15.12.2017 | Svátek má Radana, Radan


EKONOMIKA: Rozvrat Letecké záchranné služby graduje

21.9.2016

O tom, že vláda České republiky od samého začátku problematickou „reorganizaci“ LZS nezvládá, jsme se mohli z prohlášení politiků, provozovatelů i záchranářů dozvědět ve sdělovacích prostředcích v nedávné minulosti vícekrát. Naposledy v několika minulých zářijových dnech. Posuďte sami.

Z článku „Provozovatelé letecké záchranky od ledna 2017 vybráni“, uveřejněném na www.zachrannasluzba.cz dne 8. 9. 2016, se m.j. dozvíme, že meziresortní výběrová komise rozhodla o provozovatelích LZS na šesti základnách. Základny v Libereckém a Královehradeckém kraji by tak i nadále měla provozovat společnost Delta Systém Air (DSA).

V Ústeckém a Olomouckém kraji slovenská společnost Air Transport Europe (ATE). V Jihlavě a Ostravě rakouská společnost Helikopter Air Transport, podle některých informací napojená na stávajícího provozovatele Alfa Helikopter, která s ohledem na podmínky vypsané soutěže ukončí svou činnost. Policie kromě Prahy a Středních Čech bude létat i v Brně, působení armády se rozšíří z Plzeňského a Karlovarského kraje se společnou základnou v Plzni i do kraje Jihočeského. Ano, počítáte dobře. Deset základen LZS bude provozovat pět subjektů!

V článku se dále uvádí, že tendr na provozovatele LZS budí už několik měsíců rozpaky a vášně v řadách provozovatelů, záchranářů, ale i mezi samotnými ministry.

Na www.denik.cz z 11. 9. 2016 v článku „Leteckou záchrannou službu zajistí i firma, které spadly dva stroje...“ se zase dočteme, že společnost ATE potkaly v poslední době hned dva pády jejích strojů, a to 8. 9. 2016 a 17. 7. 2015, oba s tragickými následky.

Problematice působení armádních vrtulníků na jihu Čech se zase věnují články na www.rozhlas.cz/cb/ ze 14. 9. 2016 nebo v Českobudějovického deníku z téhož dne. Dočteme se zde, že podle vedení Jihočeského kraje i zdravotnických záchranářů bylo rozhodnutí vlády nekoncepční, neodborné a nešťastné. Armáda používá polské vrtulníky Sokol a ty jsou podstatně těžší než ty, které u nás i v Evropě letečtí záchranáři běžně používají. Nebudou tedy moci přistávat nejen na heliportu nemocnice v Jindřichově Hradci nebo na heliportech fakultních nemocnic, ale ani na za desítky milionů nově vybudovaném heliportu se zázemím na letišti v Plané u Českých Budějovic. Ty všechny mají maximální nosnost 3,5 tuny, což vyhovuje moderním a lehkým záchranářským vrtulníkům. Ale to Armádu ČR asi příliš netrápí.

Podle mluvčího ministerstva obrany Petra Medka z výsledků armádních analýz všech možností vyplývá, že nejlepší variantou pro zajištění letecké záchranné služby armádou je letiště Bechyně. Ani s civilními záchranáři si armáda příliš hlavu neláme. Prý jim budou nabídnuty pracovní dohody... A je „vymalováno“.

Že se vám po přečtení článku zdá slovo rozvrat v nadpisu příliš mírné? Tak si tam doplňte slovo jiné, každý sám podle svého gusta!



Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Diskuse


O. Prokop
15:56
21.9.2016

počet příspěvků: 1, poslední 21.9.2016 03:56









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.