16.4.2024 | Svátek má Irena

RECENZE: Miroslav Žamboch, JFK 13 - Prokletí legendy, Dámská hra

1.2.2008 0:05

JFK 13 Prokletí legendy Dámská hra Miroslav ŽambochTOPlistNa Stín legendy (Tom Němec) navazuje další díl - Prokletí legendy s podtitulem Dámská hra. Ty dámy tu jsou hned tři, a znalec příběhů JFK je určitě dokáže vyjmenovat bez nápovědy (pro ostatní: Johnova šéfová Bytewská, komtesa de Villefort a Kristýna Rustová). Jak známo, je dobré být v bezpečné vzdálenosti, pokud rozzuříte dámu. A pokud rozzuříte takovouto trojici, je i ten časoprostorově nejvzdálenější svět stále ještě nebezpečně blízko bojové zóny. Pokud ovšem není její součástí (pozn red.: je).

Tento díl se celý odehrává mimo svět Johnova vyhnanství, a většinou v prostorách agentury nebo v jejich blízkém okolí tak do pěti set kilometrů. Neboť John evidentně zkřížil cestu někomu, kdo se snaží zneužít Agenturu Equilibri Ferrarius pro své soukromé účely. A protože Johnovi přátelé mu pomáhají, jsou rovněž označeni za cíle první kategorie. Vlastně ne všichni - Andrea de Villefort je označena za cíl kategorie 1+. Vše vrcholí apokalyptickou bitvou v jedné ze zbrojnic Agentury, propletenci výhonků tisíců či možná miliónů paralelních světů.

Mirek Žamboch, pokud mne paměť neklame, poprvé sáhl po Andrei jako významné (tady dokonce přímo hlavní) postavě příběhu. Co si ovšem neodpustil (a co mu čtenáři odpustí), jsou bitky v jeho klasickém stylu. Meč Chameleon je úžasná zbraň dokonce i v rukou byť útlé, avšak velmi dobře vytrénované francouzské šlechtičny. Pistole, meče, kulomety (pozdraven buď sv. Gatling), kopí, sekoromlaty, pěsti - to vše přijde v tomto díle k použití.

I když příběh ponechává čtenáře v neznalosti o Johnově současné situaci, Jeho duch se vznáší nad mrtvolami. Mirek Žamboch odvedl o znatelný kousek více, než svůj obvyklý standard. Přesto, že JFK je „pouze“ vlakové čtivo, potvrzuje starou pravdu, že machra poznáte, i když ho necháte jen nakreslit čtverec. Pravda, namaloval ho dvakrát tak velký, než jak je pro rozměr edice JFK obvyklé...

Hodnocení: 60%.

Miroslav Žamboch: JFK 13 - Prokletí legendy, Dámská hra
obálka: Marek Hlavatý, ilustrace: Petr Vyoral