20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

GLOSA: Tři kanárci a ruskij malčik

Douglas Murray, Ben Shapiro, Candance Owens a Konstantin Bogomolov. Tak jako dříve kanárci v dole varovali horníky před nebezpečným plynem, tihle nás varují před nebezpečným ohrožením svobody slova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 22.2.2021 19:17

Když je v článku zmíněn i ten Shapiro, zde jeho rozhovor s herečkou Ginou Carano, kterou Disney vyrazil kvůli "špatnýmů postům na nějaké socsíti.

Je to dlouhý a sám jsem to ještě celé neslyšel, jen citace v jiném pořadu.

https://youtu.be/mxObG659Sc0

J. Anděl 22.2.2021 19:42

"špatným"

to ů je tam omylem, pardon.

V. Církva 22.2.2021 17:44

No, napsal bych to takto. Bogomilov Západ podcenil. Je to ještě horší než v tom Mechanickém Pomeranči a tom co píše.

On píše, že progresivismus je násilně tlačí lidi do nepřirozeného dobra. To by je proti přirozenosti ale bylo by to alespoň nějak pozitivní. Tolerance k lidem co nemají to štěstí na heterosexuální orientaci se pochopit dá. Stejně tak frustrace černochů.

Problém je to že progresivismus je obrovské pokrytectví a hlavně extrém na druhou stranu. Rasismus proti bělochům a boj proti lidem s normální orientací. Že je to proti přírodě to nějak Bogomilov naznačuje.

Jenže on ten progresivismus je proti Bohu. A to je horší.

V. Čermák 22.2.2021 19:00

A nejhorší je, že když to někdo kritizuje, je často Trestán...

M. Sedláček 22.2.2021 16:48

R^R^

P. Novotný 22.2.2021 14:02

Líbí se mi tento komentář pod zmiňovaným článkem: "Tato základní myšlenka ale nepochází z Ruska, pochází právě ze západu a hlavně ze severní Ameriky, kde má jím negativně hodnocené směřování odpůrce napříč společenským spektrem. Za velmi vlivné kritiky této dnešní politiky západu může označit například Jordana Petersona nebo Thomase Sowella vedle dlouhé řady dalších.

Já osobně, jako tzv. mileniál, to vidím asi tak, že žijeme v době samozvaných arogantních pachatelů dobra, kteří ve svém narcisticky pokřiveném přesvědčení o vlastní morální anebo intelektuální nadřazenosti, které je často v příkrém kontrastu s realitou, páchají věci pro jejichž důsledky nemají adekvátní porozumění. Tito lidé dokáží vytvářet iluzi, že jejich názory jsou většinové a vykládat různé lži a i vyloženě hloupé bludy za fakta. Takoví lidé, ale existovali vždy, jen dnešní doba ještě musí dozrát do stavu, ve kterém si ti ostatní najdou vůči těmto lidem protilátky a v tom musí každý začít nejdříve sám u sebe."

V. Církva 22.2.2021 16:38

No, po Jordanu Petersonovi jdou na Západě celkem tvrdě. Všude ho taky nepustí a vypískán z University už byl taky. Zatímco v Rusku názor proti progresivistům zveřejnit lze.

Ne není to důkaz svobody v Rusku, je to ale důkaz kam až Západ klesnul.

V. Čermák 22.2.2021 19:01

Ano...

J. Anděl 22.2.2021 13:52

Skutečně text vyvolal zajímavé a bizarní reakce. I to "OK boomer" mě nejprve docela překvapilo. Ale nechť, to ať si tam Rusové pořeší sami, jestli jsou na chvostě vývoje, nebo v posledním vagóně vlaku, řítícího se do pekla.

K ostatním jmenovaným kanárkům - kromě Shapira je neznám, díky za tip. Shapiro je dobrej.

V. Klepetko 22.2.2021 15:22

Zajímavé - tvůj příspěvek, Jindro, je "reakce na reakci", ale nějak v tom postrádám tvé vlastní hodnocení názoru Bogomolova na věc.

