18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

GLOSA: Budoucnost aut, téma k zbláznění

Heslem této dekády je elektromobilita. Na takovém vývoji by nebylo nic působivého ani mimořádného, kdyby ovšem politici leckde na světě, hlavně ale v zemích EU, nevsadili nikoli na technický vývoj a jeho stávající možnosti pro tento druh vozidel, nehodili za hlavu logiku a nerozhodli o přechodu proto, že to prostě je cool a trendy. Kdo je free, cool a in, je prostě frikulín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Hraj 19.4.2019 17:58

Re: Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj

Workoholik asi je a rakety dělá dobře. Všechna čest. Ale jeho e-auta jezdí už 10 let na dotace. A nově i na odpustky.

L. Novák 19.4.2019 16:23

Emise u nákladních aut se musí snížit. Do roku 2030 o 30%

Potvrzeno, emise u nákladních aut se musí snížit. Do roku 2030 o 30 procent (Aktualne.cz)

http://jdem.cz/e22pe8

L. Novák 19.4.2019 4:58

Re: Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj

Pro ekonomicky negramotného komunistu Pivodu samozřejmě ekonomické principy neplatí. A z čeho to tedy ten Elon Musk vlastně platí? Má snad zlatý důl utajený někde v Africe? :-P

L. Novák 19.4.2019 4:55

Re: Elektromobilita?

A vedení VN souběžně s jízdní trasou... :-D

J. Beaufort 17.4.2019 20:52

Nazor

Dle meho je cesta využívat nadále benzin nebo naftu, každe ma něco do sebe, učinnost se zlepšuje, i když často na ukor životnosti a složitosti, připadne hybridni technologie si vede v celku dobře i cenově. Eletromobilita jako doplněk, jistě ne tlačit na zdanění, různe super výhody, politicky tlak, to je jenom kroucení trhu. Nějak směrovat poměr ind.doprava a hromadná. Ano někdo si elektromobil chválí, ja ditě sociku jsem vyrustal na motorizmu, spojený se spal. motorem, k tomu i studiu na dopr.prumyslovce.Ale je pravda že mlada generace je aut jako Tesla nadšena. A ti zeleni nemaji vesměs technicke vzdělani, čest výjimkam.

V. Liptovský 17.4.2019 20:32

Kto nariadil prechod od koní k autám?

Problémom nie je elektromobil, ten by si žil svojim životom, buď by sa elektromobily rozšírili, alebo by plnili len zvláštne úlohy (napr. rozvoz tovarov v centrách či peších zónach). Skrátka - rozvíjali by sa v súlade s našimi potrebami a ich možnosťami či výhodami. A postupne by sa zdokonaľovali... Problémom je doslova násilný prechod na elektromobily nariaďovaný "zhora". Skrátka - "poručíme vetru, dešti"... Obávam sa, že súdruhovia, ktorí o tom rozhodujú, nie sú schopní pochopiť, že je veľký rozdiel prevádzkovať pár elektromobilov na ukážku, a milióny či stámilióny, vrátane výroby a rozvodu elektrickej energie, budovania "nabíjacích" staníc, likvidácie opotrebovaných akumulátorov a riešenia množstva ďalších problémov... Ani cisára pána, ktorý bol všemohúcim bohom v "mocnárstve", nenapadlo nariadiť zrušenie kočiarov a dostavníkov a nahradiť ich tým nedokonalým, pafkajúcim štvorkolesovým strojom, ktorý čudne páchol spáleným olejom...

J. Beaufort 17.4.2019 20:17

Re: Scifi

souhlas

V. Kolman 17.4.2019 20:04

Re:

....nebo když automobilní vůz stojí na místě a má puštěný motor - kvůli topení.

J. Jurax 17.4.2019 19:30

No jo, vizi ... pozoruhodné je, že dodnes se tuto vizi nezdařilo moc realizovat. Co vím, tak leda mikrovlnami, ale guru přes to nejsem ...

