25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Zablokují mu i kanalizaci?

Začal s tím Twitter, přidal se Facebook, pak YouTube. Dnes (14. 1. 2021), když jsem se na izraelských serverech seznamoval s tím, co nového v této zemi stran březnových voleb, jsem se dozvěděl, že i Snapchat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Holubec 18.1.2021 23:42

Aplikace Telegram neni zablokovana a nebude zablokovana protoze nepatri pod google ...urgent info :

Za kazdou cenu se prosim nenechavejte ockovat ! ..nejnovejsi info ohlede voleb v usa - a virusove komifasisticke akci na likvidaci obyvatelstva a nejen o nich je pristupne momentalne primo na strankach aplikace Telegram pod RealDonaldTrump protoze prezidenta opravdu ze vsech prokomunistickych aplikaci vyhostili - pokud jste jeho priznivci tak nezoufejte protoze ve Spojenych Statech se deje neco uzasneho a nema to nic spolecneho s pedofilem bidenem -komunisticke spiknuti je u konce -overte si to sami na beforeitsnews.com-internet bude brzy mimo provoz tak toho vyuzijte k prenosu informaci-Buh zehnej nove Republice Spojenych Statu a vsem obcanum Republiky Ceske![>-]

L. Novák 19.1.2021 3:25

No vida, zase nějaký ;-O iniciativní blb spamuje nesmysly po Internetu. Tak tohle je typický případ na smazání... :-P

V. Suchodol 18.1.2021 21:55

Vsechny tyhle organizace jsou novodobi stalinisti, jak je zname z 50. let. Vubec nevi, co svoji pitomosti rozpoutaji.

I. Schlägel 18.1.2021 16:46

Monopol se chová jako monopol. To je celé.

Š. Hašek 18.1.2021 16:51

Máte pravdu.

Ale nemusíme být všichni strůjci monopolu na informace/sdělení. Nejsou všichni voliči a politici stejní.

I. Schlägel 18.1.2021 17:16

To nejsou, však to Google dobře ví a pružně se přizpůsobuje konkrétním podmínkách v konkrétní zemi, ve které realizuje svůj byznys. V Číně nebo Rusku neváhá cenzurovat daleko brutálnějším způsobem než v USA.

L. Novák 18.1.2021 17:48

Google je děvka prodejná. Za peníze udělá cokoliv. Takže co? :-P

O. Uživatel 18.1.2021 19:48

Uživatel požádal o vymazání
L. Novák 18.1.2021 22:02

Já už jeden takový BAN mám na Tipsportu za to, že jsem do chatu na konci hokejového utkání napsal, že sázku na 5 a více branek v utkání jsem na Tipsportu prohrál (remíza 2:2), zatímco u Fortuny (opisem "u žlutejch") ten samý počet v tiketu jsem vyhrál, protože oni mají možnost vsadit "počet branek až do rozhodnutí" (v prodloužení...) a bylo tedy lepší vsadit tam (byť za o něco nižší kurz)...

Reakce byla rychlá (obratem), zobrazilo se mi vyskakovací okno s nápisem, že mi byl udělen BAN s cedulí, že jsem pravděpodobně porušil pravidla Tipsportu (s odkazem na stránku plnou blábolů, které se dají vykládat tisícerým způsobem, podle toho, jak nějakého anonymního blbečka-zaměstnance napadne) - a že tedy nemohu nadále psát komentáře. :-) No ale překvapení přišlo až později, když jsem zjistil, že mám totálně zablokovanou veškerou komunikaci na webu Tipsportu včetně soukromých zpráv, honocení článků a hodnocení "palec nahoru nebo dolů" a ještě několik dalších pitomostí podobného charakteru jako psaní analýz a zveřejňování tiketů v diskuzích.

Jo, peníze především. Taková státem chráněná sázková společnost na vás pak působí dojmem, že se jedná o nějakou zločineckou mafiánskou organizaci, která likviduje každý náznak, že jim někdo vidí "do kuchyně" a něco o tom někde utrousí... ;-)

Š. Hašek 18.1.2021 15:37

Možná, že do léta mnozí pochopí, že:

1. Obálka, dopis.

2. Z očí do očí.

3. Telefon(!?).

4. Internet (??!!).

Pokud člověk pustí fantazii na špacír, tak přestane věřit i svému příjmení. Tedy příjmení ověřenému přes gůgla.

Problémek bude v tom, že komunikace se zmocnili hnusní šíbři, padouši. Dřív komunikace zajímala jen montéry drátů a kočí u dostavníků. Pošťáky. Bylo ministerstvo pošt a telegrafů (cca 1930). Dnes máme Romancova. A Jelínka.

Proč musí být politik furt na stejném drátě jako třináctiletá s pěti variantami pohlaví? Asi musí. Kalouska by bez Faceknihy (a nevím čeho) nikdo ani neznal.

Š. Hašek 18.1.2021 15:21

Tou blokací Trumpa (nezáleží koho) to posr.../odkopali se. Někomu ovšem odkopání docvakne až za dvanáct let (viz Říšský, tisíciletý Němec, dvacáté století).

