28.3.2024 | Svátek má Soňa


MÉDIA: Kamión z Ferratu

22.12.2016

Redakce našeho největšího tištěného deníku už zná pachatele berlínského útoku: vraždil kamion.

ferrat 1

Bez komentáře.

Fajn. Zavřeme kamion na doživotí na střežené parkoviště. Musíme ještě zjistit, s jakými podezřelými kamiony a dodávkami se předtím stýkal. A to může být rád, že jej neodsoudí k rozmontování, jako ten náklaďák, který vraždil v Praze roku 1973.

Neživé předměty prostě vraždí. Asi jako krvežíznivé auto ze sci-fi filmu Upír z Feratu. Nebo HAL 9000. Nebo ta pistole, která zastřelila ruského velvyslance. Ta je na obrázku hned vedle, vidíte ji, potvoru? Vždycky, když si říkám, že už ta naše média vezdejší nemohou poklesnout hlouběji, přesvědčí mě jejich pracovníci o opaku. Vždycky. Every. Single. Time.

Tisk se během posledních deseti let dostal do smrtelné spirály. Menší prodejnost znamená menší tržby, tudíž méně peněz na výplaty. Kvalitní lidé odcházejí. Tím se zhoršuje kvalita obsahu. To vede k dalšímu zmenšení prodejů a tržeb. Pak už i průměrní lidé odcházejí. Kvalita obsahu míří kamsi pod hladinu. Prodeje se zmenšují. Podprůměrní lidé začínají odcházet. V prázdné redakci zbývají pavouci v rozích, Oldřich Mánert a Luboš Palata. Z titulní stránky se na nás „směje“ vraždící kamion svojí cynickou, rozbitou čelní mřížkou.

Nikdo nemůže říci, že jde o nový a nečekaný problém. Tento obrázek jsem si vypůjčil z pět let starého blogu Ondřeje Höppnera. Pěkný sešup.

ferrat 2

Vývoj nákladu MF Dnes 2007 – 2011.

Už aby to byla nula. Je mi stydno a trapně, když vidím, co se stalo z dříve solidních novin. Toto je jen protahovaná agónie bez vyhlídky na zlepšení.

Theodore Dalrymple ve svých článcích o životě britské spodiny píše, že se často setkal s tím, že vrahové hovořili o svém činu stejným způsobem. Např. „Ten nůž se do něj zabodl!“ Jako by ten nůž nedržela lidská ruka, konkrétně jejich ruka.

Pane Palato, ten náklaďák vedla také lidská ruka. Chcete před tím strkat hlavu do písku? Pak se přejmenujte na MF Pštros, aspoň to bude upřímné.

*******************************************

Hudební epilog

Yann Tiersen – Les Jours Tristes (Smutné dny).

.

Převzato z Kechlibar.net se souhlasem autora