25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

USA: Sleva na výpalném jako pobídka

Představte si, že hostíte svého šéfa. Po večeři si ten dobrý muž pohladí břich, krkne, pak usrkne Courvoiseru, vezme si pravé Havana, které jste mu nabídli, zapálí, vypustí namodralý obláček a řekne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Portwyn 21.4.2019 8:24

Re: A co když má pravdu Trump i Západní Evropa

Ony se USA v roce 1914 nebo 1939 nějak nabízely, že Evropu ochrání??

Co vím, tak na počátku WW2 byla v USA silná averze k angažmá v Evropě. Britové (i někteří jiní) by americké angažmá dejme tomu v roce 1940 velmi uvítali, ale Američanům se nechtělo. Situaci změnil až Pearl Harbor.

Bylo to tedy přesně naopak, než naznačujete. Tedy když vynechám, že žádné "evropské" zájmy neexistovaly, každý v Evropě chtěl něco jiného.

M. Prokop 21.4.2019 21:02

Re: A co když má pravdu Trump i Západní Evropa

Nenabízely, ale udělaly to.

Té averzi se nedivím, málokdo má radost, když jeho vojáci umírají v cizině.

Bylo to tedy přesně tak, jak píšu. Přišli, pomohli, v druhém případě i zůstali, taktéž ku prospěchu Evropy i Evropanů (mezi něž Rusy nepočítám).

P. Portwyn 22.4.2019 8:07

Re: A co když má pravdu Trump i Západní Evropa

Já je taky chápu, že se jim nechtělo umírat v cizině.

Ehm... nejsme teď oba Putinovi agenti? To se přece nesmí psát.

Jde o to, že pomoc Američanů Evropané neodmítali, tedy ti Evropané, kteří stáli proti Němcům. Němce, předpokládám, mezi Evropany taky nepočítáte. A před válkou nebyl důvod o pomoc žádat, síly F+GB by stačily na vypořádání se s Německem, kdyby byla pevná vůle na straně Francie.

J. Lepka 20.4.2019 16:17

O nejfanatičtější užiteční idi:oti, mívají jakousi zpětnou

záklopku, která jim zabraňuje psát ty největší kraviny. Vám chybí.

V. Čermák 20.4.2019 19:22

Re: O nejfanatičtější užiteční idi:oti, mívají jakousi zpětnou

Se záklopkou se potýkáte denně Vy sám....

L. Novák 21.4.2019 8:14

Re: O nejfanatičtější užiteční idi:oti, mívají jakousi zpětnou

Čermáku 376, právě jste promarnil příležitost hloupě nežvanit... Nejste závislák?

F. De Winter 20.4.2019 16:08

Jak řekl Napoleon. Národ, který není ochoten platit vlastní vojáky, bude muset platit cizí.

F. Navrátil 20.4.2019 14:14

Daň za zbabělost

Nevidím nic mimořádného na tom, že by si státy, které vyžadují ochranu vojskem USA, za tuto ochranu platili. Když si najmu ochranku, tak je přece normální platit všechny náklady! Samozřejmě, pokud je ochrana nevyžádaná, ale povinně placená, pak se nejedná o ochranu, ale o gangsterství. Pokud tedy se stát a politici bojí ozbrojit občany a zavádět brannou povinnost, pokud se spokojí s operetní armádou, kde je více generálů než poddůstojníků, pak musí za ochranu platit!

S. Pavuk 20.4.2019 12:30

Vynikajúci článok

Vynikajúci článok opierajúci sa o faktické údaje napísaný naviac s espritom.

Z. Lapil 20.4.2019 13:06

Re: Vynikajúci článok

Článek pomíjí důležitou skutečnost: když v Itálii a v Německu a kdekoliv jinde nebudou američtí vojáci, budou si ty státy muset zaplatit vojáky svoje.

P. Portwyn 21.4.2019 8:29

Re: Vynikajúci článok

To nepochybně.

Otázka je, zda spoléhání se na cizí vojska je správná cesta.

Z. Lapil 21.4.2019 10:08

Re: Vynikajúci článok

Tak.

Správná cesta je spojenectví stejných zájmů. Když ale všechno nechám na spojenci a na svůj podíl kašlu, nemůžu se divit, že se mu to zajídá. Trump nechce po evropských spojencích v NATO nic jiného, než aby se po padesáti(??) letech postavili na vlastní nohy.

Vlastně je to ze strany evropských členů taky takový socialismus. Mám právo na mír, báťuško, starej se a nic po nás nechtěj. (A ten radar si postav jinde).

P. Portwyn 22.4.2019 8:12

Re: Vynikajúci článok

Já Trumpa chápu.

Radar... no... to byl docela trapas, bohužel zrovna pro ODS. Vyměnila souhlas s radarem za Lisabon, zaplatila, a nic nedostala. Mně by teda radar určitě nevadil.

Jde taky o to, že ne všechny země nutně potřebují ochranu US vojsk, když

nejsou ohroženy vnějším útokem, a vnitřní útok US přítomnost neřeší.

Co se týká nás, tak my aktuálně nejsme ohroženi tak ani tak, naštěstí.

Z. Lapil 22.4.2019 9:36

Re: Vynikajúci článok

Ohroženi nejsme možná naštěstí, určitě mimo jiné proto, že všude kolem nás je spousta našich vojáků. Třeba ti z NATO, což je skoro synonymum vojsk USA. A samozřejmě souhlas: vůbec se nedivím, že to Američany v osobě Trumpa přestává bavit.

