25.4.2024 | Svátek má Marek

Diskuse k článku

PSÍ ROZCESTNÍK: Night ve Francouzském středohoří - část I.

Plán na dovolenou byl dlouho jasný. I jsem tady o něm v prosinci psala... Jak to tedy dopadlo? Báječně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Xerxová 28.5.2019 11:24

Re: díky...

však když jsem ho uviděla v nabídce ubytování - hned jsem věděla, kde bude ten základní bod dovolené.

Z. Jitur 28.5.2019 8:21

díky...

...zatím jsem jen projela, ale už se těším na čtení. A tedy ten domeček k bydlení - je neskutečně kouzelný

Z. Xerxová 27.5.2019 21:07

Re: Opravdu zvláštně krásný kraj,

tak já se bála hlavně o psa - aby na zemi neprostydnul. Takže jsem vezla tlustý velepelech a dvě psí deky. Spal celý přikrytý - ani chlup mu nekoukal. A když se "odkopal", tak mě vzbudil :o) že prosí přikrýt :o)

Domeček byl uvnitř malý - takže krbová kamna a kvalitní bukové dříví vytvořily spíš vedro... A deky tam byly silné, zima nám nebyla ani v noci. Ale my tam opravdu moc času netrávili - a jakmile se zatopilo, zima nebyla

Z. Xerxová 27.5.2019 21:03

Re: ach,

oslů je tam k pronájmu opravdu hodně - je to populární "zařízení" na nošení zavazadel. Obchod je obchod... a tenhle kvete :o)

Z. Maw 27.5.2019 20:57

ach,

och to je naaaadhera! sice sem uz nejakej predkrm mela, ale aaaaach je jasny, ze musim sehnat osla :)

Z. Hanča 27.5.2019 20:49

Opravdu zvláštně krásný kraj,

jsem ráda, že jsem se mohla podívat. Pro mě jste cestovatelé - objevitelé. :-))

Kamenný domeček je úžasný, ale já bych měla strach, že mi v něm bude zima. Po trpké zkušenosti s chalupou ve středních Čechách s půlmetrovými zdmi, která se nevyhřála nikdy. :-)

Z. Xerxová 27.5.2019 20:24

Re: Milá Xerxová

fotky z domečku budou ve třetí - poslední části. Už je má Lika všechny.

Ty dřevěné chodníky jsou na Puy de Dome - to není chudá oblast - to je nad velikým dvojměstem Clermont-Ferrand. Jezdí tam zubačka - a pokud by se chodilo mimo schody - ujel by jim svah. Ona ta sopečná "struska" se hodně rychle "ochodí". Těch sopek je kolem města asi osmdesát... podivná krajina.

M. Crossette 27.5.2019 19:57

Re: Milá Xerxová

Já se přílípnu sen :) Ještě, než byly knihy na kazetách(o CD se nikomu nezdálo), take jsme jezdili dlouhé štreky, ne sice přes noc, ale v zimě byla brzy tma. Já v Evropě nikdy neřídila, ale jako spolujezdec jsem si případně krátce dáchla jedině za světla. Měla jsem strach, že by můj večerní spánech mohl nežádoucně působit i na manžela.

Jinak krásné fotky z krásného kraje. Koukla jsem zpět na tvůj odkaz z "plánování cest" a opravdu je tam zmínka, kam že to pojedete a dokonce i ta kaplička. Nešla by přidat nějaká fotka, jak vypadala uvnitř ? Trvalo vám dlouho prohřát ty metrové kamenné zdi? Jinak ale takovéhle ubytování musel být jedinečný zážitek. A take mě zaujaly ty dřevěné, dlouhé chodníky !!! V takhle chudém kraji, kde (jak jsem se dočetla) není právě velký turistický ruch, jim přesto stojí za tu, udělat tyhle schůdné chodníky ! Krásné kytí, ještěrky a což teprve ty románské kostely !

Z. Jenny 27.5.2019 19:51

Re: Xerxová,

šmánkote, věty nerostou (i když..) má tam být květy ! :-)

Z. Xerxová 27.5.2019 19:48

Re: Milá Xerxová

i toho osla na zavazadla ti půjčí. Po každé etapě ho můžeš vyměnit - za méně tvrdohlavého :o) Hodně lidí si je půjčuje - jdou nalehko a ještě mají průvodce, který zná trasu (míněn ten osel)

Ale dá se tam pochopitelně bloumat i bez osla - nám bohatě stačil Night

Z. Xerxová 27.5.2019 19:24

Re: Xerxová,

ty kytky byly neuvěřitelné. Tady máme radost, když za 4 hodiny v Jizerkách potkáme jednu vstavačovou loučku a tam kvetly v každém příkopu. A těch druhů... A šlapat v koniklecích... to bylo děsné - ale někde opravdu jiná cesta nebyla - buď létat jako supi a nebo šlapat v té modré nádheře...

