25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Posviťme si na Piráty

Stalo se to někdy krátce po našich posledních parlamentních volbách, čili ne až tak příliš dávno. Veřejnoprávníci z ČRo Plus, z nichž některé mohu jen velmi těžko vystát, mě pozvali ke skoro hodinovému rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hrdlička 10.4.2019 12:17

Re: Už jen název "Piráti",

Už jsem dost starej a nejsem ještě asi dost dementní na to, abych ty Piráty volil. S potěšením konstatuji, že se v některých příspěvcích autoři pozastavili nad samotným a podle mě nepřijatelným názvem této „strany“. Já se přiznám, že už sám tento název onoho "sdružení" na mě působí značně odpudivě. Když nevím, zeptám se tety Wikipedie, Ví toho docela dost.

Takže - Pirát je člověk, který se dopouští zločinů na moři resp. mořských subjektech (lodě, přístavy apod.); od tohoto názvu jsou odvozeny mj. další významy:

silniční pirátství – nedodržování pravidel silničního provozu a ohrožování subjektů na silničních komunikacích

pirátské vysílání – je nedovolené, nebo neregulované radiové vysílání pro zábavní nebo politické účely.

softwarové pirátství – porušování autorského práva v oboru software. Jak je tedy možné, že vůbec někdo volí „stranu“ která se svým názvem zcela otevřeně hlásí ke zločinectví? Mám snad očekávat, že se do parlamentu dostane i Strana Hrdlořezů?

J. Fridrich 10.4.2019 12:15

Myslim, ze piraty mohou volit zase jen pirati... Tedy nekonstruktivni negativisti a potizisti...

P. Zinga 10.4.2019 12:10

Aby mohly být "malé strany" úspěšné,

musí být za nimi velké peníze.

M. Rozbořil 10.4.2019 12:10

Posviťme si na kandidáty

To budou těžké volby do europarlamentu. Kolikpak kandidátů z těch cca 800 se tam netlačí jenom pro tu mísu čočovice? A stranám je to jedno, jaké existence za ně kandidují.

P. Zinga 10.4.2019 12:07

Re: Bylo mi už 64 a Piráty volím od jejich vzniku

Pane Berko, velmi zvláštní argumenty pro volbu strany. Nekoukal jste moc na "Piráty z Karibiku"?

M. Moravcová 10.4.2019 12:00

Re: Naprostý souhlas!

přesné

M. Moravcová 10.4.2019 11:59

Už jen název "Piráti",

mluví za vše. Vezmeme si, co budeme chtít - po pirátsku.

J. Vrzal 10.4.2019 11:42

Re: Bylo mi už 64 a Piráty volím od jejich vzniku

Klinika, elektromery, ... to neni levice?

M. Prokop 10.4.2019 11:09

Re: Bylo mi už 64 a Piráty volím od jejich vzniku

Originální komunisty volí také spíš starší voliči, tak proč ne jejich mladou gardu.

Č. Berka 10.4.2019 11:07

Re: Bylo mi už 64 a Piráty volím od jejich vzniku

dneska lidi rádi přehánějí- všechno je ultra, hyper, super. nadává se do neiomarxistů, sluníčkářů, xenofobů, rasistů. povolte pěti migrantům příjezd do ČR- a uslyšíte volání o genocidě národa... řekněte, že příchod velkého množství migrantů, o kterých nic nevíme je problém- a hned jste xenofob, rasista, nácek... :-D

J. Fridrich 10.4.2019 10:55

Re: Pane Chrastino, díky za váš článek.

Souhlas pane Vlček.

P. Neubauer 10.4.2019 10:48

Re: Naprostý souhlas!

