20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EVROPA: Totalitní myšlení se vrátilo

Bylo - nebylo, přihodila se taková zajímavá věc. V Německu odmítla soukromá Waldorfská škola přijmout holčičku kvůli tomu, že její otec je poslancem za stranu AfD v berlínském parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Povolný 15.4.2019 15:09

Re: Tak černobílé to není, paní Šichtařová.

odůvodnění ředitele asociace sice lze chápat, ale nic to nemění na tom, že politické názory rodičů mají vliv na to, jak škola zachází s jejich dětmi.

Koneckonců ten ředitel to píše jasně - příliš mnoho potenciálu pro pokračující konflikt - jinými slovy, politické názory rodičů musí brát škola v úvahu při přijímání dětí. Takže opravdu nevím, kde berete to zjednodušení až za hranici faktů.

P. Grigar 15.4.2019 15:45

Re: Tak černobílé to není, paní Šichtařová.

.. lze za "potenciál pro pokračující konflikt" považovat například náboženské přesvědčení žáka, označující ženu za méněcennou bytost, podřízenou muži?

M. Martinelli 15.4.2019 17:01

Re: Tak černobílé to není, paní Šichtařová.

ale pane grigar, vy si koledujete, takhle hnusně se zastat dvojího metru paní šichtařové, když víte, že takového žáka žádná škola v západní evropě nenapomene, natož že by ho odmítla...

M. Varadinková 15.4.2019 18:14

Re: Tak černobílé to není, paní Šichtařová.

Ten potenciál pro konflikt by tam mohl být jen tehdy, pokud ta škola krom běžného vyučování potřebuje své žáčky podrobovat i nějaké ideově-politické agitce, která by se mohla dostat do konfliktu s tím, co dítě slýchá od rodičů doma. Je-li škola apolitická (což by být měla!), tak není důvod, proč by jí mělo vadit "nežádoucí" politické smýšlení rodičů.

V. Braun 15.4.2019 19:38

Re: Tak černobílé to není, paní Šichtařová.

Pokud jste se podíval do odkazu, který jsem dal, tak tam je napsáno, že tento typ školy je založen na vysoké míře zapojení rodičů do školnách aktivit. Škola zřejmě usoudila, že je zde potenciál konfliktu mezi rodiči, zejména pokud vzala do úvahy, že řada z nich AfD nemusí a strana zase nemá ráda oponenty.

M. Martinelli 15.4.2019 13:40

dvojí metr

hezky jste popsala ten dvojí metr paní šichtářová, to se neomarxistům nebude líbit,dávajte si teď větší pozor při přecházení ulice, mohla byste se stát účastníkem nějaké pro chodce těžké nehody, zrovna to německo po norimberských zákonech spáchalo křišťálovou noc s pár desítkami mrtvých - no a dnes je oblíbený klimatický pátek a pro takovou antifu by nebyl problém z fondů eu udělat i nějaký neomarxistický křišťálový čtvrtek na podporu jen toho jediného správného metru a kdo nejde s nimi, jde proti nim a ta palestinská teroristka, co přednášela v eu parlamentu jim určitě ráda poradí, jak se vypořádat s těmi co jdou proti...

J. Beaufort 15.4.2019 17:53

souhlasim..vtipne napsano

S. Netzer 15.4.2019 12:26

Autorce se

"hnusí společnost, která vyvrhuje na okraj děti podle jejich původů".

Udělala by tedy dobře, kdyby místo mudrování o "morálnosti" společnosti, o které toho evidentně moc neví, raději psala o věcech, které jí jsou bližší. Například o reakcích jistého druhu české společnosti na fotku teplických prvňáčků:

„Třída plná teroristů, tam by sednul ruční granát, rovnou střílet“.

Z. Mikulášek 15.4.2019 12:39

Re: Autorce se

O tom se už namudrovalo a naodsuzovalo u nás až až. Teď je na pořadu zcestné dění v Německu vážená...tady můžete mudrovat :-P

A. Nový 15.4.2019 12:48

:-))

Vědma Sybille jako obvykle vytáhla bití černochů...

V. Šedivý 15.4.2019 12:42

Re: Autorce se

To je zajímavé - vadí vám evidentní bláboly, čistě verbální delikty. A skutečný zásah do práv vás nechává v klidu.

V. Povolný 15.4.2019 12:49

Netzerko

vase komentáře jsou typu "a vy zase bijete černochy". Kde čerpáte inspiraci?

