24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

USA: Mohou Spojené státy „přetížit“ Rusko?

Minulý týden jeden z největších mozkových trustů Spojených států – Rand Corporation, který často pracuje na objednávku Pentagonu - zveřejnil zajímavou studii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pražák 11.6.2019 8:16

Re: Kolik zbytečných válek vedl USA v posledních 30 letech?

No tak to mě rozšiřte obzory. USA se z celého světa snaží udělat banánové republiky, kde má levné pracovní síly, levné zdroje surovin, zisk z půjček, ... Jenže každá éra jednou skončí. V Africe se angažují Číňané, Rusko také vyměnilo ožralého Jelcina za vládce, kteří zabránili rozpadu imperia a tím zabránili rozvratu, chaosu, který by umožnil dominanci USA.

Viz neexistující zbraně hromadného ničení v Iráku jako záminka války. ROPA, stejně ta v Libyi, byla cílem. Těch válek během 30 let bylo myslím 13.

M. Němcová 10.6.2019 18:49

Re: Chcípající kobyla

tam žijí zelení mužíci? i ti, kteří se vyloďují na cizích kontinentech?

M. Němcová 10.6.2019 18:48

Re:

ne všichni komunisté jsou ateisté a ne všichni ateisté jsou komunisté, totéž platí o občanech Ruska.

Rusko nemá zájem na válce proto, že tam žije mnoho ne-li většina z těch, kteří její zlo a krutost pocítili ve vlastních rodimách.

M. Němcová 10.6.2019 18:46

Re:

nemyslím, už dnes jsou spojenci

M. Němcová 10.6.2019 18:45

Re: technologicky vyspělé...

pletete se, Rusko je největším vývozucem obilí a jaderných elektráren, například. na zbrojení vyhrazuje podstatně méně než USA a než západ jako celek... takže klid a nohy v teple.

M. Němcová 10.6.2019 18:44

Re: Globální destabilizační politika

Rusko škodí kudy chodí, proto taky přesouváí své základny na americké hranice, škodí obchodu,vyhrožuje... jé, pardon, to jsem četla novinky o USA

M. Němcová 10.6.2019 18:42

Re: Globální destabilizační politika

jako byste o USA mluvil....

M. Němcová 10.6.2019 18:42

Fištějna vede nenávist

nenávist pana Fištejna k Rusku je až patologická, proto nelze jakékoliv jeho výlevy v tomto směru brát vážně.

J. Chodur 10.6.2019 10:19

Re: Globální destabilizační politika

Mate pravdu, Rusko se stale snazi kdyz ne neco vybudovat, tak aspon skodit jinym, ktere povazuje za nepratele/konkurenty. To neznamena ze ovlivnili volby v USA samotni primo, na to mame zdejsi Demokraty s jejich volebnimi podvody. Demokrati a jejich media se stale nedokazou vyrovnat s tim ze prohrali v 2016. Rusky vliv zasahuje hlavne a stale skrze Demokraty, kteri meli vzdycky obrovskou lasku k SSSR a pozdeji Rusku, ted to musi maskovat kdyz vyhral Trump a mohl by mit pristup k informacim co potaji s Putinem varili. Co dela Rand? Vsechno se zmenilo, co byl Rand za Reagana neni co je ted, personalni zmeny, minority a genderove preference znamenaji pokles kvality.

Tato informace se uvolnila z urcitych duvodu, ma to rozdmychat Rusko-Americke problemy, Trump se snazi usporadat vztahy s kazdou zemi vcetne Ruska a to nekterym lidem vadi. Ruska reakce se da ocekavat i kdyz oni delaji totez, vsichni planuji co by kdyby. Samo o sobe to nic neznamena a nemyslim si, ze Rand ma takovou duveru Trumpa. Byrokrati se stavaji po case nepouzitelnymi, zlenivi a v dusledku toho zblbnou, zjednodusuju. Trumpova Amerika se snazi byrokraticky mocal zredukovat. Samozrejme se naopak snazi mozni postizeni vytvorit iluzi sve potrebnosti. Takze ono je to vsechno spis vnitrni americka zalezitost. Valka s Ruskem nebude, pokud si o to Rusko nerekne, to by bylo potom tezke odmitnout. Nekteri lide veri ze je Putin krestan, ze Rusko je jine nez bylo. Trochu pravdy v tom je, ale bohuzel ne moc, Ruska povaha nezadrzitelne vyplave napovrch, bohuzel. Staci jim dat prilezitost. USA jim musi dat najevo presunutim vojska k hranicim, ze utok na ty sousedni zeme by byl utok na USA, doufejme ze jim to dojde. USA ani EU nemaji zadny zajem na Rusko utocit, Rusko to vi krome nekolika idiotu, nevim presne pocet. Pokud USA melo zajem Rusko napadnout, udelali by to kdyz bylo Rusko nekolikrat na kolenach. Pro Rusy je to ponizujici vzpominka, takze si hoji mindraky. Rusko momentalne hleda koleje.

P. Grigar 10.6.2019 8:16

Re: Tak nějak mi není jasno..

.. nějak vám ta logika kulhá. Všichni Němci se v květnu r.1945 rozhodně necítili osvobození. Někteří dodnes..

P. Portwyn 10.6.2019 7:55

Re: Kolik zbytečných válek vedl USA v posledních 30 letech?

Pane Pavle,

jen buran se vyjadřuje způsobem, jakým "diskutujete" Vy.

Předpokládám, že jste komunistický troll, který má zdiskreditovat příznivce USA jako hulváty a blbce.

R. Vacek 10.6.2019 6:06

Re: Nejsou ti Američani zvláštní?