Co si o tom vlastně sám myslíš?

Mě samotného velmi překvapilo, jak blízko mají k sobě paleokonzervativci v Americe, v Evropě a v Rusku. A že vlastně říkají různými slovy totéž. A že jen těžko hledám něco, s čím by se mi chtělo polemizovat... Co z toho se nemyslí třeba pan Kechlibar, i když se to neodváží napsat na plnou hubu? Snad mám jen toto: v Rusku (do značné míry vinou Západu) došlo po rozpadu impéria k takové diskreditaci liberálních myšlenek, že to postihlo i zdravý základ v podobě ne-progresivního ne-levičáckého klasického liberalismu. Takže je ta doktrína v podání Bogomolova o trochu více napravo a trochu více černosoťenná, než by se mi líbilo. Jinak ale vlastně +- souhlas s tím, co píše...:-(((

Jinak ale bychom se měli všichni snažit, aby ten Bogomolov neměl ve svém hodnocení Evropy nakonec pravdu. Když už samotné Rusko stejně břitce vyhodnotit evidentně neumí :-)

V. Církva 22.2.2021 16:33

Ano, měli bychom se snažit vykopat ty progresivistické elity co jedou proti zájmům občanů a Západu na smetiště dějin.

Zatím je ale realita taková, že v USA vyhráli prezidentské volby. V Europarlamentu téměř vyhráli ti nejhorší z nich Zelení. To by se ještě dalo změnit. Ale Facebook, Twitter, známá media jsou pod vlivem progresivistů. Jenže, oni ovládli o kapitál (alespoň se to tak jeví). Managements velké části velkých firem, například počítačových a softwarových společnosti toto svinstvo podporuje.

Vrátit vládu přírodním zákonům, pravdě a realitě tak nebude snadné. I když k tomu samozřejmě dojít jednou musí, protože co je umělé a proti přírodě to končí. Buhužel ne hned. Islám už tu je 14 století, komuna 2.

V. Klepetko 22.2.2021 17:10

Věřím, že přírodní zákony se nakonec prosadí samy;-)

J. Anděl 22.2.2021 17:52

Ani zdaleka bohužel neumím rusky tak, abych zvládl přečíst takhle dlouhý text a porozumět mu. Prošel jsem ho s automatickým google překladem a nemám k němu zásadní výhrady, ale nemůžu si být jistý, jestli jsem všemu správně rozuměl. Občas ten automatický překlad nedával moc smysl.

Takže vlastně podobně, jak píšeš ty.

Je to v krátké době druhá kritika Západu odněkud odjinud. Celkem nedávno někdo dával odkaz na jakýsi islámský pohled na chorobnost humanitního západního sekulárního světonázoru. Od nějakého Íránce, obhajujícího tu jejich revoluci tam atp. (snad jsem to moc nepomotal).

Tam jsem měl větší problém souhlasit, ale i tam byly dobré postřehy a v některých ohledech ta kritika byla dost trefná.

Problém je, co kdo nabízí jako alternativu. Třeba v případě Íránu jako vzoru nic moc. Současné Rusko..... pro nás taky vzorem nebudou (druhá věc je, co se svou zemí udělají Rusové, to je jejich věc).

Trochu mi to připomíná mého oblíbeného Neználka na Měsíci. Fascinující a nesmírně trefná kritika západního kapitalismu. Jenomže proti tomu - malíčkové a malenky v komunismu s jahodami velkými jako křeslo. Víc než utopie - pohádka.

Mně nepřipadá, že (někde kolem) existuje alternativa.

V. Klepetko 22.2.2021 19:34

Jindro, podíval jsem se, a opravdu - překlad toho manifestu Bogomolova do angličtiny ještě neexistuje! Jakmile to někdo přeloží - hodím Ti odkaz, ten next je totiž natolik zajímavý a zásadní, že bych byl rád, kdybys to mohl vnímat v autentické podobě!

