20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

EKOLOGIE: V zemi skladů

Má se zpřísnit limit jízdy kamionů o víkendech? Tak to chce ministerstvo vnitra. Zpřísnit ve smyslu přizpůsobit pravidlům platícím v Německu či Rakousku. Prostě aby kamiony nesměly na dálnice a silnice první třídy nejen v neděli od 13 do 22 hodin, ale po celý den.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hendrych 14.4.2019 12:54

No comment

Naprosto souhlas.

V. Petr 13.4.2019 18:12

Naprostý nesmysl!

Příčinou všech problémů je nepověšení zelených na větrníky. Než omezovat provoz na dálnicích, což se někoho vždy dotkne, radějí markantně navýšit jejich kapacitu a také mýto na maximum, které je ochoten cizí dopravce zaplatit.

Ať nové dálnice zaplatí dopravci a vše bude v pořádku!

V. Kotas 14.4.2019 6:39

Re: Naprostý nesmysl!

Ta první věta sedí jak pr del na hrnec. Dálnice, se vším všudy co k nim patří, měly být postaveny a v provozu, už před Naším vstupem do EU. Dopravci platí dost.

L. Novák 14.4.2019 11:07

Re: Naprostý nesmysl!

Vláda vybírá peněz dostatek na daních i poplatcích. Že je rozhazuje parazitům, je druhá věc. Jisté je, že největší opotřebení silnic a dálnic působí těžká nákladní doprava; až 30-50 tisíc krát větší, než osobní automobily...

J. Kanioková 13.4.2019 14:48

„Neoliberální monstrum“:

Až 78% Němců tvrdí, že ekonom. nerovnost mezi členskými státy EU poškozuje Německo. A dvě třetiny zvažují potřebu reformy EU, s větším zaměřením na sociální otázky, podle nového průzkumu.

Ačkoli existuje více než 90 právních předpisů EU, které se zabývají sociálními otázkami, je třeba ještě udělat práci, pokud jde o HARMONIZACI norem sociální ochrany, uvedla Susanne Zelsová z Mladé unie Německa (Junge Union Deutschlands) organizace sdružená se dvěma konzervativními německými politickými stranami, CDU a CSU.

Sociální dumping.„Zejména když ekonomické důsledky krizových let začínají oslabovat, přichází bod, kdy se můžeme zaměřit na to, co by Evropa měla zastávat: prosperitu, dobré sociální zabezpečení, vysoké pracovní normy“. Kromě zajištění míru má EU také za úkol zajistit sociální soudržnost, na kterou se často rychle zapomíná, řekl. Jednou z výzev v této souvislosti je otázka mzdového dumpingu z důvodu přeshraniční pracovní migrace. Gath nastínil příklad řidiče kamionu, který vydělává relativně dobře v malé lodní společnosti ve východním Německu, ale je pod velkým tlakem konkurence z východní Evropy. „Měl velmi negativní dojem z EU“, řekl Gath.

V roce 2018 se EU dohodla na reformě směrnice o vysílání pracovníků, v níž se uvádí, že pracovníci vyslaní do zahraničí by měli od roku 2020 dostávat STEJNOU odměnu jako jejich rodáci v celé Evropě. Všichni v rozpravě se shodli na tom, že podobné iniciativy jsou zapotřebí i v jiných oblastech. .. Ale Gath chce jít o krok dál a požadovat zavedení standardu minimální mzdy v celé Evropě. V současné době šest členských států EU neposkytuje minimální mzdy. Gath také chtěl pokročit v oblasti pojištění v nezaměstnanosti. „Skutečnost, že jsme něco takového neměli, negativně ovlivnila sociální situaci během krize,“ řekl Gath. „Potřebujeme více solidarity. Koneckonců, každý je postižen, když Itálie upadne do sestupné spirály. “

„Neoliberální monstrum“: Němci vyzývají EU, aby se zbavila svého špatného obrazu - https://sux.cz/0af1.

V. Petr 13.4.2019 18:14

Pokud bohaté země omezí společný ekonomický prostor,

zmizí JEDINÝ důvod, proč v EU zůstávat! Protože "evropské hodnoty" opravdu, ale opravdu nepotřebujeme a NECHCEME!

V. Petr 13.4.2019 18:17

Mimochodem, pokud budou Němci ochotni vyšší mzdy

v Česku "sociálně" a "solidárně" dotovat ze svého, nic proti tomu. Samozřejmě, že v tuto eventualitu nevěřím.

Mimochodem, podobným návrhem odpálil premiér Sobotka Merkelovou, když jezdila po východní Evropě a chtěla "solidaritu" ve věci migrantů, které sama pozvala...

L. Novák 13.4.2019 11:37

Další blbý nápad něco omezit, až to zčerná...

A pak to zase dotovat...

M. Mikulec 13.4.2019 10:13

Sklizime kyselé plody

globalizace.

M. Prokop 13.4.2019 21:13

Re: Sklizime kyselé plody

Sladké.

J. Jurax 14.4.2019 12:18

Jak kdy.

Řekněme v nejlepším případě sladkokyselé.

M. Prokop 14.4.2019 16:25

Re:

Jo, paní Mikulec polovinu, já tu druhou. :-)

M. Stanovský 13.4.2019 9:28

Pi 25 letech dobrej nápad

Po Sametovce jsem si říkal, jestli by nebylo lepší převzít právní systém nějaké evropské země, než neck plichtit dona. No, nakonec zvítězila lidová tvořivost. Teď se zdá, ze by se mohlo blýskat na lepší časy. Ekology, zvláště ty militantní v lásce nemám, přírodě kolikát spíš škodí. Kamionistů je mi kolikrát líto, je to tvrdej chlebíček, ale mohli by se naučit slušnosti. Nicméně tohle je dobrej nápad.

P. Lenc 13.4.2019 9:56

Re: Pi 25 letech dobrej nápad

Vidím to podobně.

J. Farda 13.4.2019 19:16

Re: Pi 25 letech dobrej nápad

A co takhle vyžadovat a poldy kontrolovat, zda němečtí či francouzští řidiči mají platy jako ti naši ... :-)

Z. Lapil 14.4.2019 10:26

Re: Pi 25 letech dobrej nápad

Při tomhle nápadu někomu uniká, že ty kamióny budou jezdit jindy, takže odlehčí nedělně dopolední provoz (jako by byl extra hustý), ale zahustí všednodenní, kdy už teď na desítkách kilometrů klíčových míst jede šňůra náklaďáků a šňůra osobáků. Což je situace, kdy ke kolapsu stačí málo, často jen zúžení jednoho ze dvou pruhů na 220cm.

A myslí-li si někdo, že někde lze zvednout minimální mzdu (Německo 37500,- Kč) nad aktuální mzdu průměrnou (ČR nějakých 32000,-, přesně nevím), lze ho bez podrobnějšího číselného rozboru nazvat idiotem.

L. Novák 14.4.2019 11:09

Re: Pi 25 letech dobrej nápad

Ale co chcete dělat s ekonomicky negramotnými socialisty a zelenými komunisty ovládajícími EU? :-)