25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Kterak léčit drahé bydlení až ke kolapsu

V posledních týdnech a měsících se všude mluví o krizi nájemního bydlení. Ceny bytů rychle rostou, s nimi i nájemné. Ceny se dostaly do nesmyslných výšin, přesto poptávka po nájemním bydlení roste. Čím to?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Holíček 20.5.2019 12:00

Re: madam Šichtařová je zcela mimo

Ano, pane Šejno, madam Šichtařobývá bývá mimo dost často, lebka, nelepka. U ekonomů je to ale normální. :-))

R. Langer 20.5.2019 11:55

Re: madam Šichtařová je zcela mimo

Ano, pokud v zahraničí člověk vlastní více nemovitostí a nebydlí v nich, tak z nich platí daň dost vysokou. Proto jsou tam také nájmy třikrát vyšší než u nás. Asi byste si to u nás také tak představoval, co? Dotáhnout ten socík zase až do toho konce, kdy se na byt čekalo 20 let? Fujtajbl! :-P

R. Langer 20.5.2019 11:50

Re: ještě k těm "pravicovým" nízkým daním

Tak ono to bude hlavně tím, že to nikdy žádná pravicová koalice nebyla. :-P

M. Šejna 20.5.2019 11:48

ještě k těm "pravicovým" nízkým daním

Madam Šichtařová zapomněla nejen na to, že "pravicová" koalice ODS-TOP09 zvýšila dan z nabytí ze 3% na 4%, ale i na to, že zvýšila DPH u staveb z 5% na 15%. U prodeje stavebních pozemků nam "pravicová" koalice zvyšila DPH dokonce z nuly na 21%.

M. Šejna 20.5.2019 11:43

Re: madam Šichtařová je zcela mimo

koukám, Lepka, že voni musej onanovat pod každým mým komentářem, aniž by cokoli ostatním sdělili?

I. Širůček 20.5.2019 10:59

Ona ale i DPH

daní již zdaněné peníze. A naopak zdanění nemovitostí za komančů vedlo k takovému zlevnění, že lidé žádali stát o "převzetí" , vím o případu z 60-tých let, kdy se tak dělo s flaškou...

J. Lepka 20.5.2019 10:41

Re: madam Šichtařová je zcela mimo

Koukám,Šejna, že voni jsou odborník na fšecko! Kde byli, když Bůh koncipoval tuto planetu? Mohli mu tak pěkně poradit!

M. Šejna 20.5.2019 10:28

madam Šichtařová je zcela mimo

Nedostatek bytů je pouze v Praze a v Brně a v některých krajských městech. Zbytek Česka problém nemá. Takže v nedostatku bytů určitě nemá prsty ČNB. Leda že by nám madam Šichtařová chtěla sdělit, že monetární politika ČNB je rozdílná pro venkov a města.

Problém nedostatku bytů je hlavně v katastrofálním stavu stavebního řízení, které je velmi složité a zdlouhavé. V Praze je skoro zázrak dostat stavební povolení dřív než za 4 roky.

Pokud jde o progresivní zdanění nemovitostí, tak by se madam Šichtařová měla podívat na zdanění na západ od našich hranic. Tam je zcela běžné, že nemovitost, ve které je majitel trvale hlášen, je zdaněna minimální daní z nemovitosti. Pokud ale člověk vlastní více nemovitostí a nebydlí v nich, tak z nich platí dan dost vysokou. Tím je zamezeno spekulacím s byty.

Daň z nabytí nemovitosti 4% je opravdu lumpárna. V tom s madam Šichtařovou souhlasím. Jenže madam jaksi zapomněla, že tato daň byla původně 3% a na 4% ji zvýšila "pravicová" koalice ODS-TOP09. Současné kecy pravicových "myslitelů" o tom, že by měla být zrušena, proto považuji za chucpe.

M. Zdobinský 20.5.2019 10:02

Souhlas

Souhlas s paní Šichtařovou. Jen jedno malé doplnění. Celá léta (a že už něco pamatuji) po sametu jsem si myslel,že to v ČNB dělají z blbosti, nevědomosti nebo mají jen jiné (levicové) vidění světa. Dnes jsem už přesvědčen, že je v tom záměr. Na každém takovém kroku ČNB (např. intervence proti koruně) někdo pohádkově vydělal. Stačilo to velkým finančním spekulantům jen vědět "o fous" s předstihem. Zkuste dnes dokázat, že někdo dal echo.

M. Valenta 20.5.2019 9:19

Praha je a bude zakletá a málo dostupná

a to díky gigantické gravitaci přitahující mladou pracovní sílu. Zbytek republiky však bude mít za pár let z čeho vybírat. Příklad, kterých jsou pro republice desetitisíce: Známí bydlí v družstevním domě a třech vchodech a 24 bytech. Je jim 75 let a jsou v domě (kromě dvou bytů kde již obměna proběhla) nejmladší. A pomalu klesá i rozvodovost, což by mělo mít také pozitivní vliv. A podobné je to v Německu a i jinde v Evropě.

K. Janyška 20.5.2019 9:15

Piráti a další neřádi socialističtí rudí a černí

prostě řádí. Od toho jsou na světě... Dzp

P. Kmoníček 20.5.2019 9:02

Paní Šichtařová,

návrh, který uvádíte v závěru článku je logický a věc řešící. Bohužel je neuskutečnitelný, protože by ukazoval na neschopnost potomků komunistů řešit problémy ve prospěch lidí.

