24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

PRÁVO: Jak a kde reklamovat bankovní služby?

Předminulou sobotu měla největší tuzemská banka Česká spořitelna problém s úhradami platebními kartami. Platby totiž svým klientům účtovala dvakrát. Za jeden nákup tak klienti objevili dvakrát sraženou stejnou částku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nový 14.8.2020 16:27

Česká spořitelna? ....když jsem tam tu sobotu, co se jim složil systém, přišel, tak se divili, proč v sobotu odpoledne chodím do banky....že nasazují nový systém a že to spadne je naprosto normální a častý případ. Prostě Spořitelna je naprostý exot mezi bankami

P. Hatina 14.8.2020 10:41

Ano, co je popsáno v závěru je jeden z hlavních problémů našeho právního systému. Chybí mu, jak kdysi správně řekla paní Bradáčová "kontinuita rozhodování a předvídatelnost rozhodování,“. Jinak řečeno, pokud tu věc právně ověřil (což je to důležité a projednal finanční arbitr že skutečně klient byl poškozen. Tak není důvod, proč by soudy měly rozhodly jinak.

Bohužel v tom se projevila dosti amatérská naivita polistopadového režimu, že dala ústavně soudcům naprostou "nezávislost", rozhodovat (si), doslova jak chtějí a podle jakých kritérií chtějí (on se totiž vždycky nějaký, třeba formální paragraf najde, kterým se ta banka hájit bude)

Čím se bohužel dostaneme k trpkému závěru. Ono ani tak nejde o to jak velká je to instituce, ale o jak velké peníze klientovi půjde. O pár tisícovek se ani banka soudit nebude, ale být to třeba desítky milionů :(((