Chodívám do hospody/pokecávám s všelikými. Ale znám dost občanů, kteří si do korespondence/názorů (!!!) nechtějí nechat kecat (od upravovačů ve jménu pravdy, lásky, aktivního občana, evropských hodnot, kreativity, Halíka, Jourové, Romancova, Němcové). Kecat od nikoho.

L. Novák 18.1.2021 15:38

Vy jste zjevně ještě nepochopil, že příspěvky do diskusí a komentářů zveřejněné na soukromých webech nejsou soukromá korespondence, ale veřejné vylepení textu. Že? ;-)

M. Krátký 18.1.2021 15:53

blbe zalez !!!!!!

Š. Hašek 18.1.2021 16:05

Ale chápu. Taky tam nelezu. Rozlišuji.

Vy jste nepochopil podstatu. Ovladači soukromých webů chtějí být ustanoveni jako "všeobecní přenašeči informací", spláchnout rozdíl. Modrý kašpárek bude nadšen. Němcová bude nadšena, Rakušan bude nadšen, Jourová bude nadšena, Šabatová bude nadšena.

Ve finále volby (např.) budou přenášet, sdělovat, upravovat veřejní vylepovači textu. Ovšem vylepí jen některé texty.

Malé dítě si neumí představit mnohé. Hlupáci si neumí dopočítat mnohé.

Docela mám určité představy o Vás, ale beru Vás jako uvedeného na vylepeném textu. Nevyškrtnutého.

Zdar! Děkuji za Vaši pozornost! Dejte si bacha, až NP začne láskovat a pravdovat.

L. Novák 18.1.2021 17:53

Mazat se samozřejmě bude dál. Jinak by lidská blbost žvanilů jako vy zaplavila celý Internet (což už dnes je téměř realita).;-) V

P. Milan 18.1.2021 18:19

Bude, nepochybně. A přes to, že blbů jsou spousty, jejich mazání způsobí víc škody než užitku. Už teď je možnost mazat zneužívána a bude hůř. Vše ve jménu Dobra, pochopitelně, jako každá větší lumpárna.

L. Novák 18.1.2021 23:02

To není otázka dobra nebo zla. Prostě každý o něco usiluje a když mu to někdo jiný kazí, tak se ho snaží té možnosti zbavit. A pokud o tom rozhoduje "na vlastním pozemku" či webu, tak už není o čem dál diskutovat. Má na to právo. :-) Ostatní zařídí trh. ;-)

P. Moravčík 18.1.2021 14:28

..ozbrojenému povstání ve Washingtonu ...

Tak to je fakt sila!

J. John 18.1.2021 13:23

Podívejte se na cenu akcií těchto firem. To bude asi nejlepší zpětná vazba, aby si uvědomily, že se cenzura nevyplácí a že je poškozuje.

"...soukromé společnosti, kterým nikdo nemůže nařídit, aby na své platformě strpěly projev někoho jiného, zvláště když ten projev jim evidentně kazí byznys. ...".

J. Krásenský 18.1.2021 12:17

Takže soukromé firmy, které cenzurují internet, nutí jiné soukromé firmy činit totéž pod (uskutečněnou) hrozbou odmítnutí služeb. Hmmm. Jak že to stojí v naší Ústavě (http://zakony-online.cz/?s5&q5=all)?

Oddíl druhý Politická práva Čl. 17

(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.

(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.

(3) Cenzura je nepřípustná.

(4) Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu práv a svobod druhých, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a mravnosti.

(5) Státní orgány a orgány územní samosprávy jsou povinny přiměřeným způsobem poskytovat informace o své činnosti. Podmínky a provedení stanoví zákon.

O nějakém zapojení soukromých cenzurních iniciativ není v ústavě zmínky. Soukromé firmy, ať už místní nebo zahraniční, můžou podnikat s podmínkou dodržování zákonů, nařízení a vyhlášek schválených parlamentem. Nikde parlament nepovolil soukromníkům provozovat cenzuru, naopak ji zakázal ústavním zákonem. Už tím, že stát stíhá projevy antisemitizmu, rasizmu, nacizmu..., potvrzuje svou svrchovanost nad medii a internetem. Má tudíž pravomoc i povinnost stíhat cenzuru a šikanu soukromých firem.

Cenzura ohrožuje demokracii. Svoboda projevu je důležitá z těchto důvodů: hledání pravdy, autonomie jedince a podíl na moci. Jestliže připustíme cenzuru, okleštíme možnost podílu na moci na kterém demokracie stojí a s kterým i padá, pokud je upírán části společnosti. Proto soukromé firmy, které cíleně cenzurují, rozkládají demokracii a měly by být přísně potrestány a to nejen pokutou, ale i zbavením svobody jejich představitelů a těch zaměstnanců, kteří se na cenzuře aktivně podílejí. Jde o velezradu, neboť zásadně zasahují do veřejného prostoru.

