21.10.2018 | Svátek má Brigita


GLOSA: Blábolení kolem zodpovědnosti

28.11.2017

Co je zodpovědná firma? To je moderní téma, nad nímž mudrují manažeři v mnoha firmách a jejich publikacích.

Většinou všichni ředitelé státotvorně uvádějí, že“nelze budovat firmu bez zodpovědnosti“, že zodpovědná firma by se neměla soustředit jen na hromadění zisku, ale také na budoucnost – sledovat nejmodernější technologie a poznatky v oboru... A také že zodpovědný přístup znamená „zvyšovat kvalitu života klientů, zaměstnanců i celé společnosti“. To všechno je samozřejmě prima. Je to podobné jako skutečnost, že se snažíme co nejlépe vychovávat děti a dbát o zdraví a dělat svou práci, jak nejlépe umíme...

Ale jak je to ve skutečnosti?

Do dětí už od útlého věku mnohé „zodpovědné“ firmy tlačí klamavou reklamu. Stačí si pustit televizi a zaměřit se na to, kolik falše a nepravd se na nás z reklamních spotů valí... a my už jsme se s tím smířili. Jako jsme se smířili s tím, že u politiků je „normální“ neplnit předvolební sliby a klást osobní a stranické zájmy před blaho národa. Také jsme se smířili s tím, že automobilky v rámci konkurenčního boje uvádějí nižší spotřebu, než ve skutečnosti auta mají. Mobilní operátoři omotají klienty ve svých sítích tak, že je těžké se z nich bez finančních následků vymanit. Agenti renomovaných pojišťoven hledají cesty, jak uzavírat „výhodné“ pojistky, u nichž klient v případě potřeby spláče nad plněním. Smířili jsme se i s tím, když farmaceutické firmy podněcují hysterie a strach z epidemií, aby draze prodaly své léky těm, kteří je nepotřebují, zatímco jinde na světě léky chybí. Prostě mnohé rádoby „zodpovědné“ firmy často dělají věci, které už bereme téměř „normálka“, přestože zodpovědné vůbec, ale vůbec nejsou.

Takže jaká je zodpovědná firma? Ta, která dokáže běžet na dlouhou trať a za žádných okolností s nikým nevyjebává (promiňte mi to slovo). Ta, která za žádných okolností nefixluje. Nepodvádí klienty, zaměstnance, ani společnost. Prostě vždycky hraje fér.

Převzato z blogu autorky s jejím souhlasem



Vyhrajte jednu z poukázek na 500 nebo 1 000 Kč na nákup ve Fresh Corner a MOL
Vyhrajte jednu z poukázek na 500 nebo 1 000 Kč na nákup ve Fresh Corner a MOL

V době od 15. 10. 2018 00:00 do 21. 10. 2018 23:59 odpovězte komentářem pod text soutěže na otázku: „Čím zabavujete svoje dítko při dlouhých cestách autem?“ Vyhrajte jednu z tankovacích karet v hodnotě 500 Kč, nebo 1000 Kč na nákup pohonných hmot i občerstvení na čerpacích stanicích MOL v konceptu Fresh Corner.

Diskuse


M. Prokop
15:47
28.11.2017

I. Schlägel
13:14
28.11.2017

F. Kusák
10:37
28.11.2017

F. Kusák
10:39
28.11.2017

M. Prokop
15:48
28.11.2017

Z. Rychlý
8:20
28.11.2017

počet příspěvků: 11, poslední 28.11.2017 03:48









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.