RECENZE: Michael A. Stackpole, Velká výprava

27.8.2008 0:05

Velká výprava Stíny proroctví Michael A. StackpoleTOPlistNapětí mezi Chytrinou a jejími budoucími oběťmi se stupňuje. Stejně tak, jak bookmakeři přijímají stále více sázek na její vítězství (berte to obrazně, ve světě tohoto příběhu bookmakeři tyhle sázky nepřijímají, nejspíš proto, že to považují za zbytečné), její protivníci hledají způsob, jak se s novou situací vyrovnat. Někteří mobilizují poslední síly, jiní hledají způsob, jak se s ní spojit a doufají, že za odměnu nebudou umístěni do spodní části potravního řetězce. Zbývající pak lavírují, nechtějí, aby náhodou některý z vládců bojujících proti Chytrině nezískal příliš mnoho moci.

První svazek posledního dílu už naznačuje přibližující se kataklyzma. Velké armády se pohybují po zemi i po moři, lest střídá lest. Chytrina ale je většinou o jeden krok před svými protivníky. Potřebuje všechny úlomky dračí koruny, a dělá pro to vše, co může a  zmůže. Autor vytáčí situace do stále vyšších a vyšších obrátek. Norrington je mrtev, ale pro malou šanci na jeho znovuvstoupení na svět se vypraví malá skupinka bojovníků na území, které má Chytrina dobře pokryté - a kde je navíc čeká. Zároveň ale se objevuje nový hráč - vlastně hráčka, Chytrinina nevlastní dcera, její potenciální nástupkyně. Příběh končí dějovou vidličkou - kdo vlastně bude ten Norrington z proroctví? Čtenář (ale nejen on) má na vybranou z více možností, a jen další svazek odhalí, kterou cestou se vydala autorova fantazie a fabulační schopnost.

Tato série se propracovala na úroveň velmi kvalitního vlakového čtiva, a pokud oželíte znalost předchozích dílů a tím i některé kontexty, můžete naskočit do velmi dobře rozjetého rychlíku.

Hodnocení: 60%.

Michael A. Stackpole: Velká výprava - Stíny proroctví (The Grand Crusade)