J. Jurax 17.4.2019 19:27

No, možná, nejsem přes to guru. Zkusím se někde poučit.

J. David 17.4.2019 18:59

Elektromobily nade vše...

Počítejte kapacity "zdrojů". Pak stačí jeden "blackout", a je po "žouželkách". Co, no vypadl "elproud". Ono ani nic neprodáte, nenakoupíte, neb všechny systémy jdou do "hajzlíku". Generátory stacionární ale končí, pokud "něfteprodukt" k nim nebude mít kdo dovézti. Mrazáky i kompy v hajzlu. Nu, a pak se vrátíme k loučím, větrnejm mlejnům, drožkaření (ale pozor Zelení budou držkovat, že tažná zvířata jsou zdrojem CO2 a NH4, což je nepřípustné). Etc. etc. Holt příčinné souvislosti, jejich řetězec a síť si domyslete sami. Buterfly effect. Docela katastrofický scénář, který na nás "dobroseři" rafičí. Můj názor.

M. Pivoda 17.4.2019 18:19

Kdo je Elon Musk? - pro českého diskutujícího T. Hraj

Elon Musk je hlavně workoholik. To lze říci s jistotou.

Druhá jistota ohledně Elona Muska spočívá v tom, že kdyby se Elon býval byl snad řídil ekonomickými modely (zejména těmi, které přivedly Česko do stavu montovny), pak by do vesmíru nikdy nevzlétla žádná jeho raketa a ani elektromobily Tesla by nikdy nevyjely.

V. Novák 17.4.2019 18:19

Re: Politici jsou lidé hloupí stejně, jako jejich voliči.

Jo - fyzika je segmentem vědění a proto o ní nemáte páru.

V. Novák 17.4.2019 18:15

Re: Elektromobilita?

Mohl byste mi nějak šetrně a jednoduše sdělit, co vám na troleji a trolejbusové trati připadá proti přírodním zákonům?

Ostatně, vzhledem k tomu že ta trať funguje od r. 1959, tak za ni může spíše Nikita Sergejevič než Vladimír Vladimírovič.

Kolik bylo maximálně trolejbusů připojených k troleji, nevím, ale ve špičce a v lázenské sezóně jezdily trolejbusy na té 86 kilometrové trati v intervalu 2 minuty, což mi při době jízdy Hodina 50 minut dává nějakých 55 v jednom směru, takže celkem 110 plus něco na obratištích. Jestli kvůli tomu někdo přepisoval přírodní zákony, to opravdu netuším - možná jen postavil patřičný počet napájecích bodů s měnírnami..

J. Lepka 17.4.2019 18:13

Re: Kdo jen chvíli stál, dnes je opodál

Tak letos taky? To mi uniklo, díky.

J. Lepka 17.4.2019 18:10

Re: Uvidíme.

Takže, pane Kolmane jsme zpátky u hybridů. Což je nakonec asi nejlepší řešení. On jakýkoliv spalovací motor funguje nejefektivněji v stabilním režimu, jenže tenhle postřeh k melounům ještě nedorazil.

J. Lepka 17.4.2019 18:06

Re: Uvidíme.

No, podle mě poušť vzniká absencí dešťových srážek a je vlastně fuk, proč tyto nejsou. Já se snažím poukázat na problém, který si nikdo ze zelených MAŠÍBLů nechce přiznat. Megafarmy větrných elektráren s pravděpodobností blízkou jistotě odebírají energii nutnou pro postup dešťových mraků dále do Evropy a protože příroda nesnáší vakuum posílá nám do naší kotlinky vítr od jihu až jihovýchodu, ten se ale stačí vypršet dříve, než k nám dorazí. Podle mě je to typický příklad odpankejtu k pankejtismu, když jsme kyselé deště, obohacené o CO2 a SO2 z tepelných elektráren vyměnili za sucho. A idioti nám ještě kážou, že řešení je elektromobilitě.

