25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: O tancování v kostýmu Krtečka

Milí čtenáři, v souvislosti s tímto rozhovorem jsem dostal značné množství reakcí. Většinou od inženýrů a většinou pozitivních. Potěšily mě. Nicméně mám pocit, že téma není rozhovorem zdaleka vyčerpáno, a proto jsem se rozhodl sepsat volné pokračování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 11.4.2019 20:47

Chybí ůdaj o přímu žlutých vest a cestovních výdajích

" ... žluté vesty, jejichž vzpouru původně motivovala ekologická daň na diesel."

M. Pivoda 11.4.2019 20:43

Energetický potenciál sluneční energie

The total solar energy absorbed by Earth's atmosphere, oceans and land masses is approximately 3,850,000 exajoules (EJ) per year. In 2002, this was more energy in one hour than the world used in one year.

Kdo dokáže přiměřeně zužitkovat obrovský potenciál solární energie, nebude muset tancovat v kostýmu Krtečka.

M. Prokop 11.4.2019 21:23

Re: Energetický potenciál sluneční energie

Dotace to jen oddalují.

R. Vacek 11.4.2019 19:12

Skoro to vypadá, že život v dostatku

vede k všeobecnému zblbnutí. Předkové nastaví s vypětím všech sil efektivní systém a následující generace postupně přestávají chápat, jak ten systém funguje a vymýšlejí nesmysly, kterými ten systém likvidují. Společnost postupně ztrácí dřívější schopnosti, není schopna vyrobit to, co dříve vyráběla.

J. Kanioková 11.4.2019 18:31

Peefektní, jako vždy :)

F. Kusák 11.4.2019 16:08

I mně,

jako mnohým diskutujícím, vrtá hlavou, jak to vlastně ti Němci s Energiewende myslí. Znám je dost dobře, pracoval jsem s nimi celá léta a nezdá se mi, že by jim to logicky nemyslelo, naopak. Ale stačí docela jednoduché počty a dojdete k závěru, že v té budoucí energetické bilanci mají docela velkou díru. Třeba skrývají něco v rukávě, jako třeba koncem 2.SV měla přijít tajná zbraň a vše zvrátit v Hitlerův úspěch. Tady výsledek známe, ale v případě elektřiny to ještě nevíme. Jen aby to nedopadlo stejně.

F. Houžňák 11.4.2019 16:17

Většina Němců nemá ponětí o tom, jak naše

technická civilizace blahobytu funguje, a mají dojem, že se všecko tak nějak dělá samo, jídlo a ostatní předměty rostou přímo v samoobsluze ze vzduchu, proud jde ze zásuvky, zemědělci stříkají pole vysoce jedovatými látkami a jenom tak z plezíru, a tak dál. Ne že by byli jediným takovým národem, ale u nich je to obzvláště vyvinuté (ausgeprägt). K tomu mají spasitelský komplex a domnívají se, že ukazují těm okolním pitomcům (každý Neněmec je primitivní blb) tu správnou cestu a že je to jejich povinnost. Vyprávějí si mezi sebou - a to nejenom politici, ale i normální lidé - že jsou všem ostatním příkladem a že za čas všichni Neněmci prohlédnou a osvojí si názory a jednání Němců. Am deutschen Wesen soll die Welt genesen, napsal kdysi nějaký německý básník a oni si to skutečně myslí. Taky jsem se zpočátku domníval, že to není možné, ale po třiceti letech vidím, že to nejenom možné je, ale že je to realita. K tomu jsou agresívní a každý, kdo jim v tomhle odporuje, je označen za nacistu a reakcionáře. Opakuji, tyhle názory jsou rozšířeny i mezi prostým lidem a technickými vzdělanci. Pak se prostě nedá nic dělat.

M. Martinelli 11.4.2019 16:25

Re: Většina Němců nemá ponětí o tom, jak naše

souhlas, jinak v tom německém přísloví má být geniesen...

F. Houžňák 12.4.2019 6:46

Němci tam ovšem mají "genesen", slovo "geniesen"

v němčině neexistuje, asi jste myslel "geniessen" resp. "genießen", ale to tam nedává smysl. "Genesen" je správně.

F. Kusák 11.4.2019 16:28

Re: Většina Němců nemá ponětí o tom, jak naše

Jo, pod to bych se podepsal, obecně mám z Němců stejný dojem.

M. Prokop 11.4.2019 16:22

Re: I mně,

Jistěže to dopadne stejně. Ale vypadá to vznešeně, lidumilně, pokrokově, tak jim to dojde až po krachu. Jako s císařstvím i národním socialismem.

V. Petr 11.4.2019 16:36

Jenže, na to císařství a Třetí říši doplatily nejen okolní

státy, ale přinejmenším celá Evropa!

M. Martinelli 11.4.2019 16:51

Re: Jenže, na to císařství a Třetí říši doplatily nejen okolní

stejné to bude i v tomto případě, jestli se jim tento nesmysl povede dotáhnout do konce...

M. Prokop 11.4.2019 17:55

Re: Jenže, na to císařství a Třetí říši doplatily nejen okolní

Souhlasím, ale co s tím chcete (můžete) dělat?

J. Sinnreich 11.4.2019 17:53

Re: I mně,

Jenze jako obvykle to odnese cela Evropa. Nejvetsi geopolitickou chybou 20.stoleti nebyl rozpad Sovetskeho Svazu (Putin), ale neuvazene sjednoceni Nemecka.

M. Prokop 11.4.2019 17:56

Re: I mně,

Na počet mrtvých zatím vede ten rozpadlý Sovětský svaz.

