24.4.2024 | Svátek má Jiří


GLOSA: Chování řidičů MHD

20.6.2019

Jeden řidič bil, jiná řidička zase pomáhala

Asi všichni znají případ, kde řidič trolejbusu zbil mladou dívku, která si u něj chtěla koupit jízdenku. Řidič královéhradeckého trolejbusu nejdřív devatenáctileté cestující vynadal, že u něj chce za jízdenku platit stokorunou, a že jí nevrátí nazpět. Hádali se, on ji pak vyvlekl ven a zbil. Jeho zaměstnavatel, tamní dopravní podnik, jej právem vyhodil, jak se říká, na hodinu. Podle některých svědectví mu prý ono děvče chtělo ukrást peníze, ale ani to nemůže být omluvou pro jeho chování. Takové případy se řeší zavoláním policie a ne mlácením.

Mně to však někdy připadá, že toho negativního je až moc a mělo by se více mluvit o tom, co je dobrého. Já osobně mám s řidiči MHD dobré zkušenosti a nevzpomínám si, že by se ke mně chovali nějak špatně, spíše naopak, když dobíhám, tak počkají apod.

Chci pro změnu pochválit mladou řidičku autobusu Dopravního podniku města České Budějovice Pavlínu Hulíkovou, která před časem našla ve voze tablet (nebo chytrý mobil, přesně si to už nepamatuji) a aktivně začala hledat majitele na sociálních sítích. Napsala o tom na Facebook s tím, že si vlastník může přístroj vyzvednout do 15. hodiny u ní v autobuse a potom na dopravním podniku. Ona udělala víc, než bylo její povinností. Mohla nález pouze odevzdat a dál se o něj nestarat. Místo toho však začala aktivně hledat majitele ztracené věci, který se jí nakonec v autobuse přihlásil. Takové chování si zaslouží uznání. Ono se nejedná jen o finanční hodnotu, ale v mobilu či tabletu může mít člověk uložené fotografie, které jsou mu drahé a o něž by definitivně přišel a taková ztráta také bolí.

Na druhé straně i chování některých cestujících vůči řidičům MHD bývá dost hnusné. Stane se, že autobus má zpoždění kvůli dopravní zácpě, za kterou řidič nemůže, ale přesto mu za ně zamindrákovaní pasažéři nadávají.