29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 512

O Suchoji SU 100 jsem věděl jen to, že existuje. Je to letadlo, které mne minulo. Nastudoval jsem si všechny dostupné materiály jak od výrobce, tak i od publicistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
G. Gaheris 21.5.2019 10:00

Hasiči jsou kde?

?

A. Pakosta 21.5.2019 9:52

Honzo, opět s Vámi souhlasím!

Nemám takový přehled jako Vy, ale i mně - polovičnímu laikovi - bylo jasné, že vést na přistání letadlo natankované na maximální vzletovou hmotnost je čirý diletantismus! A s těmi detaily, které jste přidal, je to typický obrázek - od Černobylu se toho v "Sajúzu" mnoho nezměnilo.

Toho ledadla - jako projektu - je mi hrozně líto. Suchoj mohl být příjemným zpestřením na evropském trhu menších dopravních letadel, nebýt těch PPP (Putinových politických průserů), které znemožnily hospodářskou a technickou kooperaci s Rusy.

J. Lepka 21.5.2019 14:16

Re: Honzo, opět s Vámi souhlasím!

Podle některých zdrojů, Suchoj nemá vypouštěcí ventily a pokud jim vyhořela komplet elektronika bylo by asi nemoudré lítat nad Moskvou několik hodin. Ovšem celou dobu, co jsem schopen vnímat leteckou dopravu, jsou ruští piloti proslulí svými tvrdými přistáními, což v kombinaci s plnou nádrží je třaskavá kombinace.

P. Kmoníček 21.5.2019 8:08

To, že komunisté

zničili morálku i u nás , v Česku, je vidět kolem sebe každý den. Začíná to na Hradě a pokračuje to do všech pater společnosti.

J. Lukavsky 21.5.2019 7:43

B-29

"A ani se to nedá okopírovat jako B-29 na konci čtyřicátých let." To je moc pěkná historka, dejte jí někdy do placu. Jinak díky za pěkná povídání i když tohle je hodně smutné. "Nas mnogo" je heslo Rusů odjakživa. J.L. end

D. Rajninec 21.5.2019 7:54

Re: B-29

tým B 29 to nie je historka , ale krutá pravdy ! Pár ich preletelo do CCCP pri náletoch na japonsko. A generalissimus dal príkaz Tupolevovi odkopírovať a vyrobiť . Aj keď sa Tupolev bránil , ale ke ́d máte projekčnú kanceláriu v GULAGu nič nezmôžete ! Iba taká maličkosť . B 29 bol výškový bmobardér a preto ma pretlakovú kabínu . A pretlakovú kabínu rusi "nevedeli" ! , tak behali v maskách po lietadle , v tom ich ruskom Konkordčíkovi 50. rokov.

PS. Rusi asi ako jediný vyvážali titan ...

J. Lukavsky 21.5.2019 16:01

Re: B-29

Jí vím, že je to pravda, ale je to moc pěkná historka. Někde jsem to v internetu četl, ale bohužel neuložil. J.L.

J. Farda 21.5.2019 9:07

Re: B-29

Myslíte tu historku s rozpaky nad neznámým účelem podivné dírky dírky v křídle a moskevským pokynem všechno okopírovat tak, jak to je?

R. Langer 21.5.2019 7:14

Inu, kdo zná skutečnou ruskou náturu,

toho to nemůže nijak překvapit. Samozřejmě, výjimky se najdou, ale...

M. Krátký 21.5.2019 8:56

Re: Inu, kdo zná skutečnou ruskou náturu,

ruská nátura - zde příklad - můj kamarád pracoval v Krivom Rogu při výstavbě velké fabriky a z ZEZu Praha se tam dodávaly transformátory pro kalení - ta trafa měla strašnej výkon, tak byla chlazené vodou a ty trubky z toho trafa koukaly na všechny strany. Ale výstavba šla pomaleji než dodávky zařízení, tak se to skladovalo na loukách okolo. A jednou zase přišla zásilka s těma trafama a z nádraží se to vozilo na tu louku - ale autojeřáby nepřijely tak ty blbci ta trafa v bedně přivázali k nejbližšímu stromu a odjeli. Ani jedno takto "odborně" složené trafo to nepřežilo - hezký den

V. Novák 28.5.2019 17:35

Re: Inu, kdo zná skutečnou ruskou náturu,

Kryvyj Ryh je Ukrajina.