17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

BIG BEN: Populismus (1)

Proč má demokracie dobré jméno a populismus špatné, když jsou oba odvozené od lidu? Je to snad tím, že řecký demos, v němž se jako ryby ve vodě pohybovali všelijací Sokratové, Eurypidové a Hippokratové, byl proto noblesnější a inteligentnější než římský populus, který si spíš liboval v gladiátorských rvačkách a házení křesťanů lvům?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 20.5.2019 20:17

Populismus je respektování hlasu lidu ?

A to je špatné ? To jsem fakt nevěděl... Dzp.

M. Prokop 20.5.2019 21:47

Re: Populismus je respektování hlasu lidu ?

Jistěže je to špatně. Ten kletý lid si obvykle přeje něco jiného, než jeho progresivní (s)vůdci.

D. Mach 20.5.2019 19:25

Jednička je o ničem, o čem bude dvojka?

Tak Evropské unie narazila, když v USA zvolili prezidentem Trumpa? To už se povídalo, když zvolili G.W. Bushe, a ono se nic zásadního nezměnilo. EU byla před Trumpem a bude i po něm. Čtení pokračování si v tomto případě odpustím, protože to povídání je o ničem.

J. Kanioková 20.5.2019 16:10

Hmm, slovo "populismus" je newspeak,

kterým se dnes zaklíná kdejaký "velekněz politiky a žurnalistiky".

Článek p. Kurase je výborný, poučný. Díky..

Liberální témata? To je boj pomatených skupin - už jde jen o to nevolit eurohujery ! SPD jako písek do motoru EU - https://josefhavranek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=714038

Česko čeká soud za nepřijímání migrantů. Rozsudek se údajně očekává na konci letošního roku. Česká republika se brání, že soud je o nařízeních, která už neplatí, a je jen formalistický. Podle zástupkyně EK však jde o potvrzení principu solidarity a o to, že pravidla se mají dodržovat... NEBEZPEČÍ: “Sjednocení Evropy s Afrikou je věcí našeho osudu”, říká kandidát na šéfa EU - https://www.narodninoviny.cz/sjednoceni-evropy-s-afrikou-je-veci-naseho-osudu-rika-kandidat-na-sefa-eu/?fbclid=IwAR2N62baFkO_nV2BYKZW98fIkGJxVsWxyz-7-AK3YDDmOIskuYbfhGpUU1c

M. Prokop 20.5.2019 16:51

Re: Hmm, slovo "populismus" je newspeak,

To se tak nějaké slovo nebo slovní spojení stane populárním, plácá to každý, aniž by přemýšlel.

P. Aron 20.5.2019 13:24

Pane Kurasi

Čtu vás rád. Mám většinu vašich knih. Děkuji za vaší tvorbu a to co říkáte. Určitě jste spoustě lidí pomohl otevřít oči.

Dnes je od pana Kurase další skvělý článek na PL.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Je-to-islamsky-terorismus-islamsky-Ben-Kuras-dal-na-stul-jasna-fakta-582054

M. Valenta 20.5.2019 11:57

OK

Jestliže populisté poslouží jako odstrašující příklad a kormidlo se potočí někam mezi, tak poslouží dobře. So geht das.

M. Prokop 20.5.2019 12:15

Re: OK

Nic jiného než populisté v té kočovné šaškárně není. Jenom různě rozsortýrovaní.

To se tak někdy nějaké slovo ujme v blbém smyslu a všichni se toho drží co lejno košile.

M. Valenta 20.5.2019 13:44

Re: OK

Asi jako toho, že všichni ekologové jsou škůdci. Jak to myslel nefalšovaný populista Heinz Christian Strache jsme byli právě svědky. A jak to myslí náš vzorový populista Babiš, toho, obávám se, budeme svědky ještě dost dlouho.

P. Grigar 20.5.2019 15:02

Re: OK

.. zajímalo by mě, jak a co vlastně mysleli ti, kteří Stracheho svou úmyslnou provokací zatáhli na tenký led a potom trpělicě čekali, až přijde jejich správná chvíle. Aniž bych jeho jednání jakkoli omlouval! Nejhorší zloděj krade vaše sny.

P. Grigar 20.5.2019 15:03

Re: OK

..trpělivě.. zase ten malíček o pitomce zlomený.

M. Valenta 20.5.2019 15:40

Re: OK

Bruslit s Rusy šel Strache sám.

M. Prokop 20.5.2019 16:53

Re: OK

Otázka je, zda s Rusy.

Ano, Strache se projevil co pitomec, takže ho není škoda.

Celá věc mi ale trochu připomíná tu cikánskou provokatérku ombudsmáni Šabatyše.

J. Kombercová 20.5.2019 18:25

Re: OK

Jj. a ty šuplíky, v nichž se schovávají kompra kdekoho na kdekoho... zrají jak sýr a když dojde jejich čas, vytáhnou se na světlo s patřičným aroma.

P. Čech 20.5.2019 10:51

Populismus

Podle pana Kurase " Populismus je definován jako „politické ideje a aktivity zamýšlené k

získání podpory obyčejných lidí nabídnutím toho, co chtějí, a často se

vymezující proti elitě“.". Podle slovníku cizích slov je populismus " styl politiky, který usiluje o získání široké základny voličů údajnou ochranou zájmů prostých lidí proti různým ohrožením a prosazováním témat vzbuzujících emocionální reakce veřejnosti". Ta druhá definice se mi zdá nohem přesnější a lépe vystihující podstatu věci. Z toho ovšem vyplývá, že k a ž d á politika, vycházející z voleb je populistická. Neexistují populistické a nepopulistické politické strany a hnutí. Všechny tyto politické subjekty, které mezi sebou "volně soutěží" v boji o moc nad občany jsou populistické, protože vesměs prosazují témata, vzbuzující emocionální reakce veřejnosti. Není tedy populistickým SPD, DSSS a pod, ale i ODS, TOP 09, KDUČSL, Piráti, ale i STAN či ANO 2011. Všechny tyto politické subjekty jsou populistické protože jejich politika usiluje o získání široké základny voličů údajnou ochranou zájmů prostých lidí proti různým ohrožením. Z toho ovšem logicky vyplývá jediné.. Nazývat jen některé politické subjekty slovem "populistické" a jiné nepopulistické je nepřípustným matením pojmů a matením veřejnosti.