J. Lepka 17.4.2019 17:56

Re: MIMO TÉMA - pro odlehčení

Proč zůstávat při zemi, vlastně u Nikoly, každá slušná sci-fi se hemží teleportací aniž by si některý autor položil otázku vpravdě kardinální : Umožňuje to fyzika?

J. Lepka 17.4.2019 17:52

Re: Politici jsou lidé hloupí stejně, jako jejich voliči.

To, totéž tvrdí kreacionisti, jenže o své Bohu.

J. Lepka 17.4.2019 17:48

Re:

A když uhnil, začaly problémy. Jenže u elektromotoru nevysekáte v betonu důlek a nenastavíte lustrsvorkou.

V. Novák 17.4.2019 17:47

Re:

A to jenom na robotu a zpět! Ještě tak na školení/kázání njakého prověřeného školitele/kazatele.

J. Lepka 17.4.2019 17:43

Re: Už je to tady

K vám ta poznámka došla až v půl jedné? Máte asi bohaté rodiče.

J. Lepka 17.4.2019 17:41

Re: Elektromobilita?

A to vyřeší problém s maximálním možném počtu trolejbusů připojených k trolejím? Koukám, že taťka Puťka se ani nezabývá přehlasováním fyzikálních zákonů, prostě si je změní. Akorát, že o umí jen Chuck Norris.

V. Kotas 17.4.2019 16:53

Re: Nemecti vedci

Dobržďovat motorem už dnes v autoškolách neznají, takže ho nemohou ani učit.

V. Kolman 17.4.2019 16:35

Re: MIMO TÉMA - pro odlehčení

Svého času, v době masového vynalézání "perpetua mobile" pracujícím lidem v éře t.zv.: "socialismu", přišel do akademie věd vážně míněný dopis, navrhující "množení energie páčením"!!!

Fakt - nekecám!

Jak jednoduše a snadno lze problém s energií vyřešit, když se toho ujmou správní lidé a vezmou to tak nějak po soudružsku a

politicky správně do ruky :-)

Z trochu jiného soudku byly snahy geniálního chorvatského elektrotechnika Nikoly Tesly. Kdyby se mu podařilo realizovat jeho myšlenku bezdrátového přenosu elektrické energie s dostatečnou účinností, mohli jsme již řadu let jezdit v lehkých elektromobilech s jenom malými záložními baterkami (nebo bez nich?). Bohužel zemřel dříve, nežli se pokusil uskutečnit tuto vizi.

O. Uživatel 17.4.2019 16:31

Uživatel požádal o vymazání
J. Sinnreich 17.4.2019 16:20

Re: Nemecti vedci

Klasicke automobily brzdi tez prerazovanim na nizsi prevodovy stupen (asi mate automat) a dobrzduji brzdou. Elektromobil pouze elektrodynamickou brzdou rovnez nezastavite. Chtel jsem pouze upozornit na idiocii ekologickych silencu a nezabyvat se technologickymi malickostmi.

V. Kolman 17.4.2019 16:18

Re:

Ale prdlačku! V té době (to bude v pětiletce páté - ulicí půjdou děti rozesmáté....) už budou dopravu zajišťovat sdílené samořiditelné osobní/nákladní drony vy staromilci :-)

V. Kolman 17.4.2019 16:15

Re:

Vzduch zdarma - tuhý CO2 k chlazení zdarma, tekutý dusík k chlazení zdarma.....

Zkapalňovač dusíku u každého napájecího stojanu :-)

V. Kolman 17.4.2019 16:11

Re:

Právě na neekonomickou výrobu vodíku elektrolýzou jsou pane Juraxi velmi vhodné "větrníky" a "slunečníky" v čase, když větry mocně dují a svítíčko sluní jak "o závod". Jedná se tak o svého druhu akumulátor, byť s mizernou účinností v době, kdy si s přebytkem el. energie energetici neví rady.