26.5.2019 | Svátek má Filip



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

ÚVAHA: Zlepšovatelé všech zemí...



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 36, poslední: 24.4. 2019 23:51, přehled diskusí

B737 MAX a MCAS:
Autor: P. Labaj Datum: 24.4.2019 23:34

Škoda, že se autor pouští do psaní o něčem, o čem toho moc neví. A ještě z toho vyvozuje "zásadní a kategorické" soudy.

Ty dvě havárie Boeingu 737 MAX8 sice ještě nejsou oficiálně uzavřené, ale podle kachního testu je velmi pravděpodobné, jak k haváriím došlo (kachní test - když to vypadá jako kachna, chodí jako kachna a kejhá jako kachna, tak to asi bude kachna).

Verze MAX těchto letadel má skutečně nové a větší motory. Ty jsou umístěné trochu jinak, jsou víc vepředu a trochu váš, protože mají větší průměr a jinak se pod křídlo nevešly. Právě díky tomu většímu průměru jsou lepší a "zelenější", mají výrazně menší spotřebu kvůli většímu a jinak tvarovanému dmychadlu s mnohem větším obtokovým poměrem. Takže výslednice tahu motorů je trochu jinak, a díky větším rozměrům i kryty toho motoru přidávají trochu vztlak.

Ale to není nic, kvůli čemu by letadlo nebylo schopno lítat. Pokud by ho řídil pilot a ne strojník, tak by tam žádný další elektronický systém nemusel být. Ale když to řídí někdo bez citu pro vzduch, tak může letadlo přetáhnout, tj. "postavit ho na zadní" a tím utrhnou proudnice na křídlech. Třeba u stíhaček se tento manévr cíleně používá, ale u dopravního letadla by se mohli pasažéři pobryndat čajem. No a proto tam přidali systém MCAS, který za specifických podmínek toho pilota opraví, aby to s úhlem náběhu tak nepřeháněl.

Re: B737 MAX a MCAS:
Autor: P. Labaj Datum: 24.4.2019 23:51

Jako obvykle v letectví tyto havárie přispějí k dalšímu zvýšení bezpečnosti. Zde o to víc, protože se ukázalo, že schvalovací procesy FAA v USA jsou dost cinknuté. Takže teď se na to jistě o to víc celý svět zaměří.

Rozhodnou to čeští důchodci?:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.4.2019 18:39

Inovátor Elon Musk v tržní ekonomice (kde zákazník má vždycky pravdu!) nabízí své inovované elektromobily, američtí zákazníci je nejen kupují, ale jsou ochotni složit i finanční zálohu a čekat cca 2 roky, než ten kýžený inovovaný výrobek si budou moci zakoupit.

Moudří čeští důchodci se zde na Neviditelném psovi ale domnívají, že je to blbost a protestují proti tomu. Obviňují přitom i nefunkční páté kolo u vozu, tj. politiky. To je pokroucené myšlení, jde zřejmě o dědictví českého reálného socialismu.

Re: Rozhodnou to čeští důchodci?:
Autor: J. Ticháček Datum: 24.4.2019 19:18

Ono i v tom tržním prostředí, ve kterém má zákazník vždy pravdu, se najde strašná spousta lidí, kteří jsou schopni koupit neuvěřitelné blbosti. Nakonec, před lety jakási česká firma prodávala zeleným Rakušanům a Němcům krabičky, které měly z jejich zásuvek odfiltrovat elektřinu z českých jaderných elektráren. A lidé to kupovali. Tedy: platí li Vaše premisa, je jasné, že to muselo fungovat.

Re: Rozhodnou to čeští důchodci?:
Autor: M. Mikulec Datum: 24.4.2019 20:04

To je tedy pitomé srovnání. V USA, kde ma kdejaký nezamestnany elektricky skútr, s elektromobilitou mají desítky let zkušenosti, si mohou dovolit vyšší level elektromobility i důchodci. V zatuhlé Evropě,která ignorovala elektromobilitu a orientovala se na arabskou ropu, se najednou politici praštili do hlavy a skokově mění vývoj na úkor těch nejchudších a zranitelných. Není to o technickém pokroku, ale hloupých politických rozhodnutích. První to pochopily žluté vesty.

Pro M. Mikulec:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.4.2019 20:32

V USA jsem dohromady strávil asi jeden rok života. Vím o té zemi sám poměrně dost.

:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.4.2019 12:28

Bez ohledu na to, kolik sarkastických článků na Neviditelném psovi vyjde, technologický pokrok půjde dál. Uvolněte se, prosím.

Neviditelná ruka trhu vyrobí mnohem více problémů,než kolik technologických zprasení vyrobí inženýři a tzv. inovátoři. Šéfem Schumpeterova inovačního spolku v Česku byl, a možná ještě je, ekonom Václav Klaus senior.

Re: :
Autor: M. Mikulec Datum: 24.4.2019 13:19

:-)) Vývoj jde násilně přes politická rozhodnuti, a dobre to víte. Výfukové plyny už nemohou byt čistší, ale politici se neustále chtějí zviditelňovat a vychovávat danove poplatníky.

:
Autor: M. Pivoda Datum: 24.4.2019 14:00

Elektromobily určitě budou pokračovat. Zeptejte se kompetentního Elona Muska. Neptejte se u politiků a ekonomů.

Ale já jsem aktivista:
Autor: S. Petr Datum: 24.4.2019 11:43

Mě nezajímají vědecké žvásty o tom že je můj nápad popírá fyzikální zákony. Já si prostě přeji aby auto se spalovacím motorem mělo minimálně 150 koní a spotřeba byla maximálně 0.2L na 100km. Též budu stávkovat do té doby dokud budou auta vypouštět CO2. Proč by nemohla produkovat například kopretinovou vůni?

Re: Ale já jsem aktivista:
Autor: M. Mikulec Datum: 24.4.2019 11:49

To se bohužel nepovedlo ani VW. :-)) Jenomže žádný odborník se proti hloupým emisním limitům neozval. Politici mají navrch.

Re: Ale já jsem aktivista:
Autor: V. Braun Datum: 24.4.2019 16:57

Kopretinovou vůni klidně mohou produkovat, stačí nějak navonět vypouštěnou vodu u aut na vodík. Jen ta spotřeba kapalného vodíku je cca kolem jednoho litru ma 100km.

Vodíková auta?:
Autor: P. Kolar Datum: 24.4.2019 20:08

A kde jsou, když jsou tak dobrá?

Hlas rozumu. Díky.:
Autor: P. Klíma Datum: 24.4.2019 11:04

Socana Wericha nemám rád.:
Autor: K. Janyška Datum: 24.4.2019 9:32

Přispěl svojí tvorbou k úspěchu komunistů v roce 1948... Dzp.

Re: Socana Wericha nemám rád.:
Autor: Z. Lapil Datum: 24.4.2019 9:51

Co naděláte. Spontánnímu řádu jeden neporučí.

Budeme-li mít štěstí, tak umřeme dříve. :
Autor: J. Chaloupka Datum: 24.4.2019 9:27

.

Asi by to chtělo objasnit ::
Autor: J. Lepka Datum: 24.4.2019 9:26

" Kvůli extrémní snaze ušetřit se na stařičkou konstrukci letadla připlácly nové úsporné motory. Vešly se ale jen před křídlo, a mají tendenci letadlo překlopit dozadu. "

Pokud byl aeroplán se starými motory vyvážený a nové byly předsunuty před křídlo, můj laický přístup napovídá, že by mělo padat na čumák. Což ale nic nemění na softvérové chybě, jen napovídá, zda i ladiči u Boeingů nehledali chybu celý týden tam, kde nebyla.

Re: Asi by to chtělo objasnit ::
Autor: Z. Lapil Datum: 24.4.2019 9:49

Trochu OT. Četl jsem podobné argumenty coby důkaz existence evoluce: příroda je plná řešení inženýrsky spíš debilních, ALE postavených na vylepšeních ještě starších konstrukcí. Viz https://www.databazeknih.cz/knihy/pandin-palec-30179

Z jiného konce je myšlenka odtud: https://www.databazeknih.cz/knihy/myslenky-pozde-v-noci-60866.

Kdybychom svět stavěli my, udělali bychom jednu zásadní chybu: udělali bychom ho dokonalý. Takže by nebyl prostor pro chyby v DNA, skrze které tvorstvo dokáže reagovat na změny.

Citováno hodně zpaměti.

Re: Asi by to chtělo objasnit ::
Autor: J. Uzel Datum: 24.4.2019 14:58

No když zvýšíte tah, neletí to dopředu, ale začne se zvedat.

