10.12.2016 | Svátek má Julie

RECENZE: Miroslav Žamboch, Prokletí legendy II - Hra gentlemanů

21.5.2008

JFK 14 Prokletí legendy 2 Hra gentlemanů Miroslav ŽambochSvět, v němž byla realita překlopena ostrým střihem - to je současné působiště JFK, a také Franka Boormana. Oba jsou oficiálně na dovolené, a že jsou úplně jinde, než kde by měli být, a že dělají něco, co se obvykle na dovolené nedělá... totiž pracují, tím se řadí do skupiny takových, jako jsou kapitán Exner, Mark Stone, Hercule Poirot, lord Petr Wimsey, Robinson Crusoe a další a další hrdinové.

X-Hawk si vytvořil velmi zvláštní a velmi dobře fungující trenažér kombinovaný s masivní zbrojní výrobou. A hlavně se pohybuje v těsné blízkosti jevu, který je označován jako negace Maurbyho efektu, díky níž technika v méně vyspělých světech přestává degradovat. Tím by se přirozená, byť relativně volná, ochrana před ovlivňováním reality v minulosti zrušila a kromaňonci by mohli sledovat souboje nadzvukových stíhaček, sestřelovaných laserovými děly, ničenými robovojáky. JFK se snaží celý ten gordický propletenec rozplést, a činí tak s taktem a zručností Alexandra Makedonského. K čemuž mu dopomáhej Boorman.

V tomto podivném paralelním světě postupně nabývají jak JFK, tak Frank schopností, které jsou daleko za hranicemi, na které byli dosud ve službě pro E.F. zvyklí. Vůbec všechny bojové a podobné záležitosti tu autor eskaluje daleko za obvyklou míru, na kterou jsme dosud byli zvyklí. Přiznám se, že mám raději méně technologických překvapení, i když tento svět si o ně říká. Příběh sám stále ještě není zcela uzavřený, zůstalo tu několik nedokončených osudů.

Mirek Žamboch tu odvedl velmi zdatné řemeslo, doprovázené řadou zajímavých nápadů, přesně tak, jak jsme u něj zvyklí. Zbývá už jen dovyprávět chybějící konce, nechme se překvapit.

55%

Miroslav Žamboch: JFK 14, Prokletí legendy II - Hra gentlemanů