Přesně

P. Neubauer 10.4.2019 10:46

Re: Bylo mi už 64 a Piráty volím od jejich vzniku

Platí axiom, kdo tvrdí že není levice a pravice je sám vždy ultralevičák

Č. Berka 10.4.2019 10:41

Bylo mi už 64 a Piráty volím od jejich vzniku

To podstatné napsal už M. Kučera, já jen dodám, že to není žádná strana ajťáků- to je jen optický dojem. Viz aféra Huawei, kdy jsem od Pirátů zaznamenal jediný rozumný názor- od Petra Kapounka. Volnomyšlenkářské "elementy" byly celkem "vytlačeny", někteří lidé u Pirátů mi přijdou spíš jak "topkaři" - třeba Lipavský. Na Pirátech je sympatické, že se nestarají o to, jestli jsou "levicoví" nebo "pravicoví". podle mne Piráti tápou, co se týká zemědělství a zdravotnictví.

Zatím pro mne piráti zůstávají na prvním místě, co do volitelnosti.

A. Alda 10.4.2019 10:36

Dík za informace.

Z. Žíkovecký 10.4.2019 10:28

Re: Pane Chrastino, díky za váš článek.

Když si na piráty hrály Nancy a Peggy Blackettovy, tak se to dalo pochopit, ale u dospělých politiků to vyznívá jako výraz jejich infatility.

Z. Žíkovecký 10.4.2019 10:23

Re: Aniž bych trpěl přemrštěnou sympatií k Pirátům

V dnešní době ani "tradiční" strany mnoho členů nemají, když to srovnáme se stavem za první republiky.

M. Kučera 10.4.2019 9:56

A teď fakta

Pane Chrastino, když už se hodláte navážet do Pirátů, měl byste tak činit alespoň na základě fakt, nikoli fabulací a dojmologie. Takže pro začátek uvedu aspoň pár věcí na pravou míru (bohužel nemohu zachovat formátování, neboť reakce může mít jen 5 odstavců):

"Založeni 2010 - ?; 2013 - 278 členů strany; 2016 - 436 členů strany; 2017 - 468 členů strany; Dále všechny jejich zdroje mlčí." -Anebo zkrátka jen neumíte hledat, například podívat se na vnitrostranická hlasování. Takže vám to usnadním: K 1. 1. 2017 - 443 členů; k 1. 1. 2018 - 549 členů; k 1. 1. 2019 - 891 členů.

"Musí nám tedy být nad slunce jasné, že čeští Piráti vznikli v roce 2010 na přímý pokyn svých vůdců z ciziny." - Patrně jste si nevšiml, že vznikli už v roce 2009 a jsou starší než TOP 09 (která se ráda označuje za "tradiční stranu").

"Dirigují a koordinují je nadnárodní neomarxistické struktury, což snadno vyvodíme z veřejně dostupných zdrojů," - Až na to, že hned první vámi odkazovaný zdroj uvádí: "The PPI statutes give its purposes as: to help establish, to support and promote, and to maintain communication a nd co-operation between pirate parties around the world.“ Kde tam vidíte nějaké dirigování?

Z. Lapil 10.4.2019 9:40

Re: Dík

Ve vašem mládí že něco takového nefungovalo? Já jsem o nějakých 20 let mladší, ale ze své perspektivy vidím komunismus a kulturu 60. let od hippies přes Beatles až po Semafor vrcholivší rokem 1968 nejenom u nás, ale i ve světě (stávky ve Francii). Kulturní revoluci v Číně bych sem raději netahal, ta s výchovou dítek v Čechách souvisí volně až vůbec.

Opravdu nechci srovnávat akutní totalitu 50. let a svobodnou kulturu let 60., ale ať se na mě nikdo nezlobí - obojí je generační konflikt jak vyšitý. Rozhodně úcta ke starším lidem vypadá jinak.

Vzpomínáte? Nevěřte nikomu, komu je přes třicet. Nepletu-li se, je to někdy z té doby.

B. Rameš 10.4.2019 9:38

Aniž bych trpěl přemrštěnou sympatií k Pirátům

musím konstatovat, že v zastupitelském systému demokracie není důležité, kolik má to které uskupení členů, ale kolik obdrží hlasů. Teze, že velké množství členů generuje kvalitní kádry, při pohledu na kvality zástupců tradičních "velkých" stran z dob nedávno minulých i nynějších pro mě osobně doznává trhlin zvíci Grand Canyonu.

P. Rajman 10.4.2019 9:22

Vy byste udělal bolševiky

i z rotariánů.