P. Milan 18.1.2021 12:38

Vaše svoboda projevu zdaleka neznamená povinnost kohokoliv, dávat vám k projevu prostředky.

Takhle jednoduše se s cenzurou na sítích nelze vypořádat.

V. Mokrý 18.1.2021 13:35

Lze zakázat jejich činnost na území státu.

L. Novák 18.1.2021 14:38

Samozřejmě, že Internet vám stát či poskytovatel připojení může filtrovat (znemožnit, abyste některé adresy našel a zobrazil obsah). A dělá to i český stát, nejenom Čína!

Příkladem může být "železná opona" vytvořená českou vládou vůči zahraničním sázkovým společnostem. Nejenom vůči vybraným a porušujícím české zákony, ale vůči všem. I těm seriózním, které by po odstranění bariér poslaly do pekel české sázkové společnosti ovládající český trh (a možná i ministerstvo financí), protože provádějí vůči sázkařům lumpárny, které jim nebudou zapomenuty.

Svobodný trh by to vyřešil, al u nás je vládou i díky lobbingu sázkových společností "zakázaný"... Rv

P. Milan 18.1.2021 18:20

Ano, ale to je taky řešení, které by napáchalo víc škody než užitku.

L. Novák 18.1.2021 11:12

Výmaz a blokování uživatelů na soukromých webech, kteří svým chováním ničí formát diskusí a komentářů a obtěžují ostatní, příp. je soukromý provozovatel popotahován státem za obsah v rozporu s platnými zákony (třeba nabídka drog apod.), je zcela běžný všude. Prezident USA i D.Trump soukromě má jistě tisíc dalších možností, jak publikovat svá (třeba i kontroverzní) sdělení a s výmazem na sociálních sítích (které skutečně jedou svůj byznys s reklamou, a ne nějaké veřejnoprávní informování lidu :-P) nemá žádný problém.

To jenom novináři a pisálci (využívající soc. sítě k vlastní reklamě) nafukují bublinu "omezování svobody projevu D. Trumpa", ale výklad citovaný autorem v úvodu je přesný a správný. Nikdo nemá právo psát na soukromých webech cokoliv, aniž by ho majitel mohl smáznout. A taky je to zcela běžná praxe. ;-)

P. Milan 18.1.2021 11:50

Ano, je to běžná praxe, což ovšem neznamená, že správná praxe.

Všechno je zneužitelné, i sociální sítě. Přispěvateli i majiteli.

V. Mokrý 18.1.2021 12:07

Hodný sluha a zlý pán !

L. Novák 18.1.2021 14:29

Správná praxe? To mazání je nutné z řady důvodů, které už jsem tady jednou rozebíral.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/spolecnost-zkrocena-svoboda-slova.A210107_224555_p_spolecnost_wag/diskuse

Jsou individua v počtu větším než zanedbatelném ;-), která jsou schopna např. svými žvásty zničit diskusní nebo komentářovou část webu. Nakonec na NP je to vidět dost často taky. A pokud majiteli či provozovateli webu záleží na tom, aby podobné excesy neničily úroveň textů ke čtení, musí zasáhnout. Tak to prostě je a bude i nadále. Je to nutnost a sebeobrana.

P. Milan 18.1.2021 18:25

Lituji, ne. Mazání je zneužitelné (a zneužívané) zrovna stejně, ne-li více, než psaní.

Magoři a žvásty jsou problém, desinformace ještě větší problém, ale jelikož obvykle není k dispozici nikdo spolehlivě moudrý a nadstranický, aby rozhodoval co bez větších následků smazat, tak rozhodování bude buďto děláno automatem a tedy blbě, nebo lidmi a tedy zneužíváno.

Můj názor je, že to způsobí více škody než užitku, jak je u cenzury prakticky pravidlem, vy doufáte, že užitek škody převýší. Určit, kdo z nás má pravdu, je takřka nemožné.

L. Novák 18.1.2021 23:18

Co je užitek, o tom rozhoduje ten, kdo vybudoval a vlastní či jen spravuje web, a má nějaký projekt či záměr, co má obsahovat, aby věci fungovaly tak, jak si představuje.

Byl jsem pravidelným účastníkem na jednom hobby webu spolu s řadou dalších, všichni s vysokou kvalifikací k poradenství, znali jsme se i z osobních kontaktů, a majitel původně diskusního webu z něj chtěl udělat web obchodní, protože měl díky kvalifikované komunitě vysokou návštěvnost. Jenomže kvalifikované názory na nabízené druhy zboží prezentované v diskusích mu začaly vadit, až se pustil do cenzury vedoucí k zablokování jednoho z kvalitních znalců. Když jsme se dozvěděli, proč se odmlčel, tak jsme ten prostor všichni do jednoho opustili a tím se celá komunita z webu odstěhovala pryč. Prudce klesala návštěvnost až do naprosté bezvýznamnosti.

A to byl náš trest majiteli. :-P Neviditelná ruka trhu v praxi... ;-)