Ž. Petrs01 27.5.2019 19:14

To zní ale velelákavě!

Z. Jenny 27.5.2019 18:45

Xerxová,

to je úžasná nádhera! Díky za zprostředkování! Fotky zaslouží velkou pochvalu! Jsem ráda, že jsem mohla aspoň zase trochu nahlédnout do jedné z nejkrásnějších krajin. Ty barvy! Miluju Moneta, ta krajina je jak od něj malovaná, i když on byl spíše na jiné oblasti.

Vždycky na těch osluněných horách obdivuji jak tam rostou ty skalní věty,bujně a jak ony chtějí,kdežto my se s nimi pinožíme na skalkách,někdy marně. Díky!! A Night v tom slunci, jak se leskne, no to je krása! Těší mne, že oni tam psy neřeší a jsou v klidu, všimla jsem si toho i jinde v zahraničí.

T. Zana 27.5.2019 17:59

Re: Fotky jsem už viděla

Hmmm...

Z. Xerxová 27.5.2019 17:03

veřejný autobus údolím Tarnu z Le Rozier do Floracu jezdí třikrát za den v každém směru. Na týden by vám jednotlivé zastávky autobusu vyšly a když by ujel, dá se všude půjčit loďka a dojet po proudu zpátky :o)

Z. Xerxová 27.5.2019 17:00

Re: Fotky jsem už viděla

však jsme se o tom u nás bavili... Pro ně je auto jediným spojením se světem. Ekologická daň z auta je pro ně smrtící. A dotace na elektroauta v těchto vesničkách zní jako scifi... I když nabíječky občas mají i v místech, kde to překvapí.

Z. Xerxová 27.5.2019 16:57

Re: hezký den

bude hůř :o) Ale když ono to tam bylo opravdu fotogenické a tím, že jsme se zastavovali na různých místech a navíc ty kytičky... I tak jsem řadu fotek Lice zapřela :o)

T. Zana 27.5.2019 16:36

45 fotek - vážně jsi démon :-)))

T. Zana 27.5.2019 16:35

Fotky jsem už viděla

ale znova jsem si je s chutí prohlédla (a poslala synkovi, který tak nějak uvažuje o Provence, s tím, že sem by měli aspoň nakouknout).

Úžasná krajina.

Tohle je jedno z míst, které by se mi líbilo, ale obávám se, že na něj nedojde - s veřejnou dopravou je to ve Francii poněkud slabší a navíc musíš daleko víc komunikovat, na což moje francouzština nestačí. Tak snad aspoň toho synka kdybych tam vyšťouchala a viděla i jeho fotky :-)

Fascinuje mě, jak je tam ten venkov nesmírně chudý, řekla bych málem středověký. Člověk si tak nějak líp představí, o co jde těm lidem ze žlutých vest.

Z. Xerxová 27.5.2019 16:12

Re: Milá Xerxová

jinak jsem si na tebe tam vzpomněla - spát se smí v autě i bivakovat "skoro všude". Mají celou řadu malých parkovišť v přírodě, u každé vesnice, u vody... Obecní parkoviště mívají záchody... Průzračná voda všude - řeky, vodopády, studánky s pitnou vodou ve skalách... Psy taky neřeší - dokonce na vodítku můžou i do hradů, jeskyní, na kánojky... Mimo sezónu bezlidnatá úžasná oblast i pro ty, kteří chtějí pochodovat po horách a pláních. Těch 270 značených dálkových kiláčků ve stopách Stevensona pro nás není - pro tebe asi ano :o)

Ž. Petrs01 27.5.2019 16:01

No tak zastavovat když usínám jako spolujezdec, to bysme asi mohli na výlet leda autobusem. Naprosto běžně se mi stávalo, že z cesty Plzeň - Kroměříž jsem viděla ceduli konec Plzně, pak venčící benzínku a ceduli začátek KM. Klidně usnu cestou z výletu domů. V autě mám režimy řídím/naviguju/spím. Blbý je, když se začnou prolínat.

Peťan vydrží v tomto směru hodně, ale nemám chuť zkoušet úplně co vydrží. Brácha má autodopravu a dokáže za volantem neskutečné - on má řízení jako odpočinek, já teda ne.

