28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: Pražské tramvaje

Současné tramvaje nejsou jen prostředek hromadné dopravy, ale můžete se díky nim i spoustu věcí dozvědět :-)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Bytová 9.10.2019 20:56

Tak další pokus, omlouvám se, pořád mě průběžně vyhazujou. 8-o

J. Jovo 10.10.2019 12:04

Já jsem si tu cestu také prodělal, až se mi podařilo na https://www.idnes.cz/ pod poslendími zprávami najít rubriku Napište nám. Tam jsem se proklikal na kolonku Kontaktní formulář iDNES.cz. Pak je třeba najít kolonku Oddělení, taam jsem odkliknul na Diskuse iDnes.cz.Pak následuje Téma dotazu a tam jsem se dostal konečně do rubriky Technický dotaz. Tam jsem vypsal moje problémy. Tam jsem pak dostal odpověď „co s tím udělat. A ještě poté radě jsem se trochu opotil. On totiž ten server Lidovek nějak pracuje přes server iDNES. 8-o

J. Jovo 9.10.2019 18:35

Pěkné počteníčko včetně fotek. Také jsme s kamarády vyskakovali z letních otevřených tramvají. V Plzni jezdily autobusy s přívěsem plněné plynem. Plnící stanice byla u spodního vjezdu do pivovaru. Byla to stanice U Jána.

J. Ptáček 9.10.2019 18:32

My máme v Brně holt šaliny. Česko-německo-židovské město zkomolilo výraz Elektrische (elektriše) Linie nejprve na elektriša linia, a pak na ša-lina. Ale na druhé straně jsme jedním z mála evropských měst, kde za celou historii nebyl na židy ani jeden pogrom. Aspoň nějaké plus.

Z. Hanča 9.10.2019 17:04

Moc hezký článek a skvělá fotodokumentace! Jarní slunečnicovou tramvaj jsem viděla a moc se mi líbila, Vymlouvačka je taky dobrá. :-) Patřím k pamětníkům a vyskakování z otevřeného vozu tramvaje č. 9 jsem praktikovala pravidelně cestou do školy ze Žižkova v místě, než tramvaj zahnula k Bulharu.

Mimochodem v Olomouci se letos slavilo výročí 120 let od zavedení tramvajové dopravy.

T. Zana 9.10.2019 16:03

No jo, tramvaje :-) Taky jsem zažila naskakovací a tramvajenku za 35 Kčs. A první autobusy.

Z dnešních tramvají mám nejraději (když pominu mazačku, která mě nesveze) tu velikánskou, je vevnitř celkem pohodlná.

A popsané a pomalované tramvaje jsou fajn (aspoň nejsou odřené a omlácené).

Jo, ještě - v pražském muzeu MHD je (doufám ještě stále) i docela lidová restaurace :-)

Z. Jitur 9.10.2019 16:39

Tak, kdysi jsem tam byla s dětmi, ale přiznám se, že na restauraci se úplně nepamatuji, i když...

Z. Jitur 9.10.2019 15:23

Tak koňka, to muselo být krásné!

A. Lex 9.10.2019 15:07

Jitur, bezva článek. U nás v Brně nemáme tramvaje, ale šaliny a jsou také krásně pomalované. A nedávno po Brně jezdila v rámci oslav myslím 150 výročí i koňka. Zapřažení byli haflingeři.

Nejvíc se mi líbí výmluvy černých pasažérů, Jenny máš pravdu není to politicky korektní, tak řekněme-jinobarevných- pasažérů. To s tím utajením nemá chybu ;-D .

J. Ptáček 9.10.2019 18:24

Mimochodem slovo šalina vzniklo zkomolením. Německý název Elektrische Linie= Elektrischa (elektriša) linia=ša-lina. Brno jako typické česko- německo- židovské město (drtivá většina židů mluvila německy). Ale na druhé straně ctí Brňáky, že tu v celé historii nebyl žádný pogrom, jako v jednom z mála míst v Evropě. Nevraživost určitě byla. Jen drzá poznámka.

Z. Jenny 9.10.2019 14:41

Jitur díky! Chtělo by se mi tady říct, že mnohé historické tramvaje pamatuji. :-) Dala sis práci s vyhledáváním,pozoruhodné a velmi dobře zpracováno! Jo a ty výmluvy černých pasažérů (může se ještě vůbec psát "černých" ? ), typu " zdechl mi kůň" i když zrovna tato je spíš na pozdní příchod , nicméně stejně vydatná :-),hezké.

Z. Jitur 9.10.2019 16:40

Děkuji!

A. Bytová 9.10.2019 14:14

Zkouška spojení - tady orel, tady orel...

