou zavalené lidmi naštvanými, že si pro dopisy musejí chodit, ty mají opravdu náladu vyřizovat stížnosti na věci, s kterými nic nezmůžou!

Ing. Pavel Bobek, poštovní ombudsman, můj dopis zjevně ani nečetl.

Česká pošta je ve složité situaci. Sice dostává od státu peníze mj. na doručování listovních zásilek, ale tato služba zřejmě nebude moc výnosná a peníze nedostačují. A z čeho pak platit lidi, nikdo to nechce moc dělat, je to dřina a špatně placená. Vedení České pošty není moc co radit.

Ale... vlastně jedno řešení mě napadá - vyhoďte ombudsmana, jeho plat bude jistě několikanásobně větší, než plat průměrného doručovatele, a zaměstnejte pro Starou Boleslav dva nové kolegy. Jsem přesvědčený, že za ombudsmanovy peníze dostanou jistě dobrou výplatu!

A ještě jeden návrh mám, tentokrát k novému panu generálnímu řediteli Ing. Romanu Knapovi: Stanovte si termín, do kdy podobné problémy vyřešíte (třeba půl roku) a pokud se Vám to nepovede, vzdejte se všech svých odměn do doby, než bude zase Česká pošta normálně fungovat.

Jiří Beránek