Perryman 20.5.2019 14:50

Re: Populismus

Výborně. Souhlasím.

J. Jurax 20.5.2019 21:46

No jo, nepopulistická strana, která pravdivě slíbí tvrdou práci, pot, slzy a že od nikoho nic zadarmo nedostanete ... taková strana ve volbách propadne ...

M. Prokop 20.5.2019 21:48

Re:

Viz Svobodní.

K. Janyška 20.5.2019 9:09

Je-li demokracie většinovým hlasováním bez omezení

jeho výsledků soukromým právem, jediným právem pravým, pak demokratem nejsem. Pak je demokracie jen totalitním nástrojem momentálních většin proti jednotlivci, pokaždé jiných proti pokaždé jiným, tedy nesmyslnou válkou všech proti všem. Musím tedy k demarchii.

Kdy už konečně začnete studovat kompozitivní teorii ? Všichni... Dzp.

P. Čech 20.5.2019 10:54

Re: Je-li demokracie většinovým hlasováním bez omezení

Já kompozitivní teorii studovat nehodlám, protože bych asi dopadl jako Vy.

P. Aron 20.5.2019 11:21

Re: Je-li demokracie většinovým hlasováním bez omezení

:-)))

K. Janyška 20.5.2019 12:13

Re: Je-li demokracie většinovým hlasováním bez omezení

Němáte na ni, na to člověk musí mít intelektuální výbavu vysoké úrovně. Ta vám schází... Dzp.

A. Pakosta 20.5.2019 12:31

Re: Je-li demokracie většinovým hlasováním bez omezení

Demokracie se, pane Janyško, liší od totality tím, že i když je váš názor přehlasován, nejste za něj tou vítěznou většinou perzekvován, můžete si jej ponechat, svobodně jej rozvíjet a snažit se přesvědčit dost lidí o jeho správnosti. Pokud se vám to podaří, můžete s ním v příštím hlasování prorazit a stát se tou vítěznou většinou, a dříve převládající názor pak tolerovat jako menšinový, ale přesto legální.

Divím se, že při Vaší břeskné inteligenci, dovolující Vám nejen studovat, ale i vytrvale propagovat kompozitní terorii, Vám tohle nedošlo.

K. Janyška 20.5.2019 14:22

Re: Je-li demokracie většinovým hlasováním bez omezení

Těžko mě může kdokoliv, kde nezná vědeckou kompozitivní teorii, poučovat o tom, co je to demokracie. Je jen nástrojem ke správě věcí veřejných, ničím jiným. Přivedla k moci Hitlera a komunisty v roce 1948. Ve skutečnosti nás všechny 24 hodin denně řídí v osobních věcech negativní, tedy zákazové, jediné právo pravé, právo soukromé, které je hlavní součástí našich myslí. A musí řídit i věc veřejnou, aby se s totalitní demokracie stala svobodu člověka skutečně hájící demarchie... Dzp.

A. Pakosta 20.5.2019 21:53

Re: Je-li demokracie většinovým hlasováním bez omezení

Ale já jsem vás nepoučoval o tom, co je demokracie. Jen jsem vypíchl jistý rozdíl, kterým se liší od totality. To jste si nepovšiml?

E. Pawlica 20.5.2019 7:32

Čím to?

Čím to, že tenhle Kurasův článek pojednává kriticky o Evropě, což je O.K., a přitom ještě víc sedí na situaci v Česku, na Zemana, Babiše a podobné elity?

I poslední odstavce článku jsou v souladu s mým světonázorem, akorát že k vyjádření imperativu tohoto mnohovětného sdělení by mi posloužila jen jedna věta: Stačí dodržovat Desatero.

J. Lukavsky 20.5.2019 8:02

Re: Čím to?

"Stačí dodržovat Desatero" No ono stačí dodržovat "Co sám nechceš - nečiň druhým".

J.L. end

M. Zdobinský 20.5.2019 11:08

Re: Čím to?

Desatero a "Co sám nechceš - nečiň jiným"

Ještě bych doplnil : Přednost zprava a je to kompletní. :-)

PS Jenže např. jenom Občanský zákoník (89/2012 Sb.) má 3081 paragrafů. To je mazec.

F. Kusák 20.5.2019 9:38

Re: Čím to?

No vidíte, a já to vnímám přesně opačně. Malá část společnosti, která se pasovala do role elity, nám vnucuje svůj pohled na věc. Už ta Vaše substituce je nepřijatelná a manipulativní.

P. Čech 20.5.2019 11:01

Re: Čím to?

Máte pravdu!A navíc, ta malá část společnosti, která diktuje většině občanů svou vůli vzchází z menšinového základu, tedy z politických stran a hnutí. Tato malá část společnosti si ovšem schválila zákony (volební zákon, zákon o soudech a soudcích, ústava a pod), které tuto její "vedoucí úlohu" posvěcují a stanoví. Konkrétně, občan nesmí volit do poslanecké sněmovny své zástupce - fyzické osoby, musí volit politické strany a hnutí, z jejichž čel pochází ona "elita". A o čem to je? O prznění zastupitelské demokracie a demokracie jako takové. O nesvobodě voleb a pod.