Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996GLOSA: Na co to je? Na nic. No není to paráda?
Ahonen píše o "desetiletí Nokie" a tvrdí, že tato značka poráží všechny konkurenty, a to nejen mezi výrobci telefonů. Prodala víc telefonů ukazujících čas, než firma Timex prodala za celou svou historii hodinek, a víc mobilů s kalkulátorem než firma Casio počítaček. Totéž platí o trhu digitálních fotoaparátů, videokamer, satelitních navigací či herních konzolí. Když vezmeme v úvahu jen modely takzvaných chytrých telefonů, které lze považovat za jednoduché počítače, poráží Nokia i všechny výrobce pécéček.
Jistěže většina lidí nevyužívá zdaleka všechny funkce. Ale dospěli jsme do stádia, kdy i levnější mobily telefonů umí skoro všechno, na co si vzpomenete. A naopak je těžké vzpomenout si na nějakou funkci, kterou by výrobci ještě mohli přidat. Co bude dál? Nikdo neví, ani Ahonen. Ale možná vývoj vezme opačný směr.
Už v posledních letech zaznamenaly úspěch jednoduché, hezké a specializované přístroje. Příkladem může být třeba "krabička na emaily" Peek nebo videokamerka Flip. Zvládají jedinou funkci, zato perfektně. A kupodivu se skvěle prodávají, byť nabízejí jen to, co už umí mobilní telefon v zákazníkově kapse.
Ale proč nejít ještě dál. Těším se, až mi v supermarketu padne do oka věcička, která bude opravdu sexy a přitom levná. Vy baste odolali? Zeptám se prodavače, co umí. "Vůbec nic," odpoví. "Panebože," řeknu užasle. "Vezmu si tři kusy."
(Psáno jako sloupek pro slovenský deník Sme)
Převzato z blogu Extra se svolením autora.