25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Automobilky a řidiči, Brusel s vámi zatočí

Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 23.5.2019 13:08

pane Starý

tak zatím pořád platí fyzikální zákony i pro spalování benzinu. Takže platí přímá úměra, že čím víc splálite benzinu, tím víc vznikne CO2.

Příklad u škody octavia: motor 1.0 TSi se spotřebou 4,9 litru spálí 110 g CO2 na km. Motor 2.0 TSi má spotřebu 6,5 litru a spálí 148 g CO2. Z toho plyne, že motor 2 TSi má o 34,5% vyšší spořebu benzinu a zároveŇ spálí o 34,5% víc CO2.

Ale to je na vaši duševní výbavu moc složité, protože byste musel umět ovládat trojčlenku.

A. Starý 23.5.2019 14:08

Re: pane Starý

Pane Šejno, mám pro vás jedno malé překvapení, procentuální snižení není to samé jako procentuální zvýšení (každé se totiž počítá z jiného základu). Upozorňuji vás na to jenom proto, že ve svém prvním příspěvku operujete se snížením, kdežto ve své odpovědi na můj příspěvek se vytahujete s procentuálním zvýšením. Takže pokud vaše odpověď měla být jakýmsi výpočtem, který měl ukázat, že vámi vyplozená cifra ve vašem původním příspěvku není moc mimo, tak se vám to jaksi nepovedlo, protože snížení emisí ve vašem druhém příkladu je zhruba 25%. To už se těm 44% zas tak moc nepodobá, což? Nebo jinak - pokud byste stejný postup, jako ve své odpovědi (tedy výpočet zvýšení spotřeby), použil i ve svém původním příspěvku, dostal byste se k hodnotě zhruba 80% zvýšení spotřeby. A to byste asi s těmi 34,5% porovnávat nechtěl. Nebo jo?

Jestli vás ani tento prostý fakt netrkne a neuvědomíte si, že cifra 44% z vašeho prvního příspěvku ja naprosto mimo a nezačnete tedy přemýšlet, kde jste ve své úvaze udělal naprosto hloupou chybu, tak vám asi není pomoci. Pokud se ale budete snažit tu chybu najít a neuspějete, tak zase napište, vynasnažím se pomoci.

J. Pokoutný 23.5.2019 16:28

Re: pane Starý

Když už tedy, tak spalovací motor spaluje CO2? I vy filuto!

A. Starý 23.5.2019 16:34

Re: pane Starý

Tak přeblebty vyprodukované ve svatém rozhořčení bych panu Šejnovi ještě odpustil, to se stane každému. Horší je to ale se základní logikou, ale přesto bych nad ním ještě nelámal hůl, občas tady nějaká jiskřička vyskočí.

M. Rohovský 23.5.2019 12:33

Re: pokles emisí u aut o 37,5% do roku 2030

Pane Šejno opravdová spotřeba spalovacího motoru se udává ve spotřebě paliva potřebného na výrobu 1kWh. Nejúspornější spalovací motory dneška - lodní dvojtaktní diesely ji stlačily na 165g/kWh tedy k vyprodukování výkon 100kW podávanému po dobu 1 hodiny spotřebují 16,5kg mazutu. Řekněme že se to zhruba rovná 16,5l protože těžké mazuty mají hustotu podobnou hustotě vody. Pokud vlastníte motor se spotřebou 59g/kWh utíkejte do vývojového oddělení třeba firmy Wartsila, utrhnou Vám tam ruce a udělají z Vás pohádkově bohatého člověka. Bohužel, mnohem pravděpodobnější je, že jste buď vůbec nevzdělán, nebo vzdělán směrem mimo jakoukoliv fyziku, chemii a kupodivu i logiku a tedy píšete hlouposti.

M. Šejna 23.5.2019 10:16

pan Kremlík se polepšil

k tomuto článku mám jen jednu výhradu (viz další komentář), ale jinak souhlasím. Pan Kremlík udělal velký kus názorového posunu. Ješte před 10 lety tvrdil, že oteplování neexistuje, že je zfalšované a že lidstvo nemá na klima žádný vliv. Dnes už tyhle pitomosti nehlásá (nahradili ho jiní ignoranti) a soustředí se na kritiku boje proti oteplování. V této kritice má moji podporu.

