18.10.2017 | Svátek má Lukáš

MOBY DICK: Věci minulosti, věci budoucnosti

17. prosince 2016
Donald Trump chce mít za ministra vnitřní bezpečnosti brigádního generála Johna Kellyho. Ten má přímé zkušenosti z obou válek v Zálivu. Poslední... více

MOBY DICK: Zábava skončila

10. prosince 2016
Mateo to řekl kvůli prohranému včerejšímu referendu, a to chvíli po půlnoci, kdy předběžné výsledky oznámily jeho prohru (59 % proti). Referendum... více

MOBY DICK: Věčný soudruh Castro

3. prosince 2016
V Havaně umřel Fidel Castro. Exprvní tajemník Komunistické strany Kuby, expremiér, exprezident, exvůdce, Comandante, exdiktátor, extyran. Všechno už... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Kudy na horu Sión

30. listopadu 2016
K Jaffské bráně do Starého města jeruzalémského se dá vyjít rovnou po schodech z obchodní pasáže Mamilla Mall. Vylezete na přemostění Jaffské třídy a... více

MOBY DICK: Rekreační sezóna

26. listopadu 2016
Rusko si připomíná Den raketových vojsk a dělostřelectva. Dělostřelecké jednotky se radují z modernizovaných 152milimetrových samohybných houfnic... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Barcelonské střepy 5

23. listopadu 2016
Koukám, že své čtvrté vyprávění o Barceloně jsem sepsal právě před měsícem. Nechci nechat konec reportáže z hlavního města Katalánska neukončený, a... více

MOBY DICK: Prezident je jezevec

19. listopadu 2016
Moby Dick se se svými komentáři na několik měsíců odmlčel. Jednak navštěvoval jiné světy a konal různé užitečné práce, a jednak nabyl dojmu, že je tu... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Do břicha Mamilly

16. listopadu 2016
Večer jsme si nastavili budíka na tři čtvrti na osm, abychom stihli včas vrátit auto. Tedy v jedenáct. Smart Hotel v uličce Horkanos nám docela... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Vítejte v Jeruzalémě

12. listopadu 2016
Trasa z Kumránu do Jeruzaléma, konkrétně do námi vybraného hotelu kousek nad Sionským náměstím, je dlouhá asi 40 km, teoreticky by se dala zvládnout... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Moře Mrtvé, stále mrtvější

5. listopadu 2016

ŠAMANOVO DOUPĚ: Ztráty a nálezy

2. listopadu 2016
Mizíme z místa pravého pravoslavného Ježíšova křtu na Jordánu. Nejdříve tři kilometry pouštní okreskou k silnici č. 90, tam vlevo dolů. Na jih. Po... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Dementokracie

27. října 2016
Donald Trump ženy neobtěžoval kvůli svému machismu, avšak jakožto oběť demence. Je tu jistá podobnost s jiným politickým namyšlencem, tentokrát s... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Barcelonské střepy 4

22. října 2016
Barcelona má Gaudího. Barcelona má ovšemže Miróa a jeho skvělé muzeum v půlce svahu vršku Montjuic. Barcelona má Picassa a jeho modré období v... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Hranice Jordán

20. října 2016
Psal jsem minule, že Výkonná rada UNESCO připravila návrh rezoluce, podle nějž má být Chrámová hora prohlášena za kulturní památku pouze a jedině... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Nízký tlak nad Kineretem

15. října 2016
Dnes začnu aktualitou, a to nízkým tlakem v hlavách zástupců UNESCO: „Absurdní představení v UNESCO pokračuje, dnes organizace přijala další smyšlené... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Vodopády a jiné pády

6. října 2016
Plni vodních a archeologických zážitků se vracíme po devětadevadesátce směrem na Kirjat Šmonu. Pouhý kilometr od parkoviště v Banias odbočujeme... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Barcelonské střepy 3

1. října 2016
Barcelona má svou citadelu. V něčem se podobá jisté jihočeské řece. Jak povídá Svěrák svému svěřenci Koljovi: Máme tady v Československu takovou řeku... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Panovy prameny

29. září 2016
Prameny Chermonu aneb Banias jsou už pátou přírodněkulturní izraelskou rezervací, kde nemusíme platit vstupné. Patří totiž do seznamu na zelené... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Barcelonské střepy 2