Komunisti samozřejmě nebyli anihilováni, ale byl změněn režim, takže už se nebudovala beztřídní komunistická společnost. Stejně, jako u nás.

J. Vintr 10.6.2019 2:09

Re: A pak se tady různí

Nevraživost k USA neroste. Blbců je přibližně pořád stejně a většina z nich chová iracionální nenávist k Americe už dlouho. Příčina je jasná. Mindrák. Vůči bohatým a úspěšným Američanům se takový človíček cítí blbě, zato vůči Rusům s holou zadnicí může cítit nadřazenost.

Co se týká druhé části vašeho výblitku, ano máte pravdu. Ve všem, co jste jmenoval, mají primárně pracky rusáci.

J. Jurax 10.6.2019 1:01

A ještě bych uštěpačně dodal, že Američané ateisté nejsou ... :-)

J. Jurax 10.6.2019 1:00

Jistě.

Ovšem náhoda je blbec. A taky existují takzvané zástupné konflikty, kde si velmocí poměřují pindíky přes třetí strany. Klasicky to byl kdysi Vietnam nebo třeba Angola, dnes k tomu má nakročeno Sýrie nebo východ Ukrajiny a vůbec výbušný Blízký východ. A třeba taky Venezuela, pokud se to tam víc vyhrotí.

J. Vintr 10.6.2019 0:46

Re: Tak nějak mi není jasno..

To je ta samá logika, proč bylo dobytí Evropy Hitlerem nazváno okupaci, zatímco americké "dobytí" Evropy na Hitlerovi nazýváme osvobozením.

J. Vintr 10.6.2019 0:42

Re: Jak se vyrábí nepřítel

Přírodní bohatství je k ničemu zemí, která jej nedovede využít. Na druhou stranu může skvěle prosperovat i země bez jakéhokoliv přírodního bohatství, když má chytré a pracovité lidí. To nerostné bohatství si snadno koupí od těch zemí, kterým je jinak k ničemu.

J. Vintr 10.6.2019 0:38

Re: Nejsou ti Američani zvláštní?

Rusi se zbavili komunistů? S bývalým kgbákem v čele?

J. Vintr 10.6.2019 0:36

Re: Kolik zbytečných válek vedl USA v posledních 30 letech?

Kdybyste si zjistil fakta, tak byste došel k tomu, že Američani se vždycky jen snažili hasit požáry, které podpalovali Rusáci ...

J. Vintr 10.6.2019 0:33

Re: Nesprávná představa

Už jsem to napsal výše. SSSR se nerozpadl, to jen vládnoucí bolševici změnili taktiku. Zbavili se přežilé bolševické ideologie a zbourali železnou oponou, která je izolovala od Západu a bránila jim tam dostatečně účinně škodit. Je ovšem možné, že k tomu přehodnocení taktiky přispěla i politika prezidenta Regana.

J. Vintr 10.6.2019 0:27

Re: jsem rad ze jsem nezapomel cesky

Já se k tomu hrdě hlásím.

J. Vintr 10.6.2019 0:25

Re: Fišejn je fiškus

Kdyby Američanům "spadly na hlavu ruské atomovky", tak by to znamenalo globální katastrofu, kterou by odskákalo celé lidstvo. Včetně takových blbců jako vy, kteří se na to zřejmě těší.

J. Vintr 9.6.2019 23:37

Re: SSSR sa rozpadol v čase...

SSSR se nerozpadl, to jen vládnoucí bolševici změnili taktiku. Zbavili se přežilé bolševické ideologie a zbourali železnou oponou, která je izolovala od Západu a bránila jim tam dostatečně účinně škodit.

J. Vintr 9.6.2019 23:31

Re:

Komunisti jsou ateisté a nevěří na posmrtný život. Proto u lidí, kteří můžou v Rusku rozhodovat a tím pádem také mají dost prostředků, aby si mohli užívat zivota, absolutně nejde očekávat sklony k sebevražednému jednání. Proto vůbec nehrozí, že by mohl vzniknout válečný konflikt mezi Ruskem a Spojenými státy.

J. Vintr 9.6.2019 23:25

Globální destabilizační politika

to je přesná charakteristika toho, o co se Rusko jako pokračovatel Sovětského svaz už sto let snaží. Místo toho, aby se snažilo o prosperitu a slušný život svých občanů. Bylo by velkou zásluhou o celou planetu, kdyby se podařilo Rusko "vykolejit", aby se začalo starat o své vnitřní problémy, kterych má habaděj.

J. Jurax 9.6.2019 21:23

Možná. Ale mohou se pragmaticky spojit, jak byť nakrátko učinili Třetí říše a SSSR.

M. Prokop 9.6.2019 20:57

Re:

S tím doháněním je to vachrlaté. Rusko a Čína jsou konkurenti, podobně jako byli konkurenti Třetí říše a SSSR.

L. Novák 9.6.2019 19:28

Re: technologicky vyspělé...

Potíž je v tom, že Čína skrze západní firmy vyrábí pro celý svět, zatímco Rusko (i podle Putina zaostalé) vyváží snad jen suroviny (a zbraně). Takže pro Rusko se svým zapšklým komunistickým myšlením a modlami stále stojícími na svých místech je skutečně vyčerpávající neustálá nutnost zbrojit, aby bylo možno zachovat zbytek impéria...

K. Janyška 9.6.2019 19:01

Re: Modleme se za USA. Jsou vrcholem civilizace a tedy

Pro věřící má, pro mne také, ale jen 50 na 50. Já se zabývám studiem toho, jak to s námi koulí, je-li... Dzp.

P. Pavel 9.6.2019 17:59

To všichni vědí, že nevíš

a že jsi nepochopil.