16.4.2024 | Svátek má Irena


DOPIS: Milý Astone

14.4.2008

zrovna jsem se převracel z boku na bok, abych si trošku ulevil přitom jednostranném nepřetržitém povalování a lenošení, a tu jsem zahlédl na webu Váš skvělý úvodník. Jaká jasná, přímo průzračná slova! Pochopí je jistě každý, bez ohledu na vzdělání i politickou příslušnost, zkrátka blboun i inteligent. Ach, jaká škoda, že právě vy nejste za komunikaci reformy zdravotnictví odpovědný! Nechtěl byste se jí ujmout?

Jednoduchou zkratkou jste také vystihnul ničemnou podstatu zahálčivých úředníků státu. Velmi vytříbeně, jako pravý intelektuál, jste podrobil mne a mé spolupracovníky drtivé kritice. Už jsme ji potřebovali jako prase drbání, proleženiny na našich unuděných tělech i prach usazený v mozkových závitech jsou přímo nesnesitelné.

Správně se nezdržujete nějakou komplikovanější myšlenkou a rovnou jdete in media res, volám tedy s Vámi: vyžeňte ty ničemy! Prosím, bude také lynčování? Neopomeňte to včas oznámit, spousta lidí se přijde ráda podívat. Doufám, že přijdete i Vy osobně - vymést tady ten zaneřáděný chlév. Prosím, sdělte mi v kolik dorazíte, abych Vás nepropásnul.

Dovolte mi ještě předložit Vám jednoduchý test, věřím, že uspějete na výbornou. Vždyť rozumíte tak báječně komunikaci firmy na výrobu fuseklí, o co jednodušší je to v něčem tak primitivním jako je zdravotnictví. Zakroužkujte vždy jednu, anebo dvě, anebo kolik chcete možností:

1. Data o výběru a efektu poplatků lze získat:
a. Kdykoliv na ministerstvu zdravotnictví, protože to řídí celé zdravotnictví, platí zdravotní péči a vede registr poplatků
b. Od zdravotních pojišťoven s jistým zpožděním, neboť ony zpracovávají data od poskytovatelů, kterým koneckonců za péči platí
c. Ve stánku PNS, kam to chodí občané povinně hlásit

2. Údaje o poplatcích jsou za první dva měsíce
a. Naprosto vypovídající a stejné jako za rok
b. Předběžné, v jistém ohledu zavádějící, mohou naznačit, že to funguje, ale jsou vzdálený dlouhodobým datům
c. Bombastické, škoda jich nevyužít

3. Novináři data, která se za půl roku ukáží jako hodně nepřesná, neboť byla předběžná
a. Pochopí, neboť nás vždycky chápou a reformu podporují
b. Dají MZ pěkně sežrat
c. Nepochopí, protože zpravidla nechápou vůbec nic

4. Fusekle se od zdravotnictví
a. Neliší
b. Fusekle je sofistikovanější než tomograf
c. Tomograf je o trošku komplikovanější než fusekle, ale zase na nohu si ho nenatáhneme, že ano?

5. Opravdoví borci z oblasti PR se
a. Hrnou do státní správy kvůli platu
b. Hrnou do státní správy, protože jsou to lidumilové
c. Se sice do státní správy nehrnou, ale to hlavně proto, že neví jaká je to zašívárna za dobré prachy a neví, jak je to snadné (přeci jako fusekle)

6. Tiskový odbor ministerstva zdravotnictví má oproti výrobci fuseklí
a. Mnohem méně práce, neboť nemusí znát ani barvy, ani materiály, ani velikosti ponožek
b. Zhruba stejně práce, neboť doktoři, sestřičky, nemocnice, pacienti, odboráři, lobisté, politici a další jsou stejně všichni stejné fusekle
c. Mnohem více práce za předpokladu, že ho neobsadili lenoši a ničemové

7. Výzkumy veřejného mínění
a. Závisí výhradně na kvalitě PR MZ
b. Vychází tak, jak si přeje zadavatel
c. Jsou hybatelem moderních dějin

Děkuji pěkně za Vaši trpělivost a pečlivé vyplnění dotazníku, který si s dovolením vyhodnoťte sám, dle svého uvážení a případně si ho můžete i zarámovat. V případě, že byste měl zájem opravdu vědět něco více, jsem Vám k dispozici stejně jako tento text pro případné zveřejnění na Neviditelném psu.

S úctou

Mluvka MZ
Ředitel Odboru lenošení a jiných ničemností
P.S. S webem máte do jisté míry pravdu…