Z. Xerxová 27.5.2019 14:57

Re: Milá Xerxová

Nic nemíváme časově napnuté - mohli jsme cestou spát v autě, nebylo nutné výletit cestou (Puy de Dome a spol).

Vždycky při nočních cestách platí dohoda, že ve chvíli, kdy se ozve první náznak nepozornosti - zastavujeme na prvním možném místě. A je jedno, jestli je unavený řidič a nebo já. Nespím taky celou cestu. Pohyb nás vždycky probere, zatím jsme žádnou krizi na našich dlouhých cestách neměli. Ale jak píšu - s možností odpočinku v případě potřeby počítáme. Na nic si nehrajeme - i kousek od cíle si klidně zastavíme na kafe a protažení nohou.

Paradoxně cesta zpátky (ve dne) byla mnohem horší a únavnější. V noci Pepa jezdí rád - nejsou kolony, nepopojíždí se...

Ž. Petrs01 27.5.2019 13:54

Re: Milá Xerxová

Na delších cestách v autě, zejména jsem-li trochu utahaná, spím. Jedno jestli sedím za volantem nebo vedle, ono se to neptá. Nebojíte se mikrospánku? (u mne je to teda makrospánek)

Z. Xerxová 27.5.2019 12:28

Re: Ó, tak to je nádhera!

je to jiný svět a byl (mimo sezónu) velmi milý a pohostinný. Doporučuji tam nahlídnout - stojí to za vidění.

A byla to dobrá dovolená i pro psa. Jsem ráda, že neřeším "kam s ním" a že dokážeme užít si aktivity společně. Jen ty obří krápníkové jeskyně (je jich tam spousta) mě trochu mrzí - ale i když by "kluci" počkali... ráda jsem se toho vzdala. I tak jsme se nenudili.

Z. Xerxová 27.5.2019 12:26

Re: Milá Xerxová

my nešli spát ve středu po půlnoci - v devět večer jsme měli půlnoc... V úterý jsme byli ještě oba v práci, v půl páté odpoledne jsme vyrazili... a ve středu v šestnáct jsme byli v domečku. Ani ne 24 hodin na cestě - i s výletem a řadou zastávek. To ta Sicílie nebo Skotsko jsou mnohem horší.

Z. Xerxová 27.5.2019 12:23

Re: ***

kostely mají velké - často i v maličkých osadách (to ani nejde nazvat vesnicí) jsou krásné stavby (otevřené, živé). Ale mají i spoustu kapliček ve skalách, soch (hlavně Marií), i prostých kamenných křížů u cest.

Z. Xerxová 27.5.2019 12:22

Re: Ten kamenný domeček

tak taky jsem jednou byli úplně na placce - u delty pádu blízko Raveny. A v půlce dovolené se sebrali - a jeli do Assisi v horách :o)

L. Blaza 27.5.2019 10:56

Ó, tak to je nádhera!

Jako z jiného světa! :)

Z. Yga 27.5.2019 10:45

Milá Xerxová

Tak veliká pochvala pro dvorního fotografa - moc hezké fotky.

Váš domeček byl teda úžasný, ta kamenná střecha! Ale do krajiny hezky zapadá. Francouzské vesnické katedrály (těm stavbám se opravdu nedá říkat kostely) jsou impozantní a člověk si v nich i dnes připadá jako drobeček. A nejvíc se i asi líbila fotka ještěrek - vyfotit jednu je už umění, a Pepovi se povedly hned dvě... a navíc takové krásně barevné!

A opět se musím obdivovat tvojí schopnosti naplánovat výlet tak, aby jste toho viděli co nejvíc a aby se na každého dostalo! Klobouk dolu.

P.s. Dneska jsem se u Dede podivovala jejich pětihodinovým přejezdům mezi americkými přírodními podivuhodnostmi, ovšem jet více než tisíc kilometrů, pak si hodit výšlap na kopec a pak couračku po katedrálách a jít spát po půlnoci - to bych už byla tuhá jak štolverk a dalších pět dnů nevstala (:o)). Holt je vidět, že jste tvrdí horalé (;o)).

Z. Janaba 27.5.2019 10:13

***

Zdá se, že dovolená byla víc než vydařená. Při projíždění Francie na kole jsme mimo jiné registrovali, že vesnice nemají kostelíky, ale rovnou katedrály! Je vidět i z vašich snímků. Nejsou žádní troškaři.