M. Prokop 15.4.2019 17:57

Re: Autorce se

Udělala byste dobře, kdybyste místo radění pí Šichtařové sama vyplodila článek místo obvyklého nadávání.

S. Netzer 15.4.2019 18:13

Re: Autorce se

Strčte si své rady do rekta, Ad-rem-Prokope.

V. Povolný 15.4.2019 12:04

zkušenost je nesdělitelná

Bohužel. Němci se neprožili to co my. Tedy ti západní. Východní ano, ale v mírnější modifikaci. A stejně to není nic platné.

Co mě ale děsí nejvíc - našinci už musejí blikat všechny varovné kontrolky a politici pořád nic. Pohoda. EU posílá dotace, tak co? Agrofert prosperuje, ne? Prachy, prachy, prachy. O nic jiného nejde. K čemu takové blbosti jako svoboda a suverenita?

J. Macků 15.4.2019 11:20

Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

Škola by měla učit a vychovávat a ne se plést do politiky a kádrovat rodiče.

J. Kanioková 15.4.2019 12:02

Přesně !

V. Povolný 15.4.2019 12:18

Re: Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

Ano, škola ve svobodné společnosti. V totalitním systému je škola nástrojem politické propagandy, jak jsme měli možnost na vlastní kůži poznat.

M. Martinelli 15.4.2019 13:53

Re: Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

jak nenápadně se ti němci zase převtělili v totalitní stát...

S. Netzer 15.4.2019 14:31

Re: Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

K té pozoruhodné myšlence, že "ti němci se zase převtělili v totalitní stát" jste dospěl po přečtení tohoto článku?

K. Nový 15.4.2019 14:46

Re: Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

Je to z článku zcela zřejmé, i Vám, že?

S. Netzer 15.4.2019 15:41

Re: Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

Německou realitu znám poněkud lépe než autorka, podle které se "totalitní myšlení vrátilo". Ten titulek je stejně blbý, jako celý obsah článku.

Jak to skutečně bylo - https://www.sueddeutsche.de/bildung/waldorfschule-afd-berlin-1.4257213

I. Lyčka 15.4.2019 15:29

Re: Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

Nejde o jeden článek, ale o chování Německa a potažmo celé EU, která skáče, jak Andělka píská, za poslední roky.

M. Martinelli 15.4.2019 13:51

Re: Škola tu není kvůli kádrování rodičů.

přesně tak, ale to těm německým neomarxistům těžko vysvětlíte...

J. Ptáček 15.4.2019 11:18

A pak, že to nejde.

Jenom Židé, dokázali dokonale skamarádit komunisty s nacisty.

T. Navrátil 15.4.2019 11:18

Zas bych tak moc nelitoval

Zas bych tak moc nelitoval, že dítě nepřijali do tej waldrofskej školy. Ona je ta škola... taková zvláštní.

B. Rameš 15.4.2019 10:35

Uplatňování dvojího metru

je oblíbenou kratochvílí všech progresivistů světa, jakož i zotročování lidí s hubou plnou svobody a světlých zítřků. Jako bychom to neznali...

S. Netzer 15.4.2019 10:00

Autorka jde s dobou.

"Takové soukromé právo totiž nepasuje do pojetí oné liberální demokracie", "nové skvělé „liberální demokracie“, která je dnes v Evropě ta jediná povolená a správná", uplivla si hned dvakrát autorka, jak mají v poslední době ve zvyku všichni ti, kteří brání demokracii před liberální demokracií. :-P

Do "oné liberální demokracie" ale nepasuje taky internetový portal, který zřídila AfD v Hamburgu, kde mají žáci a rodiče možnost udávat učitele kteří se vyjadřují negativně o AfD. https://www.news4teachers.de/2018/09/die-jagd-der-afd-auf-kritische-lehrer-wird-offenbar-zur-bundesweiten-kampagne-partei-droht-mit-weiterem-denunziations-portal/

"Jsou mi to vůbec podivné staronové věcičky." Pavlík Morozov zdraví.

I. Břízová 15.4.2019 10:20

Re: Autorka jde s dobou.

A co se těm udaným učitelům stane? Můžete mě, neznalou a nevědomou poučit? Prosím.

M. Vondráček 15.4.2019 10:40

Re: Autorka jde s dobou.

Máte v tom Reichu pěkný čurbes :-)