19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Když ďábel létá

Zprávy typu, že aerolinky Ryanair prorazily mezi deset největších znečišťovatelů ovzduší v Evropě, nejsou prioritní pro letecké firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krčmář 6.4.2019 5:42

Já bych jim dal,šmejdum!

P. Rada 5.4.2019 23:37

Re: Když dábel létá

Na víc jak na pošklebky nemáte - to je škoda.

L. Novák 5.4.2019 23:16

Hodně pitomý článek

sloužící jenom k tomu, aby se reklama točila a provozovatel vydělal víc...

L. Novák 5.4.2019 23:11

Re: Dodal bych, že celá EU 28 produkuje

Neskutečný blb...

L. Novák 5.4.2019 23:10

Re: Když dábel létá

Jsou to jen bláboly zeleného magora. Pořád dokola...

L. Novák 5.4.2019 23:08

Re: Když dábel létá

:-)

L. Novák 5.4.2019 23:07

Re: Nevíme...

Konečně jste napsal něco rozumného. NEVÍME

M. Pivoda 5.4.2019 22:45

Větší oteplování planety = více migrantů přide do Evropy

Je to skutečně složitý problém a stále nevíme přesně, jak mnoho toho opteplení skutečně způsobuje znečištění atmosféry - znečistění ze všech možných zdrojů znečištění. Nevíme, zda se ten rozjetý proces klimatické změny dá vůbec zastavit.

Jisté je jen to, že riziko budoucí změny klimatu (pokud se skutečně naplní) ponesou budoucí generace, tzn. ti dnešní protestující středoškoláci. A žádný středoškolský učitel přitom není schopen studentům dodat nějakou rozumnou alternativu. Je to problém stojící nad jejich intelektuálním rámcem. Možná snad kromě teologů, kteří by mladým lidem mohli doporučit, aby se více modlili, než aby protestovali v ulicích.

J. Beaufort 5.4.2019 22:13

Re:

dnes nemůžete chtit na škole od děti nejakou praci, neřikam že jsem se mi za mlada přetrhli, ale nějake dilny byli, pracovni vyučovani, školni zahrada, hřište kolem a pod., různe akce v ramci svazu telovychovy a podobně, na střední též.

J. Beaufort 5.4.2019 22:08

Re:

celkem souhlasím

J. Mucha 5.4.2019 21:22

Re: Když dábel létá

Ve vší skromnosti jste zapomněli na think tanky typu Pekelná Rada, které svojí přebujelou chtivostí přispívají k nynějšímu problému zaplevelováním diskusí nebývalým množstvím příspěvků. Mimochodem, tento konkrétní vypadá generovaný strojově za pomoci slovníku frází. Nechci si ani představit, pokud by takové entity byly násobené populační četností. Tolik nadbytečných imisí..

M. Prokop 5.4.2019 21:07

Re: Když dábel létá

No ale s tou populací má pravdu. O co by byla Země lepší, kdyby si ho jeho fotr radši utřel do prostěradla.

R. Langer 5.4.2019 20:16

Re: Jasně,

Blbe.

R. Langer 5.4.2019 20:15

Re: Neobnovitelným zdrojem byl už pazourek!

Blbe.

R. Langer 5.4.2019 20:15

Re: Danění pohonných hmot pro automobily ....

Blbe.

R. Langer 5.4.2019 20:14

Re: Víra vs věda

Blbe.

R. Langer 5.4.2019 20:14

Re: Akce budí reakci ?

Blbe.

R. Langer 5.4.2019 20:13

Re: Lítáme, jedem, plaveme v tom všichni,

Blbe.

R. Langer 5.4.2019 20:13

Re: Když dábel létá

Blbe.

R. Langer 5.4.2019 20:13

Re: Dodal bych, že celá EU 28 produkuje

Blbe.

P. Rada 5.4.2019 16:41

Když dábel létá

Dábelské dílko měl na svědomí pravidelně už mocný pohádkový džin kterého se už nepodařilo uzavřít do láhve. Lidé jsou ale zřejmě takřka nepoučitelní i když se jim zásada že se při hledání životního štěstí a spokojenosti nemá nespoléhat na poklady pod zemí vštěpuje už od malinka.

Takto přes přebujelou lidskou chtivost vznikl nynější problém. Je přitom obtížné pojmenovat viníky i když je lze vytypovat. Např dominantní podíl na sycení atmosféry má zhruba jen desítka největších a pravidelně nadnárodních těžebních společností. Velký vliv má ale i zdánlivě obyčejný konzument kterému však nebývale zachutnalo hovězí maso... a přispívá tak k enormnímu růstu metanových imisí. Problém tedy obecně tkví v měrné lidské spotřebě násobené populační četností.

P. Rada 5.4.2019 16:25

Re: Neobnovitelným zdrojem byl už pazourek!

V tom trochu souhlas - i když neuvádíte nic o jeho měrné spotřebě, externalitách ani celkové době používání a neporovbnáváte to s dnešní situací měrné spotřeby. Zkuste si porovnat měrnou energetickou spotřebu tehdy a dnes. Já tvrdím že je o dva řády vyšší. Milionkrát rychleji jak vznikalo přitom spotřebováváme uhlí o jiných surovinách raději nemluvě.

Za poslední půlstoletí lidstvo přitom spotřebovalo tolik fosilů jak za celou epochu dříve.

Ale proč se s tohoto ale nepoučit?

P. Rada 5.4.2019 16:16

Re: Víra vs věda

Pane Mayere chybka se při čtení vloudila spíše Vám. IPCC sice přímo neprodukuje vědecké práce ale produkuje na základě konsensu nad vědeckými pracemi. Dělá jim další recenzi. Proto jsem také psal o odkazech v ní uvedených.