Jde o to, že já si vůbec nemyslím, že u Bogomolova jde o kritiku "humanitního západního sekulárního světonázoru." Možná jde naopak o jeho obranu proti "nové totalitě"! A to navíc v situaci, kdy základní instrument podobné obrany - KRITICKÁ DISKUZE - je zásadním způsobem zpochybňován. Protože nikdo po mě (a po ostatních diskutérech) se už nechce abychom progresivistickou doktrínu se vším všudy jednoduše tolerovali, jako jeden z legitimních postojů. To by byla "zrada".Musíš ji upřímně milovat, z celého srdce! Jinak běda ti - nechceš li být součástí řešení, dozajista jsi součástí problému! Kdo není s námi, je proti nám - zablokovat takového , vymazat, zakázat, propustit!

Klasický liberalismus hlásal celkem rozumný princip - "nelze být tolerantni vůči lidem netolerantním". Jenže když toleranci nahradila upřímná "affirmation" (láskyplné přijetí), tak - IMHO - není správné a soravedlivé ostrakizovat lidi, kteří příště nedokáží milovat něco, co je jim bytostně odporné...

A o tom je vlastně celý ten Únos Evropy 2.0 Bogomolova. O tom, že jsme zradili ideály, že kterých se náš svobodný svět zrodil! Ta muslimská kritika Západu o které píšeš, Jindro, bude asi vedena jinak...

V. Klepetko 22.2.2021 19:40

"nikdo po mně (a po ostatních diskutérech) už nechce toleranci", to jim už nestačí, oni vyžadují upřímnou lásku...

Ach ta má gramatika :-)

Ale alespoň jsem to nejdůležitější zopakoval - a je to středobod celého problému, myslím...

J. Anděl 22.2.2021 20:11

To máš pravdu a tak jsem to vnímal, jen jsem to smíchal v textu. Neměl jsem pocit, že by Bogomolov kritizoval humanitní západní sekulární světonázor. To kritizoval ten Íránec a podobné to bylo jen v tom, že obojí v nějaké podobě mluvilo o Západu a obojí bylo v něčem trefné (Bogomolov podstatně víc), a hlavně se mi to sešlo časově.

Ano, muslimská kritika Západu byla vedená jinak a viděla by (a vidí) stávající úpadek jako důsledek humanitarismu a sekularismu, nikoliv jako jejich zradu.

Já si nejsem jistý, kde přesně stojím. Nejsem si úplně jistý, nakolik se kryju s těmi klasickými liberálními postoji. Hodně, to ano. Ale úplně? To ani zdaleka.

Zrovna s přestávkami sleduji rozhovor Bena Shapira s herečkou Ginou Carano - dával jsem na to už výše odkaz, ale ještě jsem to neviděl celé, jen kus. Ta herečka tam vypráví svou zkušenost, kdy nedopatřením "šlápla na minu" a spustila obrovskou vlnu nevole a obvinění z nenávistných příspěvků vůči transgender/lgbtq komunitě. Přesně jak píšeš - kdo není s námi, je proti nám - zablokovat, vymazat, zakázat, propustit.

Ten rozhovor je dlouhý, jdu zase chvíli koukat a poslouchat :-)

https://youtu.be/mxObG659Sc0

V. Klepetko 22.2.2021 23:42

Velmi rád si to taky poslechnu!

Někdy mívám pocit, že zdrojem všech těch problémů je to, že ten náš "klasický liberalismus" vzniknul na příliš úzkém základě. De-facto se jednalo o minimalisticky pojatá pravidla "dobrého žití" pro katolíky a protestanty, "štíhlá etika" zabetonovaná na 200 let do procedur a institucí západního světa takovým způsobem, aby se již nikdy nemohla opakovat 30-letá válka. Byl to na svou dobu dost dobrý kompromis - jenže nezahrnoval nejen islám a buddhismus, ale ani pravoslaví. Proto se v našem světě příchozí "doktoři a inženýři" cítí občas jako na Marsu a proto máme problémy se identifikovat s ruskou verzí konzervativismu (Bogomolov, eurazijci) a neumíme navázat dialog s Čínou! A teď do toho si ještě ten náš úzký, ale po 200 let věrně sloužící "základ dobrého života" zničíme bandou jurodivých zelených Khmérů a progresivistů? To má být snad jakási eutanázie Evropy? Smutné...