No, jenom k těm letadlům, žádné dnešní dopravní:
Autor: F. Houžňák Datum: 24.4.2019 9:01

letadlo, o vojenských už ani nemluvě, není schopné letu bez toho, aby různé softwarové serepetičky na základě signálů od jiných serepetiček zvaných sensory nehýbaly samostatně různými aerodynamickými ovládacími prvky. Jinak by to celé nejenom spadlo, ale nejspíš ani nevzlétlo. To si jenom autor představuje, že to tak není a Airbusy a Boeingy si letí jenom tak, jak pilot šlape na nějakou páku a hýbe kniplem a od toho jdou lanka, fyzická či virtuální, přímo k ocasu a k plynu na motorech.

Skvělý článek,:
Autor: M. Mikulec Datum: 24.4.2019 8:32

mluvíte mi z duše. Politická rozhodnuti nám budou dělat ze života mizerii, a lámat technicky pokrok a vývoj přes koleno.

důkaz místo statistiky:
Autor: J. Roškota Datum: 24.4.2019 8:01

našel jsem si, že pan autor je profesorem na VŠCHT. Hmmm... zajímalo by mě, jak si představuje jiný důkaz než statisticky zpracovaný.

No, třeba pro důkaz, že majznutí kladivem po hlavě:
Autor: F. Houžňák Datum: 24.4.2019 9:03

je zdraví neprospěšné, žádnou statistiku nepotřebuju. Stačí kladivo, vaše hlava a ochotná ruka. Vyhodnocuje se čistě vizuálně.

Re: důkaz místo statistiky:
Autor: Z. Lapil Datum: 24.4.2019 9:33

Statistika není důkaz: to, že jsem ještě nikdy nezpůsobil dopravní nehodu, neznamená, že ji - klepy klep - nezpůsobím dnes odpoledne.

Ani u soudu: tvrdíte, že máte dva svědky, kteří mě viděli při té krádeži. Ale já mohu uvést deset tisíc svědků, kteří mě NEviděli... Ale v tomhle odstavci se nešťourejte, ten jsem napsal pro pobavení. VÍM, že je to taškařice.

došlo:
Autor: J. Lukavsky Datum: 24.4.2019 7:26

"že za případné žaludeční potíže nemůže ani výrobce mléka, ani výrobce lednice, ani ten pán, co mi ji instaloval" A i když toto odklikáte objeví se nápis "bohužel nemůžeme Vaši objednávku kladně vyřídit protože mlíko došlo, přesněji došlo to staré a nové ještě nedošlo" Howgh.

J.L.

"Odnes vdolky do komory,:
Autor: F. Houžňák Datum: 24.4.2019 9:34

ony ještě dojdou". Znáte?

Myslím, že na to už nějaký fpodobný ejeton byl.:
Autor: D. Stirský Datum: 24.4.2019 7:10

Kdyby se např. auto chovalo jako můj PC a já měl odvézt těžce zraněného do nemocnice. Před nastartováním bych musel zadat heslo (nedej bůh, kdybych je zapomněl), pak další heslo, pak by přišly otázky typu "chcete opravdu jet do nemocnice?", sdělení typu "používáte nezabezpečenou silnici 3. třídy"... Auto se najednou zastaví a na monitoru se objeví: "jejda (frikulínsky "ops"), něco se pokazilo..."

Re: Myslím, že na to už nějaký fpodobný ejeton byl.:
Autor: Z. Lapil Datum: 24.4.2019 9:50

Zas byste měl naději, že místo cesty do servisu stačí vystoupit a nastoupit.

čte se to dobře - já dokonce s radostí:
Autor: M. Krátký Datum: 24.4.2019 5:52

a přidávám takto : výsledkem těch zlepšováků je rozmach anarchie v moderních automobilech - nejenom denní svícení je strašná kravina ( která porušuje základní pravidlo bezpečnosti - svítím = tedy jedu ) - dále : mobil u ucha je málem hrdelní trestný čin ale nekonečné a tudíž nebezpečné "brouzdání" po displeji s padesátitisíci možností je OK, Přijíždím na kruhák a zleva současně přijíždí další auto - ale toho si nemusím všímat protože dal pravý blinkr a bude tedy odbočovat do té silnice, ze které já odjedu - OMYL on nedal pravý bliknr - ono se mu rozsvítilo světýlko v pravém blatníku, když zatočil volantem doprava - anarchie. Dobré ráno všem a autorovi velké díky