Pokud ale o nějaké "chybičce" v takové zprívě víte - a jste schopen ji prokázat - proč si ji necháváte jen pro sebe?

P. Rada 5.4.2019 16:10

Re: Lítáme, jedem, plaveme v tom všichni,

Ano a Vy alespon o tom na rozdíl od jiných o důsledcích přemýšlíte.

Jednou za čas si udělat někam výlet... - takto s nadhledem pojato - může přinést i velmi významné poznání a dokonce pro příště uspořit za cestovní výdaje. Budeli ve společnosti více takto altruisticky uvažujících - mohli bychom se pak jednou jako Civilizace dočkat naopak i výletu ke hvězdám.

Zatím se ale podle trendů jako pravděpodobnější jeví doživotní planetární vězení pro vleklé porušování přírodních zákonů a pak konec jako naplnění Fermiho paradoxu. Paradoxně máme doposud ale ještě snad šanci na celé hvězdné nebe. Jen si zbytečně rychle nepodřezat vývojovou větev. Biologocký vývoj našeho druhu je totiž sice enormě dynamický ale zřejmě přesto potřebuje více času než si dnes dokážeme představit.

P. Rada 5.4.2019 15:56

Re: Danění pohonných hmot pro automobily ....

Pokud by bylo dokonce celospolečensky potřeba atmosféru planety sytit CO2, NOx... bylo by rozumné od "původního hlediska" upustit a danění adekvátně změnit. Opak je ale pravdě daleko blíže. Na nezdanění extrémě škodlivých externalit pak pravidelně vydělává úzká skupinak mnohdy na úkor širokého okolí.

Za pokřivení trhu považuji předně odtržení peněz od svého krytí a pak protekcionalismus který preferuje jen některé účastníky různýnými povinostmi, daněmi až sankcemi a nakonec i povolení vstupu na tržiště těm, kteří prodávají nakradené.

P. Rada 5.4.2019 15:46

Re: Dodal bych, že celá EU 28 produkuje

Nevím nakolik jste si vědom, že si něco i jiným nalháváte a pokud pravdu přeci jen znáte tak dokonce LŽETE. To prostě proto, že momentálním imisím neodpovídá změna koncentrací CO2 ani změna kliamatu. Je tomu tak obdobně jak už s fyzikální podstaty jiného rozměru neodpovídá momentálnímu výkonu energie. Podstatné pro dopady je tedy celková depozice za průmyslovou eru - kterou ale neuvádíte. Navíc neuvádíte ani zdroj informací. Pro srovnání jiný ale s roku 2017. Máte novější údaje?:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/klima-co2-znecisteni-limity-brabec-cez_1812110600_jab

Dalším důvodem sebeklamu jsou přesuny "špinavé výroby" co možná do jiných oblastí a vykazování takto uměle nižších imisí. Nezanedbatelné pro budoucnost je, že vše neobnovitelné se při setrvalé spotřebě dříve či později stane nedostupným. Země které dokáží žít ze svých zdrojů dlouhodobě budou časem spíše prosperovat a spíše budou odolnější na výkyvy v mezinárodních vstazích. Zajímavé proto už dnes je, že ekonomiky které se dokázaly přispůsobit na obnovitelnostt vykazují už dnes lepší parametry.

https://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/492/nemecka-energetika-viteziv-obnovitelnych-zdrojich-i-energeticke-efektivite/

https://www.denik.cz/ekonomika/svetova-energetika-stale-roste-posiluji-hlavne-obnovitelne-zdroje-20171023.html

M. Valenta 5.4.2019 15:01

Lítáme, jedem, plaveme v tom všichni,

taky se chystám v červnu za synem do Států, a to i přes ten divný pocit (kéž by to byl jenom pocit), že brzo můžeme "dolétat" všichni a přistání to nebude měkké.

J. Poláček 5.4.2019 14:37

Re: Víra vs věda

Děkuji za odkaz.

V. Petr 5.4.2019 13:41

Dodal bych, že celá EU 28 produkuje

jen 9% celosvětových emisí CO2 (bývalo to ještě nedávno 14%) a 1,4 miliardová Čína už dnes dohnala EU v produkci CO2 NA HLAVU!!! a stala se tak jeho zdaleka největším producentem. Čína dnes produkuje 3x!!! tolik CO2, jako celá EU (30% světových emisí)! Mimochodem, EU už se svým 6.6 % podílem dohání Indie a Německo s jeho 2% dohání i Irán a dokonce i mnohem méně lidnatá Saudská Arábie (1.7%)!

V článku zmiňovaná letecká doprava produkuje 1.5% světových emisí CO2, námořní doprava 1.8%.

Z tohoto hlediska se šílenství EU, týkající se energetiky a dopravy jeví jako VĚDOMÁ SABOTÁŽ EVROPSKÉ EKONOMIKY, ostatně jako vše, co EU dělá!

V. Petr 5.4.2019 13:37

Jen bych uvedl, že celá EU se na emisích CO2 podílí

jen 9% (bývalo to ještě nedávno 14%) a 1,4 miliardová Čína už dnes dohnala EU v produkci CO2 NA HLAVU!!! a stala se tak jeho zdaleka největčím producentem. Čína dnes produkuje 3x!! tolik CO2, jako celá EU (30% světových emisí)! Mimochodem, EU už s 6.6 % podílem dohání Indie a Německo s jeho 2% dohání i Irán a dokonce i mnohem méně lidnatá Saudská Arábie (1.7%)!

V článku zmiňovaná letecká doprava produkuje 1.5% světových emisí CO2, námořní doprava 1.8%.

Z tohoto hlediska se šílenství EU, týkající se energertiky a dopravy jeví jako VĚDOMÁ SABOTÁŽ EVROPSKÉ EKONOMIKY, ostatně jako vše, co EU dělá!