28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

IZRAEL: Premiér poražen

Snad ještě nikdy nesestavoval izraelský prozatímní premiér Binjamin Netanjahu vládu tak dramaticky. Bojoval o ni do poslední chvíle, ale nakonec zápas o svou politickou budoucnost prohrál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 8.5.2021 8:40

Ani Lapid vládu nesestaví. Takže budou nové volby.

M. Frank 8.5.2021 0:14

A tak začal zánik Izraele. Zrádci pomohli muslimům, muslimové zrádce taky povraždí. Izrael tu do deseti let nebude.

T. Kohout 8.5.2021 3:36

Všechno je možné, akorát tohle ne.

H. Lukešová 8.5.2021 8:41

Ale ne, Stát Izrael přežil horší věci než současnou politickou krizi. Izrael nikdo nezdolá, nikdo, ani muslimové ani zrádci ve vlastních řadách. Země izraelská patří jeho jediným právoplatným vlastníkům- Lidu izraelskému a ani brány Pekla ji nepřemohou.

J. Pankovic 8.5.2021 17:58

Keź by ste mela pravdu, Luki.

Boj je vetśi, neź de zda ;-)

V Jerusalemu de bojuje o cely svet !!

H. Lukešová 8.5.2021 18:40

Ano, věřím a vím, že to tak bude, pane Pankovici. Světlo Tóry bude zářit z Jeruzaléma, Bůh izraelský svůj milovaný Národ izraelský ochrání a nikdy neopustí, nikdy.

T. Bubeníček 9.5.2021 10:07

To platilo do doby, než izrael začal měnit morálku za peníze. Mimochodem, paní Lukešová, víte, že Azerové, kterým Izrael zásadně pomohl vyhrát ve válce proti křesťanské Arménii, už neničí jen kostely a nestrhávají kříže, ale už ničí i arménské hroby? Opravdu dobrá Izraelská práce. Před pár lety bych nevěřil, že to řeknu, ale moje sympatie k Izraeli jsou pryč, ať se tam postarají jak umí. Ano, je mi jasné, že to byla práce jen vládnoucí vrstvičky, ale on je tam někdo musel nejprve zvolit.

H. Lukešová 9.5.2021 11:37

Arménie je spojencem islamistického Íránu a i v Arménii je rozšířený antisemitismus, tak co mají Izraelci dělat? Arménie bojuje za sebe, stejně jako Izrael. Proč by Izrael jednat na úkor sebe samého, má obětovat sám sebe ve prospěch Arménie? Arménie v OSN také hlasuje s muslimským nepřátelským blokem, podporuje Írán a zastává antisemitské postoje.

H. Lukešová 9.5.2021 11:39

Izrael nikomu nic nedluží, vůbec nikomu a nemá se komu omlouvat.

T. Bubeníček 9.5.2021 12:35

Nikomu nedluží? Ani těm státům, co ho desetiletí podporují? Mimo jiné, i bez českých zbraní, by dnes neexistoval. Vy jste úplně mimo.

H. Lukešová 9.5.2021 12:49

Proč by se Izrael měl omlouvat za to, že existuje? Proč kladete na Izrael větší nároky než na jiné státy? Podpora Izraele je věcí principu. Co z podpory palestinských teroristů?

T. Bubeníček 9.5.2021 12:55

Ano, na Izrael jsem kladl vyšší nároky, protože jsem jej považoval za vzorný stát postavený na morálce, odhodlání a vzdoru vůči okolí. A ano, v té době jsem si myslel, že podpora Izraele je věcí principu. Ale tím, že Izrael začal prodávat svou morálku za krvavé prachy, pocházející z prodeje zbraní (oni těm azerům nedodávali zrovna lékárničky), tak si žádnou principiální podporu nezaslouží. Je to stát jako každý jiný...společné zájmy versus protichůdné zájmy.

Podpora palestinských teroristů nepřichází v úvahu.

H. Lukešová 9.5.2021 13:02

Ale jo, Izrael je stát jako každý jiný, ale pro mě je blyštivým klenotem Blízkého východu, který statečně a hrdinně vzdoruje arabským a jiným muslimským státům a mou principiální podporu má.

T. Bubeníček 9.5.2021 13:08

Ano, každý klenot se dá prodat, jak Izrael ukazuje. A je hezké, že má Vaši principipální podporu, když celosvětově pro něj situace vypadá tak jak vypadá (stačí vidět jakékoliv hlasování proti izraeli) a tím, co v posledních letech dělá, podporu mezi normálními lidmi spíš ztrácí (a nemyslím tím jen Arménii, ale i neschopnost mít stabilní vládu atd.). Protože zdaleka ne všichni jsou proizraelští fanatici, jako Vy.