Z. Jenny 9.10.2019 14:34

Slyšíme tě ! :-))

A. Lex 9.10.2019 15:08

Tě vítáme R^ !

Z. Janaba 9.10.2019 13:16

OT, daleko od pražských tramvají, ale nedá mi to. V novinách jsem zahlédla parte Gottovy rodiny a četla, že zemřel NÁŠ manžel, tatínek a dědeček... Tohle spojení se objevuje na většině úmrtních oznámení a mě to vždycky zatahá za uši, tedy oči. Přišlo by mi víc logické oznámit, že ...zemřel můj manžel, náš tatínek a dědeček... Nevím, jsem už dlouho pryč a spousta dění je jinak. Jak to tedy je?

Z. Jitur 9.10.2019 13:35

Jak to má být správně "češtinářsky" nevím; nicméně to chápu jako v rámci rodiny, pro kterou ten dotyčný byl tím... každému jednotlivému členu rodiny...

T. Zana 9.10.2019 16:03

Taky to tak beru.

Z. Janaba 9.10.2019 18:48

No jo, asi máte pravdu. Mě to ale připadá, jako by manželek byla přehršel. Jako u muslimů. :-/

Z. Matylda 9.10.2019 11:06

Zajímavé! I v Brně máme historické šaliny, je možné je vidět v oddělení Technického muzea, kde není vstup stále, ale dá se to pohlídat (byla jsem tam). Líbí se mi ta tramvaj s výmluvami :)

Z. Jitur 9.10.2019 11:14

Souhlas, je vtipná - revizoři asi slýchají historky... myslím, že také ta, která nabádá k opatrnosti při přecházení, leckoho přinutí se zamyslet a dávat si větší pozor...

Z. Lika 9.10.2019 10:59

Článek je opravdu moc zajímavý, fotodokumentace neméně. Pomalované tramvaje se mi líbí, i když už jsem se setkala s názorem, že tramvaj má být jen červenobílá a basta! A Mazačku taky potkávám. Tuhle dřepěla ve stanici hodně dlouho, až jsem dumala, co dělá (čurá...?)

Z. Jitur 9.10.2019 11:12

;-D;-)

J. Hlavsová 9.10.2019 9:14

Opravdu zajímavý článek - dověděla jsem se spoustu nových věcí. Tramvají jsem jezdila nejvíc asi za studií, tedy v letech 1971 -76, takže taky pamatuju "naskakovací" tramvaje a průvodčí. Měla jsem tramvajenku, která stála 35 Kč měsíčně, takže cestování celkem výhodné. Metrem jsem jela poprvé až v roce 1975, sestra mojí kamarádky pracovala u geodetů, a když někdy líčila některé způsoby práce, jet metrem jsme se odvážily až po roce provozu. ;-)

Z. Jitur 9.10.2019 11:11

Dlouhé roky jsem jezdívala do práce právě metrem. Po 11/9/2001 jsem ale kolem tři čtvrtě roku nedokázala touto dopravou jet...

Z. Yga 9.10.2019 8:40

Článek naprosto bezvadný včetně obrazové dokumentace. Ty nové tramvaje jsou obrovské - jak už jsem psala pod fotky, ani nevím, jestli i Brno má tak dlouhé šaliny.

Využití vozů na reklamu je docela bezva nápad - a ještě lepší by bylo, kdyby výrobky jimi propagované se v tramvajích přidávaly k jízdence. Už vidím tu narvanou tramvaj s Magnumem, jak v zatáčkách si cestující veřejnost vzájemně maže pochutinu po bundách ;-D;-D.

Z. Jitur 9.10.2019 11:09

;-D8-o;-O

Z. Maya 9.10.2019 8:20

Moc zajímavý článek. Ve šlapací tramvaji šlapali cestující? To by nebylo od věci zavést i dnes. ;-D Mazací tramvaj vidím skoro každý den na hostivařské točně. Jediná škoda, že ty nejnovější tramvaje mají fakt úděsný vnitřní vybavení, změna o dost k horšímu. Nejspíš je navrhuje a kupuje někdo, kdo v životě tramvají nejel.

Z. Jitur 9.10.2019 11:09

Asi nejvíc nepříjemné jsou vysoko pověšené tyče pro držení...;-(

Z. Inka 9.10.2019 8:10

Asi před čtyřmi roky jsme jeli historickou tramvají v rámci vánočního večírku. A když jsem kolegovi říkala, že jsem vyskakování a naskakování sama provozovala, tvrdil mi, že tak stará nejsem. A jak ho překvapilo, kdy mu hosteska v tramvaji potvrdila, že poslední takové vozy jezdily do roku 1974, kdy já končila devítku...