23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


ŠAMANOVO DOUPĚ: S čím běží premiér Nečas

12.9.2012

"Běžim s hovnem proti plátnu, do plátna to hovno zatnu." Vyřvávali v sedmdesátých letech hoši z DG 307, souputníci "Plastických lidí z vesmíru".

"Možná, že na Západě se považuje za umění i hudební sólo na hoblík, třískání na činely spojené dámskou podprsenkou, tlučení na výfuk auta nebo štípání dříví a házení polínek mezi většinou mladistvé obecenstvo. Prý se tomu říká třetí hudební kultura. My o ni u nás nestojíme. Ani o to, aby se někdo před mládeží předváděl s bezduchými texty hemžícími se vulgarismy a nabádáním k činům, které se příčí našim zákonům. Není proto divu, že se nad takovou činností vážně pozastavila řada národních výborů i organizací SSM." (Z poznámky (jh) v Rudém právu Zbytečná starost z 8. 4. 1976.)

"Proti takovým elementům se brání každá společnost. Protože preventivní opatření nepomohla, shledáváme zásah bezpečnostních orgánů jako naprosto správný a v souladu se zájmy poctivých lidí. Západním sdělovacím prostředkům to opět jednou nevyšlo. Nebo snad jim u nich na veřejném pořádku vůbec nezáleží?" (V. Růžička, Práce, 8. 4. 1976, Pomlouvačná kampaň západních sdělovacích prostředků, Pořádek si rozvracet nedáme.)

"Jaký příklad dávali tito extrémní "muzikanti" v záplatovaných texaskách mladým lidem na venkově, netřeba vůbec rozvádět. Zcela oprávněně se proto sáhlo k těmto skupinám na zoubek. Jejich organizátoři nejsou ostatně v trestní činnosti žádnými naivními nováčky - mají za sebou už tresty pro příživnictví, mravnostní delikty a narušování veřejného pořádku. Téměř všichni holdovali drogám a jako narkomani také absolvovali pobyt v psychiatrických léčebnách. Činit z takové chásky umělce a navíc "politické případy" nasvědčuje jen tomu, že každý prostředek je dobrý, když chce někdo z komára vyrobit velblouda." (Zemědělské noviny, 8. 4. 1976, Jak lze z komára učiniti velblouda.)

"Něco, co je vrcholem nevkusu, v žádném případě to není něco, co symbolizuje svobodu a demokracii." (Premiér P. Nečas 10.9. 2012 při otevírání strojírenského veletrhu v Brně, kdy kritizuje "umělé a falešné adorování takových záležitostí jako je ruská skupina Pussy Riot".)

Zavření "rádobyumělců" ze skupiny The Plastic People of the Universe bylo jen jednou z mnoha represivních akcí československého komunistického režimu. Na jejich obranu tehdy vystoupily desítky umělců, tato iniciativa se později přetavila v Chartu 77, jejímž spoluautorem byl jistý Václav Havel. Bolševikovi vadilo na onom sprostém textu zejména to, že začínal výzvou "Vystrč hlavu z polštáře, zbav se konečný tíhy, zbav se hroznýho vladaře, vodpráskni kilo stíhy". V dnešním Rusku, kde se pod nálepkou "řízené demokracie" obnovuje samoděržaví, vadilo na sprostých děvách hlavně obdobné "Bohorodičko, Panno, vyžeň Putina…". Místo komunistické ideologie nastupuje vláda popů, kteří jediní se mohou na svatých místech ožírat a tropit nepředloženosti.

A proč vadí Nečasovi "umělé falešné adorování takových záležitostí"? Proto: "… má to potom praktický dopad v konkrétních exportních teritoriích." K tomu mohu dodat, že ono mediální vzrušení v českých médiích nechává ruské importéry zcela v klidu. A myslím, že i politiky. Co ruským politikům vadí? Že u nás měl být protiraketový systém. Že jsme v NATO. Že už nejsme okupováni ruskými vojsky.

Podle Nečasovy logiky bychom měli tedy vystoupit z NATO a pozvat sem ruskou armádu. K čemuž jsme nakročili, když zpochybňujeme kontinuitu s disentem i naší polistopadovou zahraniční politikou.

Druhá Nečasova kritika se týká "moderní politické módy dalajlámismu, to znamená vzývání dalajlámy". Tady ještě více dupl do diplomatického porcelánu, když tvrdil, že "pokud se naprosto nevhodně toto podporuje, tak samozřejmě může být potom teoreticky zpochybněna česká politika, která razí politiku jedné Číny a tu my razíme…"

Tak my "razíme" politiku jedné Číny, která tedy nemá s okupovaným Tibetem co do činění, ale týká se problematiky Tchaj-wanu? Ale??? A nekazíme si tímto výrokem náš export do této "druhé" Číny??? Když ta "první" rovněž přežila kritiku nedodržování lidských práv? Třeba mladoboleslavská Škoda nějak naši "podporu dalajlámismu" zvládla. A export z USA do Čínské lidové republiky přežil i souběžný export amerických zbraní pro Čínskou (ne-lidovou) republiku na Tchaj-wanu…

Podle Nečase "podpora lidských práv nadále musí zůstat klíčovou komponentou naší zahraniční politiky", avšak - "v těchto případech o žádná lidská práva nejde".

Úplně příšerné však je, že premiér naší, prý demokratické, země volá po tom, že "musíme zabránit některým módním politickým projevům, které objektivně řečeno mají dopad do našeho exportu." Jak, bohajeho??Třeba by se mohlo "zatnout" vyvěšování tibetských vlajek na radnicích našich měst, ne? Nebo by se mohly rázně zarazit články v "některých sdělovacích prostředcích, které jsou neúnavné ve vymýšlení různých pomluv a výmyslů na adresu socialistické Číny" (dle komunistického tisku z roku 1976).

Věru! A jak toho chcete dosáhnout, pane premiére?

Vyhlášením premiérismu-nečasismu? Běžíte s hovnem, pane premiére, ale nezatnete ho.

Psáno v Praze dne 11. září 2012

Pozn. red.: Celý projev preméra Nečase si můžete přečíst zde.

************************************************
Neregistrovaným komentátorům je možno vyjádřit se k tomuto článku v Šamanově hospůdce U hřbitova.