25.4.2024 | Svátek má Marek


ŠKOLSTVÍ: Ze škol nemají mizet čítanky

11.11.2011

Ze škol je nutno vymýtit multikulturalismus a ekologismus

Ve školách stát przní naše děti a negativně ovlivňuje jejich vývoj a názor na svět. Jedním ze základních problémů školství je podle mě programové lhaní, které vzniklo pod taktovkou zastánců různých ismů.

Ve vlastivědě (volně odvozeno od "věda o mé vlasti") se děti na základní škole učí o Evropské unii a jejích členských státech. V přírodopise tlučou do hlav našich dětí už dávno vyvrácené teze o katastrofálním vlivu člověka na oteplování Země. Místo výuky českého jazyka pro všechny přistěhovalce, což by jim významnou měrou usnadnilo žití u nás, jsme ze zákona povinni učit všechny předměty v jazyce jejich. Stačí, když jsou státem uznanou menšinou a požádají o to. Není to zase tak dávno, kdy nám chtěli zakázat pasáže z Kocoura Mikeše. Nyní si zmocněnkyně pro lidská práva všimla, že v jedné z čítanek, ohodnocené dokonce před časem na mezinárodní úrovni pro její kvalitu, jsou pasáže o Romech, které nelahodí jejímu politicky korektnímu oku a vnímání světa. Chce po ministru školství, aby ji okamžitě nechal stáhnout. Ať "žije" novodobá cenzura myšlenek.

Pro žádoucí vývoj dětí je podle mě nezbytně nutné, aby měly možnost a příležitost si utvářet vlastní (!) názor na svět. K tomu je zapotřebí nepředkládat jim informace, které stát považuje za správné a jedině akceptovatelné, ale především je naučit informace hledat, vzbudit v nich touhu po jejich nalézání, porovnávat zjištěné s reálným životem, hodnotit a utvářet vlastní závěry. A přesně to naše školství nedělá. Stát, který má naše školství omotané a svázané, se soustředil na předkládání politicky korektních textů a myšlenek, které jsou mnohdy na hony vzdálené od reality a života.

Všiml jsem si toho už i v nových kreslených pohádkách pro děti, pocházejících z tvorby států EU a převzatých dětskými kanály. Bývaly doby, kdy jsem jako malý sám rád koukal na tuším francouzské "Zrození světa" (nebo tak nějak). Mělo to ještě šťávu a obsah byl víceméně založen na realitě. Když jsem nedávno zjistil, že stejní tvůrci nyní zneužili dřívějších kreslených postav k tomu, aby dětem už odmalička vnucovali do podvědomí multikulturalistické a ekologistické nesmysly, po dohodě se ženou jsme tyto kanály zablokovali. Nenecháme si prznit naše děti.

Ze škol nemá zmizet čítanka, ve které se píše: "Máma mi povídala, že se s těmi Demeterovic kluky vůbec nemám bavit... říkala, že jsou to cikáni. A cikáni jsou prý špinaví a kradou." Povinností učitele je případně vysvětlit dětem, že se to netýká všech cikánů – ne stahovat čítanky a staré české pohádky a dávat je na seznam a do trezoru. Školy by se měly maximálně možně vymanit ze státního vlivu na jedině správnou politicky korektní výuku, nepodléhat módním trendům a učit nadčasově. Jenže k tomu je zapotřebí změna celého státního školského systému a na to nemají současní politici odvahu. Byli by sami proti sobě, protože by přišli o možnost ovlivňovat lidí už od jejich útlého věku. Tak snad někdy příště…

Autor je zakládající člen Strany svobodných občanů

Převzato z FrantisekMatejka.cz se souhlasem autora