R. Langer 23.5.2019 11:32

Re: pan Kremlík se polepšil

Pan Kremlík nikdy nic takového netvrdil, zato když se oteplovací křivka na 10 let proti "oteplovacím modelům" zastavila, tak poplašení oteplovači najednou místo s GW přispěchali s "globální změnou klimatu". Moc dobře se na to pamatuji, pane Šejno, tak zase tak nekecejte.

M. Šejna 23.5.2019 12:02

duševně zaostalá Langře

pokud umíte vyhledávat na internetu (stačí vyhledávat v archivu Neviditelného Psa), tak zjistíte, že lžete o panu Kremlíkovi jak bolševik.

Pojem "Globální změna klimatu" je pojem zahrnující i změny ve srážkách a v atmosferickém proudění. Pojem "Globální oteplování" je jen a pouze o teplotách. Nebo snad si duševně retardovaný Langer myslí, že údajem o teplotě je schopen poznat, kolik napršelo?

M. Čihák 23.5.2019 9:46

konspirace?

Nejdřív jsem za tím hledal nějaký sofistikovaný scénář na úrovni konspirace, ale není tomu tak. Oni jsou asi opravdu tak blbí....

R. Langer 23.5.2019 10:14

Re: konspirace?

Ano, opravdu, ne asi.

P. Lenc 23.5.2019 10:15

Re: konspirace?

Ano, opravdu...

J. Vintr 23.5.2019 10:52

Re: konspirace?

Asi se mýlíte. Ten sofistikovaný scénář zřejmě existuje. Jde o likvidaci ekonomické základny "bílé" civilizace. Odpovídají tomu i další kroky, například podpora migrace muslimů do Evropy. Záhadou je jen k čemu to bude komu dobré.

J. Lepka 23.5.2019 17:26

Re: konspirace?

Zřetelně se jedná o vyřazení průmyslově vyspělé Evropy z konkurence, napovídá tomu i ovládnutí nedospělých protestantů, zvaných příznačně greténi. A k čemuže to má být? Položme si základní otázku CUI BONO?

Komu by se hodila rozvrácená, vojensky a průmyslově neschopná se bránit? Napadá mě jen jedna odpověď a páně Šejnovy hysterické rekce ji nevylučují, on se vlastně často prezentuje jako "užitečný idi_ot".

A. Alda 23.5.2019 9:33

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

Kdyby se ekoteroristi nemohli opírat o EU, nic by na domácí půdě ve většině zemí nezmohli.

Chceme-li se ubránit ekoteroristy touženému úpadku civilisace, musíme vystoupit z EU.

V. Kotas 23.5.2019 9:53

Re: S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

1*

A. Bocek 23.5.2019 7:06

Celé to ekoběsnění :

OZE , biopaliva , elektromobilita, pasivní domy,biozemědělstvi ...... je založeno na dotacích. Tedy na principu,že jedněm peníze seberu, druhým EKO je dám.Jinak by bez příkazu státu a bez peněz daňových poplatníku by tyto obory zanikly. Ono čím dále tím více oborů hospodářství je závislých na dotacích. Vzniká otázka zda mají smysl dotace od státu, když je budou brát úplně všichni? Existují životaschopné obory bez dotací?

P. Rada 23.5.2019 7:32

Re: Celé to ekoběsnění :

Životaschopného je toho na obecně pojatých přirozených "dotacích" naopak velmi mnoho. Prakticky celá biosféra se vzájemným symbiotickým "dotováním" metabolickými produkty chová životaschponě už celé stovky milionů let.

Docela jiný typ "dotací" však oproti předešlým desítkám tisíc let nyní panuje mezi stále více se parazticky chovajícími příslušníky druhu homo údajně sapiens. Tento druh čím dál tím více metabolizuje neobnovitelně zdroje a nahradil tak dřívější vnitrodruhové vykořistování vykořistováním okolí. Kořist uvnitř přitom distribuuje extrémě nerovnoměrně a navenek vypouští prakticky nerecyklovatelné imise.

Dávám Vám tedy zapravdu ohledně v přírodě naprosto ojedinělého "ekoběsnění".

M. Mikulec 23.5.2019 10:50

Re: Celé to ekoběsnění :

Pan Rada si plete nás, homo sapiens, s nadnárodními globálními dryjáčniky, kteří v životě neslyšeli slovo Příroda. Byznys je byznys. Dnes se obchoduje i s vydechovaným vzduchem.