P. Portwyn 22.4.2019 13:24

Re: Vynikajúci článok

Jasně, NATO je stabilizační prvek naší bezpečnosti, o tom žádná. Teda pokud nějakej blb nezačne pro zábavu třetí světovou...

Hlavně mne nenapadá, kdo by nás ohrožoval. IMHO moc nikoho nezajímáme.

J. Jurax 21.4.2019 13:05

Těžko říct. Ale patrně je levnější ...

M. Prokop 20.4.2019 20:45

Re: Vynikajúci článok

S espritom Varšavské smluvy. :-P

I. Hendrych 20.4.2019 11:38

No comment

Tohoto trolla je zcela zbytečné číst...

S. Rehulka 20.4.2019 10:44

Poslouchejte, pane Vítku.....

....to, že jste blb na třetí, už jste dokázal ve většině Vašich příspěcků na Psu. Že jste pravděpodobně mamánek s modrou knížkou, vyplývá z Vašeho názoru na společnou obranu zemí NATO. Ještě by Vám měl někdo ujasnit, že názor presidenta Trumpa byl zase jenom jeho názor, nikoliv faktické opatření, i když mnoho českých vlastenců s tím souhlasí ! Souhlasí proč ? Protože ona 2% ze státního rozpočtu každé členské země NATO byla podepsána a slíbena při vstupu. Důležité na tom je i to, že ta procenta nejdou do kapsy americkému presidentovi, ani NATO administrativě, ale jsou určena na MODERNIZACI té které národní armády, tedy v tomto případě armády České republiky - AČR ! Dejte si pohlavek a zmlkněte !

P. Lenc 20.4.2019 11:06

Re: Poslouchejte, pane Vítku.....

Přesné pane Rehulko!

J. Fridrich 20.4.2019 13:00

Re: Poslouchejte, pane Vítku.....

Souhlas pane Řehulka, ale toto je na s. Vítka moc složité - jeho chápání je na úrovni primáta Makaka rhesuse...

J. Dlouhy 20.4.2019 17:01

Re: Poslouchejte, pane Vítku.....

Naprosto spravne, pane Rehulko. Take plne souhlasim s nazorem Trumpa.

R. Tesařík 20.4.2019 10:20

K tomuto výlevu

nemám nic, zbytečné. Nicméně technická k tomu menu, které jste tu popsal.. 9000. Kdybyste napsal euro, tak byste se trefil. V korunách, to jste opravdu, ale opravdu z laciného kraje.

L. Severa 20.4.2019 10:16

Podle článku Japonci platí 75%.

Asi se jim to vyplatí a možná by přistoupili na 100%. Zřejmě si spočítali, že vyvíjet nejmodernější vojenskou techniku, aby byla na úrovni USA, by bylo nákladnější. Trump si asi řekl, že nebude chránit státy jen z prostředků USA.

K. Janyška 20.4.2019 9:03

USA jsou vrcholem lidské civilizace a jsou povinny se bránit

před necivilizovanci a bránit i nás civilizované, aby byly silnější. Abychom byli my všichni civilizovaní silnější. A dělají to. Poctivě a tak, jak je to jen možné. Nic jiného jim ani nezbývá. Podporujme USA všemi silami, podporujeme jimi sebe... Dzp.

R. Vacek 20.4.2019 9:44

Re: USA jsou vrcholem lidské civilizace a jsou povinny se bránit

To my jsme se učili, že předvojem lidstva jsou socialistické země v čele se Sovětským Svazem. A předtím byl vrcholem lidstva člověk germánského typu a nacismus (a my usilovnou prací ve zbrojovkách) bránil vrcholnou civilizaci před barbary.

K. Janyška 20.4.2019 9:56

Re: USA jsou vrcholem lidské civilizace a jsou povinny se bránit

Ano, podle konstruktivistických teorií, vymyšlených zločinci, ano.

Kompoziticní teorie je však přísně vědeckým, tentokrát skutečně vědeckým, více lidstvo neví, popisem lidského světa a zejména principů, na kterých vyrostl a stojí. Ne návrhem, jak má vypadat. To nikdo neví... Dzp

S. Rehulka 20.4.2019 10:46

Re: USA jsou vrcholem lidské civilizace a jsou povinny se bránit

Pane Vacku, jste na stejné úrovni jako pan Vítek, jenom o poznání narudlejší !

R. Vacek 20.4.2019 11:47

Re: USA jsou vrcholem lidské civilizace a jsou povinny se bránit

A vy jste se učil co? Nebo jste nechodil do školy? Nebo jste to zapomněl? Nebo máte selektivní paměť, jak mnozí mezi námi, kteří si pamatují jen to, co je právě v kurzu?

P. Černoch 20.4.2019 8:01

USA

USA se nepoučili z historie,chtěli by ovládat celý svět a ono se jim to začíná sypat jak domeček z karet.Jednotlivé státy začínají vypovídat poslušnost.Zvyšování vojenského rozpočtu nepomáhá.Peníze se shání jak se dá.Vybírá se výpalné,prodávají se zbraně.USA sankce blokují účty postižených a jsou vykradeny.Pořád je to málo.Nakonec se USA stejně jako předešlá impéria rozpadnou.Bude to ještě nějakou dobu trvat,ale je to téměř nevyhnutelné.