16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Babiš se soudcům nemusí zpovídat

Moc v demokratickém právním státě se dělí na zákonodárnou, výkonnou a soudní, to dnes ví i chytřejší středoškoláci. A tyto moci by na sobě měly být v principu nezávislé, logicky aby se moc nehromadila v jedněch rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 25.4.2019 9:23

Samozřejmě je odpovědností premiéra,

jaké ministry má ve své vládě. Vláda, včetně premiéra, pak je odpovědná Parlamentu a jedině ten na ní může vznášet nějaké nároky. Rozumná vláda svoje kroky veřejnosti vysvětluje, ale v žádném zákoně to zakotvené není, pokud vím. Uvidíme tedy, za co bude premiér odpovědný v případě paní Benešové.

J. Chaloupka 25.4.2019 9:17

Tak dlouho budou tzv. novináři kopat do ministrů,

až to nikdo nebude chtít dělat. A státní zástupci jsou závislí na STÁTU, jak mají i ve svém názvu, ale chtějí být "nezávislí", proto ten křik.

A. Javůrek 25.4.2019 9:07

předseda vlády je odpovědný

VŠEM. Ale estébák na všechny kašle... . A jsou tací, jako autor, co ho ještě demagogicky hájí... . Chucpe.

Dosadit si na MS ochmelkovu čističku? Zrovna když policie navrhal Bureše obžalovat, a teď bude míč na straně justice?

Jen koblihám to neřijde "podezřelé".

K. Janyška 25.4.2019 9:03

Do klepet s ním.

To je jediné skutečně možné a věc řešící opatření. Aby nemohl ovlivňovat svědky, tedy řídit svoji mafiánskou strukturu, jejíž součástí se bohužel stala celá Česká republika... Dzp.

V. Hájková 25.4.2019 8:25

Ne/vážený AUTORE!

Díky , že v této zemi ještě existují lidé , kteří na rozdíl od vás umí situaci , která se právě v této zemi odehrává vysvětlit !!!!!!!!!!!

https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/94747/laska-babis-ukradl-dotace-a-dukazy-jsou-presvedcive-kryje-kmotrovske-metody-jeho-cil-je-ale-jeste-horsi.html

P. Neubauer 25.4.2019 9:35

Re: Ne/vážený AUTORE!

úplně mimo, nechápete

R. Meišner 25.4.2019 8:16

oprava

Kněžínek nebyl odvolán, nýbrž rezignoval, tj odstoupil. --myslet si o tom můžeme co chceme, ale po právní stránce je to tak.

M. Vondráček 25.4.2019 14:40

Re: oprava

Jasně, přišel ráno do práce a zjistil, že odstoupil na vlastní žádost :-)

J. Svoboda 25.4.2019 7:44

Kdo má co vědět, podle čeho se rozhodl

trestně stíhaný STBácký fízl ve zjevné koordinaci se soudně uznaným lhářem z Hradu. Vytáhli jste na světlo práci hradního emisara při ovlivňovíání soudců, tak tady máte přes držku. Nikdo se s vámam bavit nebude. Stejně jen děláte ciráty se zastavením stíhání premiéra a šťouráte se v Hradních aktivitách. Přitom to lidi nezajímá a je to jen Kalouskova účelová kampaň - antibabiš a antizerman. A teď už se střetem zájmů opruzuje i Brusel a Německá média, vy žalobníčci od Pirátů. :o)

Pěkný den.

V. Hájková 25.4.2019 8:21

Re: Kdo má co vědět, podle čeho se rozhodl

Pane jo - Kam jsme to za 30 let dopracovali , že jak na diskuzích vidíte , že většina obhajuje ty dva jmenované bezpáteřní politiky v uvodu vašeho příspěvku

K. Salajka 25.4.2019 6:58

Máte

pravdu pokud jde o dělbu pravomocí. Pravdou ale také je, že Kněžínek byl odvolán, když bylo rozhodnuto žalovat proti Babišovi, který se už dříve vyjádřil, že vede stát jako firmu. Ve firmě manažera, který nesplní úkol - zastavit trestní stíhání - odvoláme. V právním státě by samozřejmě ministr spravedlnosti neměl mít kompetenci zasahovat do živé kauzy. Benešová ale je člověk, který si s takovou malicherností umí poradit. Odvolání Murína z čela GIBS bylo ze stejného soudku.

P. Neubauer 25.4.2019 9:37

Re: Máte

ano, můžete mít pravdu, nebo ne, pocity?

M. Kanda 25.4.2019 5:46

Vysvětlení

Premiér mění ministra spravedlnosti zrovna ve chvíli, kdy je obviněn z trestného činu. Pokud nepřijde od premiéra vysvětlení (a to bez ohledu na žádosti a názory lidí z justice), pak tady něco smrdí.

F. Houžňák 25.4.2019 6:36

No, když je ministr spravedlnosti obviněn z trestného

činu, tak je snad správné ho vyměnit, ne?

P. Han 25.4.2019 8:42

Re: No, když je ministr spravedlnosti obviněn z trestného

To asi ano. A platí to i pro obviněného premiéra?

F. Houžňák 25.4.2019 9:23

To je jednoduché,

neplatí. Ale o to v mém komentáři nakonec nešlo.

J. Holíček 25.4.2019 7:02

Re: Vysvětlení

Tady něco smrdí pořád a zavinil to Kalousek, který nám sem smrdicího premiéra dosadil. :-))

M. Varadinková 25.4.2019 0:59

Souhlas

Přesně tak jsem vnímala to drzé prohlášení Soudcovské unie i já. Zloděj křičí: chyťte zloděje! Kdyby si raději soudci udělali pořádek na svém písečku a nemontovali se do výkonné moci!

V. Kotas 25.4.2019 5:33

Re: Souhlas

Tak jest. Přitom Soudcovská unie není schopna udělat si pořádek ve vlastních řadách. Ta přemíra jejich nezávislosti, je jim jen na škodu.

J. Bořický 25.4.2019 7:55

Re: Souhlas

Že soudnictví nestojí za nic,to máte pravdu.Odvolání ministra se jeví podle mne jako účelové.Nevím,proč by nemohl Babiš zdůvodnit odvolání ministra.Soudci také neodsoudí bez odůvodnění.Nebo Babiš podle toho,jak se vyspí jmenuje a odvolává ? Chová se jako gosudar.

No a kdyby měla Benešová charakter,tak by odmítla jmenování.Ale,to bychom na ní chtěli mnoho.

J. Chaloupka 25.4.2019 9:22

Souhlasím, ostatně jak může přijít ta SU o dobré jméno,

když žádné dobré jméno nemá? Vidíme např. případ dr. Rath nebo Parkanová. Soudím, že nikdo nemůže být trestně stíhán retroaktivně, ostatně soudím, že do trestního zákoníku se ten termín dotačního podvodu dostal až po té, co se ten "podvod" stal. Takže chci vidět toho soudce, který Babiše odsoudí. Ten asi nebude pod tlakem?

P. Neubauer 25.4.2019 9:40

Re: Souhlas

naprosto přesně, soudci by se měli pohybovat v kanálech