23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


S Humlem sto pade

1.5.2015

Kdekdo asi kroutil hlavou nad zvěstí, že se naše dálniční síť prudce rozšíří prostě tím, že se ty silnice, jež dálnicemi nejsou, úředním výnosem na dálnice popasují. Daly by se čekat komentáře typu Oni se pomátli anebo Oni si chtějí udělat zásluhy. Jenže oni se ani nepomátli, ani si nechtějí udělat zásluhy.

 Oni chtějí vymačkat peníze ze strejdy, který si to prdlá svou třicet let starou stopětkou devadesátikilometrovou rychlostí po silnici, která bude pasována na dálnici. Takže ani pomatení, ani populismus, ale prostá vyčuranost rovná zvýšení daní. Budou z toho peníze, které určitě na rozvoj dálniční sítě použity nebudou.

Co si ale pomyslit o zvýšení rychlosti na vybraných úsecích dálnic za ideálního počasí? Roztomile hájil tenhle nesmysl poslanec za ODS Adamec, který má nesmysl na triku. Hovořil v rádiu a proti němu byl ušislyšně rozzlobený profesor Moss. Vytýkal, že se poslanci nenamáhali získat odborný názor. Ale ano, odporoval poslanec Adamec. Podpořil nás poslanec Huml! To opravdu mají čím se chlubit.

Naštěstí ta pitomost neprojde přes ministerstvo dopravy, když už poslance Adamce nezajímá názor policistů: to jsou ti pánové, kteří jsou mezi prvními u rozsekaných lidských těl při nehodách na dálnici. Moc by byly zajímavé prováděcí předpisy pro policisty kontrolující dodržování rychlosti. Celkem snadno by se jim rozdal plánek těch úseků dálnice, kde je sto páďo dovolené. Ale co s těmi ideálními podmínkami? Museli by být vybaveni teploměrem, anemometrem na měření větru, dešťoměrem kvůli srážkám – jak ale měřit hustotu provozu?:

Třeba něco vymyslí poslanec Adamec. A odborným poradcem mu budiž Huml.

Aston Ondřej Neff