RECENZE: Tomáš Bartoš, Renegát - JFK 17

16.2.2009 0:05

Agent JFK 17 Renegát Tomáš BartošTOPlistOpět - už po mnohé - je JFK uklizený někde daleko od pro něj žhavé půdy centrály, opět - už po mnohé - je odtamtud vytažen k víceméně ilegální misi. Tentokrát si ho vyhlédnou jacísi cestovatelé z budoucnosti. Agentura má problémy křížem krážem v čase, a zdá se, že JFK je jediný, kdo by je snad a možná uměl eliminovat. Je to krásné slovo, ovšem s obsahem nikoliv krásným. Ani JFK ostatně krásný není. A ti, kdo dostali za úkol ho zverbovat, nemají rádi ani ono slovo, ani JFK, ale rozkaz je rozkaz.

Po velmi odpočinkovém (čímž míním prostředí, nikoliv kvalitu) šestnáctém dobrodružství JFK se děj vrací do kosmu poněkud vzdálenější budoucnosti, a John musí v rozhádaném prostředí (rozštěpení společnosti se bohužel promítlo i do vnitřních vztahů místní rezidentury E.F.) přežít a ještě splnit úkol. Pravděpodobnost, že se mu podaří obé, je asi tak velká - či vlastně malá - jako průměr elektronu. Jenže JFK sice kvantovou fyziku neovládá, ale je tvrdohlavý natolik, že ohne prostor i čas a najednou tu je něco, do čeho se vejde nejenom on sám, ale i pár dalších lidí, stejně potřebných v kategorii přežití, jako on.

Příběh je technicky velmi propracovaný, autor se s detaily přímo mazlil, a navíc do děje zasahuje hned několik skupin, které bojují především proti JFK, ale některé i proti sobě navzájem, takže čtenář se nijak nenudí. Sedmnáctka JFK je tak svižná space opera lepší kvality, akční dobrodružný příběh kategorie vlakového čtiva. Pokud jste čtenáři mých recenzí delší dobu, určitě už víte, že označení „vlakové čtivo“ nepovažuji za pejorativní - je to právě a pouze zkratka, vystihující účel, pro který je tento typ literatury psán - a pro který je tento typ literatury přizpůsoben výstavbou příběhu a dalšími charakteristikami.

Hodnocení: 60%.

Tomáš Bartoš: Renegát - JFK 17
obálka: Tomáš "sketchbook" Jedno