19.3.2024 | Svátek má Josef


ROZHOVOR: Zatím je ztracená snad jen Francie

1.9.2017

Proč kandidujete za Realisty do Poslanecké sněmovny?

Důvodů mám samozřejmě několik. Na prvním místě, jako u každé jasně a poctivě definované politické strany, je důležité stranictví, jen to umožňuje její pravou soudržnost, a já sdílím s Realisty značnou názorovou shodu, možná až 90procentní. S Petrem Robejškem jsme se potkávali celá léta na názorových stránkách E15, v rozhlasových diskusích a na různých konferencích, naposledy loni v Broumově. Nová strana je liberálně ekonomická a společensky konzervativní – čili nižší daně, méně byrokracie, méně legislativy, méně soudcokracie, ale silnější stát a klade důraz na občanské souručenství, národní obranu a brannou povinnost, na svobodu jednotlivce i autonomii rodiny a odmítá celou škálu sociálního inženýrství dnešní multikulturální, genderové, ekologistické a rovnostářské ideologie. Samozřejmě i euroměnu, nekontrolovanou imigraci a je kritická vůči nevolené nadvládě EU, která není ani spoluprací, ani solidaritou a je z principu nedemokratická. Strana Realistů je skutečně realistická – má v programu 33 návrhů, jak opravit současné omyly a nedostatky. Žádný nereálný bombastický program.

Ve filozofickém smyslu vystupuje v obraně lidské přirozenosti a svobody slova. Já už 40 let komentuji politiku a nyní se mi otevírá možnost do ní přímo zasáhnout. A nečekal jsem, že dostanu tolik podpůrných e-mailů a budou mě zdravit lidé na ulici. To opravdu potěší.

A má podle vás uskupení Petra Robejška šanci?

Kdybych si to nemyslel, tak bych nekandidoval. Připadá mi, že je dnes na pravici slušný prostor, to Kalouskovo umělé uskupení pro euro a federaci Evropy zřejmě končí, Babiš sbírá hlasy nereálnými sliby na levici a jako prominent komunistické nomenklatury a Slovák nemůže oslovit český národ. Realisté mají slušný tým inteligentních a vzdělaných lidí.

Doufám taky, že nazrál čas na klasickou liberálně konzervativní stranu. Na počátku 90. let byla ODS stranou liberální, tenkrát se definovala proti komunistickému kolektivismu a zdálo se, že to stačí, dnes jsme se ocitli v civilizačním střetu a je nutné hájit hodnoty národně-kolektivní pochopitelně v rámci liberální demokracie. (Odmítáme autoritativní režimy a la Putin, Erdogan a další). Je to složitý problém, ale u lidí rezonuje jako obrana zdravého rozumu a české tradice.

Co říkáte teroristickému útoku v Barceloně, kdy bylo zavražděno 15 osob a více než sto zraněno? Dá se to očekávat? Bude to běžné?

Takové velké organizované útoky budou jistě pokračovat, ale běžné snad nebudou. Od vánočního trhu v Berlíně, útoků v Londýně a Manchesteru jich letos bylo víc než dost. Těm ale by měly bezpečnostní síly být schopny předem zabránit, betonové zátarasy budou brzy ve městech běžné. Nevyhnutelné jsou ale útoky individuální, nedávno před Buckinghamským palácem, v Belgii a ve Francii jich byly desítky za poslední dva roky. Často se o nich ani nepíše, jako v případě vraždy lékařky a židovky v Paříži, kterou vyhodil z okna její arabský soused.

Je zajímavá skutečnost, že v únoru se uskutečnila v Barceloně demonstrace, které se zúčastnilo 160 tisíc lidí, při níž se žádalo, aby španělská vláda přijala uprchlíky podle kvót z Bruselu... Stane se to i u nás? Co máme dělat, abychom tomu zabránili?

My přece nemáme horkou španělskou krev a kdoví, zda jich bylo 160 000, vždycky se k tomu připletou nějací anarchisti. Na demonstraci po útoku ale přišlo prý půl milionů lidí, čili třikrát tolik. Možná to znamená rozkol 66 : 33, možná ne, ale Španělsko je etnicky značně smíšená společnost a od roku 2004 žádný útok nezažila. Dnes by tam asi nikdo za kvóty demonstrovat nešel. U nás je podle průzkumů společnost rozdělena o něco méně 80 : 20.

Tak jako všude jde hlavně o ideologickou zaslepenost typickou pro liberální komentátory, jako jsou Honzejk, Fendrych, Šafr nebo Pehe, lidí, kteří se obávají šovinistické nenávisti společenské klaky a kteří věří v humanitní globalizaci světa a nechápou, že by znamenala rozpad – civilizační a kulturní – rozdíly mezi národy jsou tak ohromné, že by je blahobytná liberální demokracie nepřežila, stát bez vnitřní soudržnosti by se zhroutil, zvítězil by chaos. Zajímavé, že si to uvědomují ti bystřejší i na levici jako profesor Jan Keller, zřejmě také vnímají ohrožení sociálního státu. Imigranti jsou v nadcházející éře automatizace výroby i služeb nezaměstnatelní.