Zeleně blbnout by Němci mohli i bez sjednocení.

F. Houžňák 12.4.2019 6:52

Putin neříkal, že rozpad SSSR byla geopolitická chyba,

to je jenom taková protiruská legenda. On říkal, že to byla katastrofa, tedy pro obyvatele SSSR, a pro spoustu z nich z nich to katastrofa byla, tedy ne pro věrchušku, ale pro obyčejné Rusy. Zkuste se nějakého obyčejného Rusa, co to zažil, zeptat.

M. Martinelli 11.4.2019 16:01

výstižný článek

výborně popsáno včetně lháře nečase a nyní co s tím...

já bych navrhl ještě více migrantů do německa, ať se to iq již teď dementních němců ještě trochu sníží a až budou zase šplhat po stromech, tak už žádnou elektrickou energii potřebovat nebudou...

V. Povolný 11.4.2019 15:29

O energetice

něco vím a tak oceňuji pana Kechlibara, že píše věci, které mají hlavu a patu a jsou oprostěné od politické ideologie. Bohužel to zrovna v tomto oboru nebývá pravidlem.

M. Prokop 11.4.2019 12:20

U pana Kechlibara vysoce oceňuji

jak dovede celkem známé věci dát do logických souvislostí.

M. Starý 11.4.2019 11:51

Škoda, že už se neuvádějí budovatelské filmy z padesátých let. To nadšení mladých svazáků pro budováni "lepšího světa pro všechny“ bylo obrovské. Básníci a spisovatelé pěli ody na Stalina, pracovní kolektivy žádaly tresty smrti pro reakcionáře...

Dnes obdobně blbne mládež zejména ta studující humanitní předměty a opět bojuje za "lepší svět pro všechny".

Jak tehdy, tak i dnes je jen nástrojem marxistů a neomarxistů. Ti tehdejší budovatelé o 20 let později prozřeli a dnes se ke svým 50tým letům raději nehlásí (Kundera, Uhde, ...). I ti dnešní zapálení ekologičtí aktivisté jednou prozřou. Jen ty následky budou daleko horší, protože potrefí celý tzv. západní svět.

J. Vrzal 11.4.2019 14:06

Re:

Margaret Thatcher: "The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money."

Dnes by to slo preformulovat asi takto: "The problem with cultural marxism is that you eventually run out of other people's money and neighbourhoods."

V prvnim pripade po bankrotu stacilo zavest kapitalismus. V druhem pripade neni cesty zpet.

J. Vrzal 11.4.2019 9:38

Sustainable (green) finance

Ona je to i oficialni politika. Regulace bankovniho sektoru ve prospech financovani zelenych projektu. https://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/banking-and-finance/sustainable-finance_en

Počítá s angažovaností občanů při rozhodování o financování

zelených projektů a podporou občanské angažovanosti. Bude nutné podporovat všechny šlechetné zelené finanční instituce (to bude

existovat nějaký poslední věřitel - ECB??). Připomíná to 90. léta v USA za vlády levice s vládní podporou hypoték. Politika byla pořídit menšinám bydlení (a při tom poohýbat finanční trh). Výsledek přišel do 20 let v podobě finanční krize. https://www.e15.cz/nazory/komentar-rostislava-plivy-zeleny-bic-na-banky-1357830

J. Roškota 11.4.2019 9:05

tohle Německo

vše výše napsané má logiku, zdá se. Potíž s Německem je ovšem ta, že přes všech deset ran je stále vysoce produktivní, s přebytkovým rozpočtem, obrovským exportním potenciálem a úspěšným výzkumem a vývojem.

P. Dvořák 11.4.2019 11:00

Re: tohle Německo

. . . až do furt.

Já si myslím, že kdyby ihned vyřadili úplně všechny tepelné elektrárny kromě těch na sušený šťovík a přestali dovážet plyn, to bychom teprve viděli, co je to ekonomický tygr!

Jsem přesvědčený, že výroba elektřiny z neobnovitelných zdrojů je brzdou německé ekonomiky.

Pro blbce: to je ironie.

M. Prokop 11.4.2019 12:22

Re: tohle Německo

Zelené bláznění se neprojeví hned. O to tvrdší to bude, až bude dotaženo do konce. Zatím ještě ty uhelné elektrárny mají, donedávna je i stavěli.

M. Malovec 11.4.2019 8:52

Rozumíte pod pojmem

funkční výrobní sektor i firmy, jejichž "české" výrobky se vyrábějí v Číně. Ony české firmy si tím kazí pověst a honbou za ziskem si kopou hrob zničením pověsti. Kvalita výrobku je vepsí. Odpovídá našemu tovaru za socíku. Prostě bída.

F. Kusák 11.4.2019 16:19

Re: Rozumíte pod pojmem

To nemyslíte vážně. Rozeberte si jakýkoliv výrobek a byl by to zázrak, abyste tam nenašel něco čínského, a minimálně ve standardní kvalitě. Když jsem si kupoval poslední Hoover s vyšším výkonem, tak mi prodavač říkal: "to je poslední vysavač, vyrobený na západě. Vše přechází do Číny". No a Vy ještě přidejte něco o zlatých, českých ručičkách a půjdu se picnout. Jó, bejvávalo, pane. V Číně bych žít nechtěl z úplně jiných důvodů, ale co se týče technické vyspělosti, pak jim v mnoha směrech vidíme jen záda.

K. Janyška 11.4.2019 8:47

Evropský průmysl neexistuje. Kde jste na to

přišel... Dzp.

P. Lenc 11.4.2019 7:44

Dobré jako vždy.