17.4.2024 | Svátek má Rudolf

RECENZE: Petra Neomillnerová, Doušek věčnosti (Tina Salo 2)

10.10.2008 0:05

Doušek věčnosti Petra NeomillnerováTOPlistMotorkářský gang má problémy, a vše se točí okolo vlkodlaků, kteří mají rádi rychlý pohyb na dvou kolech. Zabít je není snadné, ale někdo se o to přesto pokouší. A tak jdou požádat o pomoc Tinu. Ta musí rozdělovat pozornost mezi tento „případ“ a svého otce-stvořitele, který ji chce využít při prosazování svých cílů v upírské komunitě.

Druhý díl příběhů Tiny Salo těsně navazuje na předchozí knihu. Pokračují tu některé epizodní linie, především její románky - ten s Kayem i ten s Darkem, a především se více prosazuje její otec-stvořitel. Ten důkladně zamíchá příběhem, jeho linie je rovnocenná vlkodlačímu problému, a svým způsobem je spíše i linií hlavní, zasahuje totiž Tinu osobně i celou již nám známou upírskou komunitu, pražskou a také berlínskou.

Petra Neomillnerová tu předkládá čtenáři dramatický akční příběh, podepřený hned několika tajemstvími, z nichž nám odhaluje jen kousíčky - a i ty ještě po kouskách. Na Tinu Salo můžeme hledět i na jakési alter ego samotné autorky, Petra žije v Tině svůj druhý, tajný, život - pokud ovšem můžeme říkat tajný životu, který vystavuje ve svých příbězích čtenářům k volnému použití a třeba i interpretaci. Pokud vám vadí harlekýnky nebo ordinace v růžové zahradě, je Tina Salo celkem přirozenou alternativou, v její přítomnosti se vůbec nenudíte a můžete nechat zimomriavky prohánět se po vašich zádech i kdekoliv jinde, kde je snesete, a ještě při tom mít - pravda, trochu paradoxně - hřejivý pocit, že můžete být u něčeho, co vybočuje z šedi.

Příběhy Tiny Salo jsou vlakovým čtivem - literaturou, která si neklade jiné nároky, než poskytnout čtenáři svižný dobrodružný příběh, trochu okořeněný sexem (nerad bych použil slova romance, romantiky tam moc nenajdete) v prostředí, které je nám blízké. A to přesto, že magické město tu samo o sobě příliš nevystupuje.

Hodnocení: 55%.

Petra Neomillnerová: Doušek věčnosti
obálka: Marek Hlavatý, grafická úprava: Dagmar Krásná