J. Vlček 10.4.2019 8:49

Pane Chrastino, díky za váš článek.

Patříte k těm, jejichž články si vždycky rád přečtu, neboť z nich mám dobrý pocit, že zdravý rozum ještě nevymizel.

Dalo se někdy očekávat od pirátů něco pozitivního a dobrého? Zvolí-li si strana své pojmenování podle pirátů, už to by v člověku mělo vzbudit pochybnosti o jejím kladném působení v politice. Dredy na hlavě jejího předsedy ty pochybnosti určitě nerozptýlí. Maximálně mohou vyvolávat pocit svědění a potřebu se poškrábat za uchem.

Patří vám dík, za vhled do tohoto pofiderního uskupení mladých aktivistů.

F. Navrátil 10.4.2019 8:43

Furt stejný

Piráti jsou účelový mediální výtvor. TOP 09 s dredama a marijánkou.

K. Janyška 10.4.2019 8:43

Já už jsem si posvítil hned po jejich vzniku. Jsou to

příslušně nevzdělaní a naprdění neomarxisté od herních konzolí. Nic více a nic méně... Dzp.

J. Hanzal 10.4.2019 8:40

Naprostý souhlas!

Velmi přesně popsaný ten spolek neokomuistických darebáků.

Z. Rychlý 10.4.2019 6:51

Souhlas.

Jen jako pesimista, který očekává, že bude příjemně překvapen dodávám:

Po staletí, snad tisíciletí, tu byli apologeti, kteří nabízeli dobře vydlážděné zkratky k ráji na Zemi. Po staletí tu byla masa lidí, která je vyslyšela a skočila jim na špek. Většinou tomu nerealizovatelnému snu upřímně věřili a se zanícením hleděli k lepším, revolučním zítřkům.

Nihil novi sub sole. Je to tu zase, očekávání v reformu EU jsou převeliká, EU "parlament" bez zákonodárné iniciativy dostane novou krev, novou várku Che Guevarů, Dostálů, Šejdrových, Nídrmajerů, Teličků a Pospíšilů. Seznam je krácený.

Kdysi jsem cinkal klíči. Až po drahné době mi došlo, že cinkající vedle mě nedokončil po dvou slovech větu: Komunisté odejděte..... a uvolněte místa nám. Budeme se chovat stejně, jako vy, ale vy už jste se nacucali dost, teď je řada na nás.

Nebude to jiné ani teď, málokdo odolá pokušení vyráchat se v té řece peněz, která protéká Bruselí.

K. Salajka 10.4.2019 6:32

Dobrý den

díky. Vždy mi přišla vystoupení některých členů podivně levicová. Bartoš je jenom asi takový make up - falešná tvář. Doplnil bych, že viditelným úkolem je otevření drogové scény.

J. Holíček 10.4.2019 6:20

Re: Dík

Ono totiž ve skutečnosti o žádnou demokracii nejde. Vědí to všechny strany, Piráti přirozeně mají nejvíc elánu. :-))

J. Kovaříček 10.4.2019 2:57

Dík

Důležitý a skvělý článek, mělo by ho číst co nejvíce lidí, hlavně mladých. Případ pirátů v parlamentu ukazuje na největší slabinu demokratického systému, neinformovaní voliči mohou napáchat třeba nevědomky nenapravitelné škody. Národ se dodnes nevzpamatoval z oněch osudných voleb v roce 1946.

S autorem jsem se jednou potkal v Austrálii, ale nějak moc jsem nezareagoval, já totiž na hudbu Olympicu a rock'n'rollu nikdy nebyl. Autor z toho také rychle vyrostl, jeho články dnes čtu rád. V jedné věci s ním ale nemohu souhlasit - že je generační konflikt pradávným společenským úkazem. Patřím ke stejné generaci jako pan Chrastina, ale v mém mládí něco takového nefungovalo, byli jsme vychováváni v úctě ku starším lidem a s mým otcem jsme neměli vztah konfliktní. Ten rozdíl je možná tím, že já jsem východočech a autor je Pražák.