V. Student 20.5.2019 8:55

Re: Souhlasím a podepisuji....

Připojuji se.

V. Student 20.5.2019 8:55

Re: Souhlas s jedním velkým "ale"

Pokud Váš bod 2) obsahuje i tristní zasekání přilehlých komunikací, které se nerozšiřuji, zatímco okolní zástavba, a tedy počet osob, a tedy počet automobilů, se rozšiřuje, pak v pohodě. Jinak doporučuji ještě bod 7) - to popojíždění, které rok od roku trvá déle a déle v souvislosti s každým novým "satelitem", je vážně strašné...!

J. Hála 20.5.2019 8:46

Souhlas s jedním velkým "ale"

Hm zjednodušení stav povolení? Jak to vypadá, když stavební úřad a obec jdou developerovi na ruku:

1) satelitní výstavba, 2) nevyřešená dopravní obslužnost nových staveb, 3) nízká kvalita staveb, 4) nedodržování max. zastavěné plochy, 5) nedodržování schválených plánů, 6) následná legalizace černých staveb

R. Meišner 20.5.2019 8:43

nájemné

roste extrémně ve velkých městech--a to prostě proto, že mladá generace z venkova se tam tlačí,--chtějí být v centru dění, nikoliv na okraji. tak je tomu všude na světě. tomuto náporu bytová výstavba nestačí,, nelze donekonečna nalézat vhodné parcely. roli národní banky autorka silně přeceńuje--i kdyby se banka chovala podle jejího návodu, situace by byla plus nimus stejná.

J. Lukavsky 20.5.2019 7:51

nájemník?

"anebo by se vám ho podařilo pronajmout" no ale donedávna pronajmout byt znamenalo, že tam máte nájemníka nadosmrti jeho, jeho dětí, jeho vnoučat, pravnoučat..... Nájemník byl pánem i když měl jasně nájemní smlouvu na 5 let, museli jste mu najít odpovídající byt a on musel chtít se přestěhovat. Já sám znal 2 rodiny co si udržovaly v Praze prázdný byt po babičce či tetě protože "synek až udělá maturu tak možná půjde na vejšku v Praze". Nájemné nebylo vysoké a občas tam někdo zajel vyvětral, pustil rádio a pokecal se sousedy. V každém městě i vesnici najdete pár prázdných bytů či domů, také mi vrtalo hlavou proč je nikdo nenabízí k nájmu. Prý už to tak není, nevím, bydlím ve vlastním. J.L. end

D. Polanský 20.5.2019 7:35

Re: Máte naprostou pravdu, paní Šichtařová,

Stačí se podívat na TV, tam nám stále říkají, že maloobchodní obrat se zvýšil, že ekonomice se daří, ale nikdy neuvedou, že je to v důsledku růstu cen, kupříkladu brambory se již hrabou na 30 Kč za kilo.

D. Polanský 20.5.2019 7:32

Ano, problém je, že

umělé zásahy trhu vždy ublíží. Je zajímavé, že tohle jednoduché pravidlo nechce nikdo jakmile se dostane ke korytu respektovat. Totiž by se ukázalo, že jeh místo je zcela zbytečné. Já bych opět povolal do zbraně Singra, a ten nám ekonomiku zcela rozvrátí, ale tiskárna bankovek si přijde na své, bude tisknout i o víkendech.

P. Krešňák 20.5.2019 6:35

Souhlasím a podepisuji....

... není co dodat. Krešňák

R. Langer 20.5.2019 6:10

Máte naprostou pravdu, paní Šichtařová,

a všechno tohle se dalo předpokládat, stejně jako zvyšování všech cen, zejména potravin, o desítky procent. I když pár blbců, co asi nechodí nakupovat vám budou tvrdit, že to dělá sotva 3 % (nebo jiné nepodstatné číslo) .

R. Langer 20.5.2019 6:05

Re: Snizit dane

Do Zimbabwe se odstěhujte vy, takhle totiž dopadnou všechny země, kde mají závěrečné stadium socialismu, tedy komunismus. Vsichni si tam jsou rovni a každý si bere podle svých potřeb.

Tam budete jako doma. :-P

L. Novák 20.5.2019 2:15

Re: Snizit dane

Ta tedy vy byste je zvýšil a přidal se k socialistickým bezmozkům? :-)

L. Novák 20.5.2019 2:13

A co čekáte od socialistického byrokrata Rusnoka?

Neschopný člověk z ČSSD jmenovaný z božího dopuštění a Zemanovy hlouposti Guvernérem ČNB... Ten může zplodit už jen větší blbost, než zplodil minule.

K. Pavlik 20.5.2019 1:55

Snizit dane

No to se autorce povedlo - navrhuje snizeni dani.Je neuveritelne kolik ekonomu a politiku navrhuje tuto pitomost. Jak to dopadne je pekne napsano napriklad v me oblibene knize: Egyptan Sinuhet.

Aby to fungovalo tak pred snizenim dani se musii snizit vydaje a to samozrejme nikdo nenavrhuje - neb kazdy soudny clovek vi ze to nenastane.

Pokud se nemylim tak napriklad Zimbabwe ma strasne male procentualni dane.Kupodivu nikdo z tech strasne chytrych politiku a ekonomu nehlasa: Zimbabwe nas cil.