Dnešní liberální inteligence na rozdíl od dávné aristokracie také zapomíná, že kosmopolitní světoobčany tvoří jen zhruba 20 procent lidí a že jejich životní zkušenost většina nesdílí. Mezinárodní obchod a výměna manažerů jsou možné bez stěhování celých národů.

„Ti lidé, kteří ve Španělsku organizovali demonstrace za přijímání imigrantů, nesou plnou odpovědnost za útoky, které se teď staly, nesou odpovědnost za ty mrtvé (...) Věděli, že to povede k těm vraždám a k těm útokům. To jsou amorální lidé, kteří vědí, že způsobují vraždy, vědí, že způsobují zabíjení malých dětí, vědí, že způsobují mučení, ale přesto ta jejich touha po grantech a po penězích je tak silná, že se nedají zastavit. Oni preferují tu cestu, aby tak, jako se teď zabíjelo v Barceloně, se zítra zabíjelo v Praze, Brně, Hradci, Teplicích či kdekoli v České republice,“ říká zakladatel Českého centra civilizačních studií a sociolog Petr Hampl. To jsou silná slova. Co o nich soudíte?

Nepřijatelné konspirativní myšlení. Typický omyl zpětného pohledu! My můžeme nanejvýš prohlásit, že ti lidé nevědí, co činí! Kdyby voliči Hitlera jen tušili v roce 1933, že vůdce zahájí genocidu a vyvolá válku, určitě by jej nevolili. Rousseau a Marx jsou nepochybně myšlenkoví předchůdci Lenina, ale za jeho činy odpovědnost nenesou. Mnozí demonstranti jsou jednoduše uhranuti špatně pochopeným milosrdenstvím a vzdálenější, civilizační problémy nejsou schopni vnímat, což těm vidoucím připadá zcela nepochopitelné. Ti, kteří takhle přehánějí jako Hampl, věci škodí.

Proč?

Zdravý rozum a morálka odmítají extremisty. Podívejte se, jak dopadla v Německu strana AfD. Měla ve vedení rozumnou a inteligentní Frauke Petry, mohla omezení imigrace úspěchem ve volbách prosadit, stačilo by 20 procent, ale strana do sebe nasála idioty, kteří začali hajlovat. „Nacionalismus je poslední útočiště gaunerů,“ řekl Chesterton a cíl nesvětí prostředky. Muslimští uprchlíci jsou z 99 procent naprosto nevinní lidé, byť s sebou přinášejí svou pochybenou kulturu neslučitelnou s politickou svobodou. Kolik lidí ze zoufalství chce v Evropě zakázat i obyčejný islámský šátek (nikáb a ty roušky na nose saúdských žen jsou opravdu nechutné a nepřijatelné). Ale mstít se na ženách? Nenávist – pokud vůbec – by si tihle lidé měli šetřit pro své politiky otevřených hranic a obhájce i aktivisty špatně pochopených lidských práv.

Jak informovaly Novinky.cz, papež František řekl, že bezpečnost každého jednotlivého uprchlíka je potřeba upřednostňovat nad národní bezpečností. Státy by podle něj měly zjednodušit proces udělování humanitárních víz a sjednocování rodin a měly by podstatně navýšit počet uprchlíků. Uprchlíci a žadatelé o azyl by měli podle něj dostat pracovní povolení a přijímající země by jim měly zaručit právo praktikovat svou víru a možnost legálně překročit hranice. Co si myslíte o jeho slovech?

Já jsem četl v anglickém překladu „důstojnost“, ale to se překrývá. Je to tak trochu protimluv. Jestliže migranti ohrožují národní bezpečnost, čili sama jejich přítomnost (velkého počtu) vytváří napětí, tak přece nebudou v bezpečí!

V Německu je ročně okolo šesti set žhářských útoků na uprchlická střediska a několik set někdy i vražedných útoků probíhá mezi znepřátelenými migranty různorodých etnických a náboženských skupin. To je přesně onen chaos, který nám hrozí mísením lidstva. Můj otec byl archeolog paleolitu a říkal, že někteří lidé žijí ještě ve starší době kamenné.

Papež je mluvčím všech lidí, katolická církev je univerzální a zdá se, že mu na záchraně západního světa nezáleží. Myslím, že naši upadlou, bezuzdnou, materialistickou a individualisticku kulturu podporovat nehodlá. Zřejmě ji nesnáší nebo považuje za ztracenou. Možná mu na rozdíl ode mne nevadí, že migranti nahradí vymírající Evropany. Já mu ovšem do duše nevidím. I někteří konzervativní katolíci tvrdí, že dnešní genderová ideologie rozvrací společnost do takové míry, že je proti němu prostředí islámských ghett kulturnější a morálnější.

