29.7.2016 | Svátek má Marta






POLITIKA: Budou volby...

3.10.2014

... a na billboardech se zase objevili šmejdi

Pamatujete na šmejdy? To je ta parta rádoby byznysmenů, kteří si svůj profit založili na prodeji předražených hrnců seniorům. Pamatujete na jejich praktiky? Dají vám prachy a různé věci „zdarma“, třeba salám nebo jiné dárky, když přijdete na jejich předváděcí akci. A pamatujete na politiky, jak se bili do prsou, že se šmejdama teda rozhodně zatočí? Já je teď viděl na billboardech. Politiky a šmejdy v jednom balení.

Chápu, že předvolební sdělení na reklamních plochách musí být krátké a jasné. Upřímně, předvolební sdělení na reklamních plochách jsou podle mě výhradně pro ovce. Ten, kdo politiku a svoje věci a záležitosti, které se předchozími rozhodnutími zvolených politiků staly mnohdy dokonce věcmi veřejnými, hlídá průběžně a pravidelně, ten má jasno i bez předvolebních kampaní. No a pro ty, kteří sledují kulový, na ideje kašlou, protože nevědí, co to je, něco někam při volbách hážou, je jim v podstatě jedno komu, hlavně že se buď hezky usmívá nebo něco pěknýho slíbí, a pak se diví, pro ty jsou tady reklamní plochy. Takže sdělení musí být krátké a jasné. Třeba: „Dárky pro zdraví pro všechny!“, „Bonusy pro Vás zdarma a vakuově balené“, „Dárek pro všechny. Salámy a lahve kvalitního vína“, „Pro dámy zdarma kávovar“, nebo „Pro pány zdarma elektrická vibrační bruska“, případně „Zdarma digitální fotoaparát nebo slunečník pro manželské páry“.

Je toho nepřeberné množství. Skutečnost, že zdarma není nic, maximálně je to pro někoho bezplatné, ale zacvakat to musí někdo jiný, ta je snadno k přehlédnutí. Stejně jako fakt, že mnohdy vám někdo sebere oklikou po malých částkách balík, aby vám z toho něco málo jako dal. Tak třeba tady: „1000,- Kč pro každého seniora“, „1000,- Kč pro talentované děti“, „1000,- Kč pomůžeme Vám ušetřit za elektřinu a plyn“, nebo „1000,- Kč pro registrovaného dětského sportovce“, případně „1000,- Kč pro každého prvňáčka“. Jen když přijdete a oni vyhrajou. I v tomto případě se nejedná o nic jiného, než že to někomu budou muset vzít, aby to někomu jinému dali. Dokonce to tato parta dotáhla tak daleko, že na rozdíl od původních šmejdů se nezaměřuje jen na seniory, ale tahá do toho i děti, tedy využila obě nejslabší skupiny. Kdo by neupustil slzu nad důchodcem o holi před Kauflandem nebo nad malými dětmi smutně koukajícími na něco, co si nemohou dovolit, protože jejich rodiče jim museli koupit vybavení do školy. Fakt, že příčinou takového stavu nejsou ani omylem ti, kterým někdo vezme prachy proto, aby je jiným mohl slíbit a dát za hlas, ba dokonce že příčinou jsou předchozí socialistická rozhodnutí těch, kteří ty prachy přerozdělují a teď se z plakátu smějí, řadě lidí nedojde.

Rozdíl mezi těmi šmejdy není žádný. Obě skupiny žijí z cizího a okrádají jedny, aby to druhým, po ponechání si většiny na realizaci vlastních zájmů, z části poslali. A zatímco jedna skupina šmejdů s hrnci je mimo zákon, druhá skupina šmejdů s veřejnými penězi se směje a dělá v principu to samé. Tragédií pak je, že zatímco šmejdi s hrnci škodí jen konkrétním lidem, kteří přijeli, přičemž důsledky jejich praktik odnesou zase a jen konkrétní lidé, kteří se upíšou, v případě šmejdů s veřejnými penězi to odnesou i lidé, kteří hlas nehodili. Vítejte u voleb.

šmejdi 1
šmejdi 2
šmejdi 3
šmejdi 4
šmejdi 5

Převzato z blogu se souhlasem autora



Diskuse


V. Ondys
21:49
3.10.2014

V. Ondys
21:50
3.10.2014

P. Čech
21:27
3.10.2014

T. Závodský
19:35
3.10.2014

J. Kyselková
17:20
3.10.2014

J. Kuka
16:41
3.10.2014

V. Vaclavik
16:22
3.10.2014

Atas9
13:01
3.10.2014

M. Košťál
8:52
3.10.2014

P. Gabriel st.
8:46
3.10.2014

J. Mannheim
7:33
3.10.2014

I. Schlägel
8:46
3.10.2014

P. Švejnoch
10:34
3.10.2014

J. Mannheim
13:05
3.10.2014

J. Mannheim
13:00
3.10.2014

A. Bocek
7:09
3.10.2014

F. Lesniak
1:03
3.10.2014

J. Kuka
16:42
3.10.2014

P. Dvořák
0:29
3.10.2014

počet příspěvků: 25, poslední 3.10.2014 09:50









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.