A samozřejmě, přes vše, co zde píšu a co si o Izraeli teď myslím, tak je mi pořád řádově bližší a sympatičtější, než ta parta okolo něj. Ale už to prostě není ono.

T. Bubeníček 9.5.2021 12:41

Arménie k tomu byla donucena, protože Írán byl jediný stát, který byl ochoten jí pomoci. Jí jde o přežití, Izrael pomáhal azerům kvůli kšeftu, kvůli penězům. Prodává zásady, na kterých byl postaven. Mimochodem, i Írán (a arabové obecně) jsou semité, takže těžko podporují antisemitské postoje. A že je Arménie proti Izraeli? No to se tedy divím. Tohle neokecáte bez ohledu na to, jak moc se budete snažit. A mimochodem, ty Izraelské "preventivní" vraždy na cizím území už také dost překračují míru, dělají to samé jako Rusáci a divím se, že jim to tak dlouho prochází.

H. Lukešová 9.5.2021 12:58

Ale Vaši tezi jde to obrátit, Izrael byl k podpoře Azerbajdžánu donucen arménským spojenectvím s Íránem, protože izraelský postoj je jasný, podpořit kohokoliv, kdo je proti Íránu, nepříteli země. Izrael neprodává zásady, ale jedná tak, aby přežil, k tomu patří i cílené zneškodňování protiizraelských arabských a íránských teroristů, ať jsou kdokoliv, a za to se Izrael omlouvat nemusí. Tak jak Izraelci potrestali vrahy zodpovědné za masakr izraelských sportovců na mnichovské olympiádě.

To, že jsou Arabové Semité, neznamená, že nejsou antisemité. Obecně se antisemitismus vžil jako termín označující protižidovský rasismus, tudíž ten, kdo nenávidí Židy, je antisemita. Izraelci nemusejí žádat o svolení sebeobranných akcí, Stát Izrael není evropskou ani americkou kolonií, tudíž nemusí poslouchat Brusel ani Washington DC, o Izraeli se rozhoduje v Jeruzalémě, ne v Bruselu nebo ve Washingotnu DC, nepotřebují od nikoho souhlas ani požehnání se svými akcemi.

T. Bubeníček 9.5.2021 13:03

Nicméně, v poslední době už se neomezují pouze na likvidaci teroristů, proti čemuž by asi nikdo neměl námitek, ale provádějí veřejné vraždy cizích státních přílušníků na cizím území a to je jednoznačné porušování mezinárodního práva, za které by měly následovat sankce, obdobně tomu, jako byli vyhoštěni rusové za Vrbětice a za Salisbury.

A co se týká souhlasu, samozřejmě nepotřebují svolení ani požehnání, ale měl by následovat trest ze strany mezinárodního společenství.

H. Lukešová 9.5.2021 13:07

Mezinárodní společenství? Které máte na mysli? Společenství, kde je zastoupeno Rusko, Čína, muslimské státy, KLDR spolu s neomarxistickými eurounijními zeměmi? Opravdu vybraná to společnost.

T. Bubeníček 9.5.2021 13:10

Ano, myslím to OSN, jehož organizace tvrdí, že Jeruzalém nemá s židy nic společného. Ale ono těch mezinárodních společenství zase tolik není a vlastně ani nevím, které se staví k Izraeli přátelsky, EU rozhodně ne. A proto by se Izrael měl spolehnout na podporu normálních lidí, které ovšem, tím co dělá, začal také odpuzovat. Jak jsem mnohokrát psal, je to škoda a je mi to docela líto.

S. Kovarna 9.5.2021 17:04

Srovnáváte nesrovnatelné - až Česká republika začne vyhazovat do výšky civilní (nebo jakékoliv jiné) objekty na uzemí Ruska a ostřelovat Rusko raketami, pak bude akce Ruska v Čechách naprosto odůvodněná. A opravdu to není, že se Izrael probudí po ránu a rozhodne se někomu ustřelit palici. Je to vždy reakce na provedené akce, popřípadě na závažnou hrozbu.

S. Kovarna 9.5.2021 17:05

omlouvám se, počitač se mi trochu zbláznil a odeslal to pro jistotu vícekrát

S. Kovarna 9.5.2021 17:04

Srovnáváte nesrovnatelné - až Česká republika začne vyhazovat do výšky civilní (nebo jakékoliv jiné) objekty na uzemí Ruska a ostřelovat Rusko raketami, pak bude akce Ruska v Čechách naprosto odůvodněná. A opravdu to není, že se Izrael probudí po ránu a rozhodne se někomu ustřelit palici. Je to vždy reakce na provedené akce, popřípadě na závažnou hrozbu.