No nic. Raději si poslechnu ten Tvůj odkaz. Díky a dobrou noc!

V. Povolný 22.2.2021 12:08

Bogomolovův článek je plný dobrých postřehů a neméně dobrých formulací. Nemám problém s ním souhlasit. Pravdu má také pan Tůma, že podobné články by v západních státech nejspíš nevyšly a jejich autoři by čelili ostrakizaci. Bohužel, některým lidem u nás stačí ke kritice jen prostý fakt, že autor je Rus.

M. Rohovský 22.2.2021 10:10

Jenom drobná poznámka. Autor píše: " Ale zpátky k Bogomolovi ...". Bogomol je kudlanka nábožná, autorem zmiňovaného článku je Bogomolov.

M. Tuma 22.2.2021 11:27

Dekuji za info, melo by to byt opraveno

D. Polanský 22.2.2021 9:49

Rozhodoval pouze ÚV KSČ. Ostatní už jenom plnili úkoly. Rus se cítí nejlépe, když trpí, tak to tvrdil Dostojevskij, a ten o ruské duši něco věděl.

V. Pavelka 22.2.2021 17:04

Mentalita ?! a to se má Rus dívat na západní blbnutí, mentalitou jiného národa?!! ?

P. Lenc 22.2.2021 9:35

Problém je ruská mentalita a ta čouhá ze článku který jsem četl jako sláma z bot.

P. Dvořák 22.2.2021 10:03

Ahoj Petře. Četl jsi ten článek od Bogomolova, na který je odkaz? Já bych se pod něj podepsal.

Namátkově: "Západní člověk podle Bogomolova připomíná hrdinu Kubrickova filmu Mechanický pomeranč - mladého chuligána, kterému během experimentální terapie vymyjí mozek, aby ho zbavili agresivity. Ve výsledku je z něj troska, která nesnese poslech hudby ani pohled na nahé ženské tělo. Když ho někdo udeří, olíže mu boty."

"„Moderní Západ je jako kriminálník po chemické kastraci a lobotomii. To je ten falešný úsměv dobré vůle a všeobecné vstřícnosti na tváři západního člověka. Není to úsměv Kultury. Je to úsměv degenerace.“

"Progresivní společnost se podle Bogomolova stala novým božstvem, u kterého si každý nešťastný nebo uražený jedinec může vymodlit zvláštní společenský status, finanční fondy nebo zřízení kvót ve všech sférách veřejného života."

atd. atd.

M. Dvořák 22.2.2021 11:08

R^

V. Pavelka 22.2.2021 16:56

Ano , Jo pozitivní chování , přehnané únavné úsměvy až do vyčerpání ,i ve chvílích naprosto debilních .Infantilní socializmus ,mladistvých staroušků ,dobrovolná sebekastrace normálnosti . Duležitým rysem podivných socialistů neziskového charakteru je, že vždy vyžadují "vše"od ostatních .Ostatní jsou vždy na vině, jsou rasisté,znečištovatelé ,taková Orwellova utopická Říše blbců!EUV!!

M. Dvořák 22.2.2021 20:00

Společnost se štěpí čím dál víc a oni žvaní o spojování. Pořád je dost lidí odmítajících tohle zglajchšaltování. Připadá mi to jako před rokem 1861 v USA.

F. De Winter 22.2.2021 11:58

Ano, tak to je. :-(

P. Lenc 22.2.2021 12:11

Ahoj Petře.85% souhlas,15% "ruská duše".A to je ten problém, ta "duše" je zatraceně nebezpečná.

R. Gramblička 22.2.2021 13:05

A můžete těch 15% ruské duše v článku nějak konkrétně definovat, nebo jste si jen neodpustil povinný kopanec do Ruska? Mně je šumák, KDO co říká, podstatné je, CO kdo říká, i kdyby to měl být paroubkovic marťan