28.3.2024 | Svátek má Soňa


GLOSA: Matematická hádanka

8.6.2017

Posílám pár řádků svému příteli do Kalifornie:
Průtrž mračen. Tak, teď se tady u nás na Vysočině spustilo boží dopuštění, jak říkali staří pamětníci, proudy vody se slily, padaly a do oken mlátily kroupy, až jsem strnula hrůzou, že rozbijí okna, taky vypadla TV včetně internetu, no a vyplavilo to všechny sklepy ve městě. A najednou ve chvíli je obloha čistá a svítí slunce, tak mě napadlo, že vám pošlu ten malý slibovaný příkládek pro potěchu. Když jsem ho spočítala já, tak vy mrknete a odešlete mi výsledek. Už se těším, nejsou zapotřebí žádné rovnice, jak jste měl na mysli.

matem

To si z vás asi někdo dělá legraci... ale jestli tohle dávají učitelé dětem jako početní příklad nebo hádanku, tak to jsou pitomci velmi vysokého řádu.

Měl Žižka červený nebo žlutý podvlíkačky? Modrý? ... To je daleko inteligentnější hádanka než ta tak zvaná „matematická“.

No, počkejte, příteli, ale vy jste neposlal výsledek. Příklad se dá vypočítat dvěma způsoby, ale výsledek je jen jeden! Tady u toho příkladu jde o to, že dítě musí logicky přemýšlet. Tak nediskutujte a pošlete výsledné číslo.

Já si zkrátka myslím, že si někdo jednoduše dělá z matematiky (vlastně počtů) vyloženě srandu.
To, co tady předvádíte, nemá s počtama nebo matematikou nic, ale vůbec nic společnýho. Nějakej pitomec si plete křížek sčítání s křížkem násobení a navíc neví, jak se píše 2x za sebou pětka.
Blbne tím dětem hlavy. Jednoznačně je křížek postavenej vertikálně znamením „na sčítání“ a když ho pak otočíte o 45 stupňů, tak to je „na násobení“.
Někde přidat jedničku a pak povotočit křížek, je jasná pitomina a žádná matematika. Přestaňte dětem blbnout hlavy, je moje řešení a můj vzkaz.

Zdá se mně to bejt švejkovina.

Dobré ráno po osvěžujícím dešti,

no tak vidíte, vy jste neposlal výsledek, kdybyste tento příklad nespočítal, tak byste v dnešní škole dostal pětku. A proto by už nikdy starší člověk neměl podceňovat děti. Alespoň vidíte, jak ony musí přemýšlet. Ten příklad počítalo hodně dětí, také ten příklad některým byl nejasný, ale jiné děti si s ním bez problému poradily. Já ho dala Danče a s vnukovou logikou a jedinou větou: Doplň čísla, jej bryskně spočítala, Kristi mi také poslala správný výsledek. Stejně tak Niki ze Sydney. Pravnučka si nechala ode mne poradit. A tak dále. Jen dva mí přátelé, dva Ing – vy z Kalifornie a druhý z Malmö - s tím nepohnuli nebo nechtěli. Ale na fejsu, jak říká dnešní mládež, ho počítaly desítky dětí a vcelku menšina úspěšně. Tak alespoň vidíte, že děti mají v dnešní době dobré logické uvažování. A možná ve škole poněkud jiné osnovy vyučování. Neměli bychom je podceňovat. A jaképak otáčení plus nebo krát, v příkladu je to jasně napsáno, žádné znaménko se nedá otáčet ani měnit. Co je dáno, to je dáno a přes to nejede vlak.
Vím, že už to počítat nebudete, ale kdybyste to přece jen nevzdal, tak zdar a sílu najdeš v sýru. Mně se ten příklad zdá velice zdařilý a dobrý na logiku myšlení.

Ještě výsledek z Malmö:
To by Babiš zvládl. Já jako primát na to nemám dna...
Proč se na DNA nevykašleš a nenapíšeš výsledek?
007
Nedělej si ze mne legraci.

Také jsem našla v příkladech pro děti, které se hlásily na střední školy, tento: x = 2,5 x
Co je to za blbost? řeknete si. Ne, ono se to fakt dá vypočítat, řeknou děti.