S. Kovarna 9.5.2021 17:04

Srovnáváte nesrovnatelné - až Česká republika začne vyhazovat do výšky civilní (nebo jakékoliv jiné) objekty na uzemí Ruska a ostřelovat Rusko raketami, pak bude akce Ruska v Čechách naprosto odůvodněná. A opravdu to není, že se Izrael probudí po ránu a rozhodne se někomu ustřelit palici. Je to vždy reakce na provedené akce, popřípadě na závažnou hrozbu.

T. Bubeníček 9.5.2021 17:27

Takže když se rusáci rozhodnou, že Vrbětický sklad pro ně představoval hrozbu, tak je podle Vás v pořádku ho zničit? Protože Izrael přesně to dělá, viz ten nedávný útok automatickou zbraní. Vždyť je to totéž - například při likvidaci Saláh Šiháda (což byl jistě legitimní cíl) zabili i jeho manželku a dvanáct civilistů. Jak se to morálně liší od Vrbětic?

H. Lukešová 9.5.2021 17:34

Poděkujte teroristům, že působí mezi civilisty. Kdoví kdo z těch, jak říkáte "civilistů", bylo civilisty nebo Šihádovými spolupracovníky. Je známo, že Hamas působí v hustě obydlených oblastech, staví odpaliště raket mezi školami, nemocnicemi, administrativními budovami. Izrael se Vás ani nikoho nemusí dožadovat zda smí či nesmí konat, protože kdyby se každého ptal, dávno by již nežil. Vaše nenávist k Izraeli Vám zatemnila mysl.

T. Bubeníček 9.5.2021 17:39

Naopak, přes to vše fandím spíš Izraeli, než jeho protivníkům, ale to spíš Vám zatemnilo myslo jeho fanatické uctívání a nekritická obhajoba všeho jeho konání. Vždyť teď jste to předvedla v nejlepší síle: Zabili dvanáct civilistů. Lukešová (zjednodušeně): no a? Stejně to nejspíš byli také teroristi.

Izrael se nemusí dožadovat? To asi ne. Ale jak jsem již psal, takové akce by měly být potrestány sankcemi ze strany ostatních států, stejně jako rusko za jejich akce, írán za jejich terorismus atd.

H. Lukešová 9.5.2021 17:51

Já se k protiizraelským nenávistníkům zkrátka nepřidám, pane Bubeníčku, mě nepřesvědčíte. Uznávám právo Izraele na sebeobranu a na život, což není fanatické uctívání. Ano, hájím konání Izraele, protože se brání, Izrael toho od palestinských a obecně arabských teroristů tolik zkusil a doteď zakouší, takže má naprosté právo jednat podle svého nejlepšího uvážení no a Vy byste chtěl ještě sankcionovat Izrael a házet mu klacky pod nohy kvůli jeho sebeobraně.

T. Bubeníček 9.5.2021 17:58

Ale já vím, že Vás nepřesvědčím, fanatiky nikdy nepřesvědčíte. Ale ostatní, co si to přečtou, se možná zamyslí.

A Izrael by neměl být sankcionován za sebeobranu, ale za zločiny proti mezinárodnímu právu (konkrétně za útoky na civilisty na území cizího státu). Ono tedy si to myslí docela dost zemí a proto teď ty snahy soudit válečné zločiny Izraele před mezinárodním tribunálem. A k tomu bych dodal, že s touto snahou osobně nesouhlasím a přijde ulítlá zase pro změnu z jiného důvodu. Ale to už se mi nechce ani vypisovat.

T. Bubeníček 9.5.2021 18:09

A mimochodem, za tuhle diskusi si můžete sama. Pokaždé, když začnete velkohubě vychvalovat Izrael, jak je to bohem vyvolený stát, tak si vzpomenu na ty videa rozstřílených Arménských vojáků a dostanu vztek. Speciálně, jako by na tom tenkrát byl Izrael jinak, když ho napadli všichni jeho sousedi naráz. Jenže tentokrát pomáhá agresorovi.

H. Lukešová 9.5.2021 18:35

Ano, ať ostatní, kteří si přečtou diskusi, posoudí sami, kde je pravda, Vy si také melete svou dokolečka dokola a nepřesvědčí Vás žádné argumenty ve prospěch Izraele jako je spojenectví Arménie s Íránem a arménský antisemitismus.

Někteří diskutéři vidí situaci s pohledem, který není zatemněný divokou protiizraelskou nenávistí. Z Izraele děláte Bohem vyvolený stát Vy, když na něho kladete vyšší nároky než na jiné státy. Izrael je normální stát, který hájí své zájmy a není na tom vůbec nic špatného.