24. září 2016
V Barceloně je mnoho kostelů. Napsal jsem o dvou z nich minule, ale kdo si myslí, že tím se kostelní historie města odbyla, jest na omylu. Barcelona... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Zurčící Zahrada Eden

22. září 2016
Od akropole hradu Dan se vracíme k vchodu do rezervace Tel Dan. Nikoli stejnou cestou, ale podle žluté šipky, jež nás má dovést k pramenům říčky Dan.... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Barcelonské střepy

17. září 2016
Barcelona je město s jedním a půl milionem obyvatel a pěti a půl miliony turistů. Šli jsme v jedné z úzkých uliček starého města s přítelkyní Janou... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Na hradbách Tel Danu

8. září 2016
Jdeme od osvěžujícího brouzdaliště zpátky po světlehnědé (žluté?) šipce po „Ancient Dan trail“. Tunelem ve schnoucím přerostlém papyru se zase... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Pistáciová hora a rybník Wading

3. září 2016
Jedeme na sever po zelené „Regional Road“ číslo 918. Placatým Chulským údolím míříme k prvnímu hlavnímu cíly své cesty, k Tel Dan. Bude to... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Poklidná vyhlídka

1. září 2016
Sjíždíme z úbočí Golan po klikaté jednadevadesátce k Jordánu. Cik vpravo, cak vlevo, a před dalším cikem je odbočka vpravo na parkoviště. Informační... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Překročit Jordán

27. srpna 2016
Kontinentální snídaně má jenom tu výhodu, že se na ni musí vstát včas. Aby byl člověk u stolu nejpozději v půl desáté, když se v deset končí. Když se... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Mír tiberiadského večera

25. srpna 2016
Sjíždíme z Golan na jihovýchod ke Kineretu po silnici č. 87. Pěkně to odsejpá, následujících patnáct kilometrů padáme ze sedmisetmerového... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Blízký vodopád

20. srpna 2016
Úspěšně jsme vyklouzli z přírodní rezervace / národního parku Gamla, kde jsme toho spoustu prosmejčili. Sice smejčili, leč neprosmějčili zcela. více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Vzdálený vodopád

18. srpna 2016
Máme hodinu a čtvrt, abychom na přehledné rovince náhorní planiny urazili dva kilometry, pokochali se vzdáleným vodopádem Gamly, a pak se zase dva... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Na schodech Gamly

11. srpna 2016
Vstupní areál národního parku Gamla, včetně parkoviště a záchodků, se nachází na náhorní planině ve výši asi 400 metrů nad mořem. Zde jsou i... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Gamla shora

6. srpna 2016
Odrážíme od vyhlídky na Betsaidu a jedeme deset kilásků na západ až na téčkovou křižovatku, kde lichá silnice č. 869 končí. Odbočujeme vlevo k severu... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Nečekaná vyhlídka

4. srpna 2016
Vyrážíme z přeplněného olbřímího a kalužnatého parkoviště poblíž hotelu G Tiberias směrem na Gamlu. Gamla leží na sever od Tiberias, ale my jedeme... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Kontinentální snídaně

30. července 2016
G Hotel Tiberias stál na správném místě, byl za přijatelnou cenu a v pokoji bylo dost místa na to, aby si člověk mohl rozložit kufry a nemusel... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Evropští lumíci

28. července 2016
Před necelými dvěma týdny jsem napsal článeček o tom, jak jsme s přítelkyní Janou prožívali letošní velikonoční neděli v Tiberias. Byl to ten... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Hradby nad jezerem

16. července 2016
Ve čtvrtek 14.7.2016, když Francie slaví Svátek Bastily, vjel řidič nákladního auta na pláži v Nice do davu oslavujících. Zabil přitom nejméně 84... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Nesvatý křest

14. července 2016
Upozornil mě čtenář mého minulého povídání, nazvaného „Zázrak v Kafarnau“ B. Michal na nepřesnost v názvu článku: „To místo se česky jmenuje... více

ŠAMANOVO DOUPĚ: Zázrak v Kafarnau

9. července 2016
Sjíždíme z Hory Blahoslavenství dolů ke Kineretu. Zatáčky pod Horou jsou stejně ostré jako zatáčky nad Horou. více