V. Petr 23.5.2019 12:28

Vaše teorie o "dotování" jsou nesmyslem, co třeba to

nazvat "obchodem," je to ale stejně nesmyslné.

J. Lepka 23.5.2019 17:36

Re: Celé to ekoběsnění :

Podle některých výpočtů a odhadů je na Zemi možné udržitelně krmit populaci na výši 1 miliardy člověků. Prozraďte mi, jak hodláte ten zbytek cca 6,5 miliardy eliminovat, aby to nebylo nikomu podezřelé !

V. Kotas 23.5.2019 7:32

Re: Celé to ekoběsnění :

Když přes dotace se tak krásně ovládá ( ve svůj prospěch ). V Německu už se začínají mnozí " stavět na zadní " v tom boji proti naftovým motorům ( a nejen jim ).

P. Rada 23.5.2019 8:03

Re: Celé to ekoběsnění :

Naftové motory sice obecně vykazují vysokou efektivitu přeměny energií ale zejména v ustáleném provozním režimu. Takový lodní motor na zaoceánské lince vyjde v diselu asi optimálně.

Naopak něco docela jiného vyžadují podmínky dynamického provozu v hustém osídení. Nemluvě o tom, že osobní automobilová doprava má oproti hromadné už s principu nevýhodného poměru hmotností.... naprosto nejvyšší měrnou stopu.

P. Lenc 23.5.2019 9:17

Re: Celé to ekoběsnění :

Rada, pořiďte si osla i když i ten nechává za sebou silnou, dá se říct až nejvyšší měrnou "metabolickou stopu".A když uvážím že tuto stopu zanecháváte i vy, tak to zvíře podřízněte a sám se oběste.To bude ten nejlepší čin, který pro záchranu planety můžete vykonat.Ale před tím napište svaté Gretě co chcete vykonat, aby měla inspiraci pro své svaté konání.

Z. Lapil 23.5.2019 9:56

Re: Celé to ekoběsnění :

S tím poměrem hmotnosti bych operoval velmi opatrně. Osobní auto váží zhruba tunu. Sedí-li v něm jeden jediný člověk (obsazení 20%), je to tedy tuna na osobu. Železniční vagón váží nějakých 40 tun, k tomu dalších 10 tun lokomotivy (celá mašina váží nějakých 80 tun), celkem tedy 50 tun. Při tuně na osobu to máme nějakých 50 lidí ve voze s kapacitou nějakých 70 míst k sezení (66 - 88; těch 88 sedaček je v "koženkových" osmimístných kupátkách). Neboli kritérium "hmotnost na osobu" je při skutečném provozu příznivější pro automobily.

Jasně: vlak jede výrazně plynuleji a valivé tření ocel - ocel je proti silničním vozidlům taky velmi slušný bonus. Pokud se tedy nepotřebujete rozjet, zabrzdit nebo jet z kopce či do kopce :-). Hlavně jsem chtěl upozornit, že málo co je tak jednoduché, aby k rozhodnutí lepší x horší stačilo jedno kritérium.

J. Vintr 23.5.2019 9:54

Re: Celé to ekoběsnění :

Miliardy, vyhozené za nesmyslný "boj" ze zcela neškodným oxidem uhličitým, by mohly pomoci odstaraňovat následky skutečných škod, které čověk páchá na životním prostředí. Tento boj s oxidem uhličitým je navíc i příčinou dalšího masivního poškozování životního prostředí.

J. Svoboda 23.5.2019 6:47

Hlavně se nesnažit šetřit, no hotová Maláčová :o)

P. Dvořák 23.5.2019 6:58

Re: Hlavně se nesnažit šetřit, no hotová Maláčová :o)

Šetřit čím? Spotřebou a tedy nutnou neustálou (ne když fouká vítr nebo svítí slunce) výrobou elektřiny asi ne.

J. Svoboda 23.5.2019 11:48

Re: Hlavně se nesnažit šetřit, no hotová Maláčová :o)

Podle vývodů v článku nešetřit ničím :o)

Pěkný den.

P. Dvořák 23.5.2019 12:12

Re: Hlavně se nesnažit šetřit, no hotová Maláčová :o)

Fakt si myslíte, že jste řekl něco smysluplného?

J. Vrzal 23.5.2019 8:31

Re: Hlavně se nesnažit šetřit, no hotová Maláčová :o)

Bude se setrit i kdyby na chleba nebylo.