Tomáš Halík zmínil jednou při svém kázání, že ke svatému přijímání přistoupil muž s plackou na hlavě a na ni přeškrtnutým minaretem „Islám tady nechceme“. „Hlásí se tím k hnutí pana Konvičky, Okamury a těchto lidí. Kdybych si toho včas všiml, svaté přijímání bych mu nepodal, protože není možné, aby ti, kteří se hlásí k ideologii nenávisti, přistupovali ke stolu Páně,“ řekl Halík. Co si o tom myslíte?

Páter Tomáš má přece zápas s nenávistí v popisu práce. Ovšem ona je pouze odporným důsledkem (symptomem) naprosto reálného ohrožení, s nímž si kazatel zřejmě neví rady. Na srdci mu leží jen ta spodina, která existuje v každé společnosti. Nechápe, že absolutizace milosrdenství je zlo. Ale já mu taky do duše nevidím, obávám se však, že v tom bude ta víra v jedno promíchané lidstvo bez hranic, a nikoli ta má, že Bůh stvořil a vlastně vytváří národy. To kardinál Duka je český patriot a naprosto situaci chápe, když říká „že jsme (Evropa) vlastně ve válečném stavu a chybí politická vůle s tím něco udělat“.

Jaké máte vy sám osobně zkušenosti s muslimskými imigranty?

Negativní. Učil jsem krátce na praxi v chudinských londýnských čtvrtích Tottenhamu a Dagenhamu. Opakuji. Z civilizačního pohledu je ta ubohá pakistánská společnost patogenní, matky analfabetky nevedou děti k učení, převládají v ní islámské a jiné patriarchální, zvláště rasistické předsudky, k ženám se chovají jako k dobytku... Kdybych přiznal svůj židovský původ, tak nevím... Navzdory tomu potkáte mezi nimi fajn lidi, to, co platí obecně, nikdy neplatí jednotlivě, ale přehrada zakořeněného fanatismu kolektivního ghetta je příliš mocná! Proto dnes v Německu chtějí zabránit vytváření ghett, ale lidé společné kultury přirozeně tíhnou k sobě. Většina vyhnaných sudetských Němců se přes všechna omezení usídlovala v kulturně příbuzném Bavorsku.

Jaký očekáváte další vývoj v EU? Podaří se ji Merkelové a Macronovi zcentralizovat, nebo proti tomu naroste odpor?

Nic převratného se nestane, myslím si, že větší moc, než má, už bruselská nomenklatura získat nemůže, je v mrtvé normalizační fázi. Věří snad ještě někdo, že europarlament bude volit komisi a rada se stane evropským senátem? Německo nepřipustí fiskální nadvládu Bruselu, věří jen na svá pravidla vyrovnaného rozpočtu. Macron ani nikdo jiný není schopen zreformovat francouzské hospodářství, už se stává bezmocným, nepopulárním prezidentem jako jeho předchůdci. Bude mít své domácí starosti.

EU nám hrozí soudním řízením, ale imigranti se hrnou do Evropy přes Itálii. Téměř každý den přicházejí zprávy o kriminalitě imigrantů v evropských městech. Co dělat?

Sankce, nesankce, vůči Bruselu nesmíme ustupovat, a kdyby došlo k nejhoršímu, tak vyhlásit mobilizaci.

Vy jste před časem řekl, že islám je puritánské, sektářské a militantní náboženství. Má negativní vztah k poznání, životu, sexualitě, ženám, homosexuálům, nevěřícím. Co s tím?

To opravdu nevím. Kdyby se naše civilizace vrátila ke křesťanství, což je možné, byť ne příliš pravděpodobné, měla by na evropské muslimy vliv. Dnes je to obráceně. K islámu konvertuje víc Evropanů než ke křesťanství.

Důležité je zavřít vnější hranice, ale pod vlivem humanistického kultu (největší pověry, jakou kdy lidé vymysleli – filozof J. Bocheński), to politici zatím odmítají. Musíme je k tomu donutit, čím dřív, tím líp.

Lze podle vás ještě západní Evropu zachránit před islamizací? A pokud ne, máme šanci aspoň my ve střední Evropě?

Nepochybně. Ztracená je zatím snad jen Francie, tam lze předpokládat islamizaci nebo časem i občanskou válku. My, Středoevropané, máme velice slušnou šanci na přežití, ale musíme se bránit. Promiňte mi reklamu, ale Realisté jsou bohužel zatím jediní, kteří navrhují alespoň omezenou brannou povinnost. A nebojme se, není nás s Polskem, Maďarskem, Rumunskem a dalšími nijak málo. Záleží jen na nás!

Ptal se Lukáš Petřík, PL, 30.8.2017

Realiste.cz