19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KLIMA: Jak manipuluje dezinformační web Manipulatori.cz

Web Manipulatori.cz se prý snaží vyvracet fámy a dezinformace, což by byl sympatický cíl. Bohužel za webem zjevně stojí lidé, kteří neumí moc pracovat s informacemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 28.3.2019 23:08

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Tak vám napovím. Zkuste si najít nějaké povídání ohledně projektu DESERTEC. Sice byl zrušen ale ty výpočty kolik energie dopadá za zemský povrch ze Slunce byly jeho zásadním motivem. Vše padlo nikoliv pro vevyhovující energetickou bilanci ale pro ekonomcko-politické problémy až válečná rizika napříč regiony což reálně podkopávalo jeho stabilitu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Desertec

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/katastrofy/18zasedani/cnvonk080605benesshort.pdf

P. Rada 28.3.2019 22:46

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Mýlíte se. Proti tomu co krávy doslova "vyprdí" je CO2 dokonce o několik řádů významější skleníkoý plyn. Odkaz na celkový relativní vliv:

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

Řádově lépe oproti "VYPRDĚNÉMU" je na tom vliv metanu který krávy VYDECHUJÍ. 95% ho totiž vzniká při trávení kvašením v žaludku a opakovaným PŘEŽVÝKÁNÍM, při kterém je metan uvolnován hubou . Jen dvacetina s celkové produkce metanu vzniká až ve střevním systému. Přečtěte si něco o metaboismu přežvýkavců. Značná část populace lidí se skrze přežvýkavce sice živí ale zřejmě už nechápe jak a proč to funguje.

Po pár desetiletích se ale i s jakéhokoli metanu - i toho uniklého při těžbě uhlí... stane vodní pára a oxyd uhličitý který už bude působit s měrného hlediska sice méně ale zato po celé věky.

S. Kneifl 28.3.2019 22:32

Re: jo aha, pane Kneifle

Já mluvím o globálních teplotách. Nedělejte, že to nechápete, pane Šejno.

K. Horák 28.3.2019 18:44

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

A to teplo se vyzáří. Jsou tu sice skleníkové plyny, třeba metan, který vyprdi krávy apod. a s tim se nic nedělá. Proti tomu co2 je brnkačka.

K. Horák 28.3.2019 18:39

Cemper je kus

Už má chlapa ?

K. Janyška 28.3.2019 18:25

Re: Tzv. kádrování není k zahození,

Rozum máme jen k adaptaci na spontánní řád, tedy prakticky na prostředí, situaci a budoucí neznámé. Je jen kázní, se kterou přistupujeme k abstrakci, jako k zápisu reality... Dzp.

V. Liptovský 28.3.2019 18:24

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

...pri "svojom kopyte".

V. Liptovský 28.3.2019 18:23

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Obávam sa, že ja tam tak veľa neznámych, že pri mojej znalosti problematiky by bol výpočet len púhym pokusom... A v mojich rokoch už asi nebudem robiť doktorát z klimatológie... :-) Asi radšej zostanem pri "svojom opyte".

P. Rada 28.3.2019 18:05

Re: Tzv. kádrování není k zahození,

Netvrdím, že znám budoucnost ale znám dost na to abych si myslel, že život na dluh může vydržet dlouho do budoucna.

Fanatismus se projevuje mimo jiné zůženým vnímáním světa. Konkrétně u Vás opomíjením celé řady faktorů, bagatelizací a afektivními postoji. Zkuste si změřit tlak.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Fanatismus

M. Šejna 28.3.2019 18:04

jo aha, pane Kneifle

v letošní zime měly teploty v Česku také výrazně klesající trend. Bylo totiž chladněji, než bylo v létě a na podzim. Takže nejspíš se v Česku momentálně také lokalně ochlazuje, a to i přesto, že rok 2018 byl v Česku nejteplejší v historii i podle nepřihřáté verze.

P. Rada 28.3.2019 18:00

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Zkuste si to spočítat sám. Plochu Zěměkoule známe podobně jak sluneční konstantu i energie využívané lidstvem. Možná pak lépe pochopíte omyly, humbuky až demagogie kterých se lidé běžně dopouštějí aniž si toho jsou vědomi.

podklady třeba zde: ... http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

https://cs.wikipedia.org/wiki/Slune%C4%8Dn%C3%AD_energie

https://oenergetice.cz/elektrina/globalni-spotreba-energie-vzroste-do-roku-2035-o-tretinu-uvadi-studie-bp/

Problém ale může být v tom, že brzo začnou docházet suroviny a už zanedlouho tak i při dostatku energií hrozí světový ekonomický kolaps: ... https://ourfiniteworld.com/2019/01/09/2019-world-economy-is-reaching-growth-limits-expect-low-oil-prices-financial-turbulence/

M. Šejna 28.3.2019 17:59

dementní ubožáku Nováku 475

něco k tématu by nebylo, ty bolševický demente?

P. Rada 28.3.2019 17:42

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Uvolnování spalného tepla může mít větší význam leda tak ve městech za vzniku tepelného ostrova. Rozodující pro oteplení planety je kladná bilance +1 až 2W/m2 od rostoucího zadržování záření (zpětný tok) na vlnových délkách kolem 10nm kde se nejvíce uplatnují nevymrzající skleníkové plyny a vodní pára jako zesilovač jejich efektu. Podobně významný přínos ale bude mít také změna albeda přes léto zcela odtávajících severských polárních oblastí už v polovině století.

Spalování fosilních paliv přestane mít na proces změny teploty vliv zhruba v konci století, kdy tento přínos v sycení atmosféry uhlíkem může převážit uhlík uvolnovaný s pod permafrostu, s oteplených oceánů i uvolněný při erozi půdy. Na lidech pak už může přestat záležet.

Když byly koncentrace CO2 v prehistorii na podobné úrovni jak dnes tak dokonce skoro nezáleželo ani ma miankovičových parametrech oběžné dráhy, sklonu, precese...(neexistovaly doby ledové). Byla to globálně klimaticky zdánlivě idylická doba trvající desítky milionů let. Vnitřní dynamika vzdušného proudění ale životu nepřála zdaleka tak jak si představujeme. Bouří bylo méně ale zato daleko ničivějších. I dnes např nejsou teplé tropické oceány zdaleka tak úživné jak severská ledová moře.... Život na pevninách se i ve zdánlivě tepotně vyrovnaném postantropocénu bude muset velmi uskromnit a učit se čelit docela jiné mikrodynamice prostředí s nedostatkem vodou odplavených klíčových živin jako fosfor. Né náhodou totiž stabilní lidská osídlení /civilizace vznikly uprostřed idylicky vyrovnané poslední doby meziledové.

L. Severa 28.3.2019 17:41

Re: Čert aby se v tom vyznal.

Dík za odkaz !!

L. Novák 28.3.2019 17:31

Re: Tzv. kádrování není k zahození,

Jo, teď jsi se pěkně odkopal, zelený komunisto! :-P

L. Novák 28.3.2019 17:26

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Potíž je, že žádnou z teorií, která je výsledkem skutečně vědeckého bádání, zatím nebylo možno ověřit. Je jisté, že se to v krátkém časovém úseku, jako je lidský život, ani nemůže podařit. Proto podvodníci klimaalarmisté mohou blábolit cokoliv s vědomím, že jim za jejich lži už nikdo nemůže nakopat zadky, a užijí si v klidu zisků renty z vyděračského potenciálu vyvolávání strachu ze změn klimatu, které mohou mít zcela jiné příčiny... Způsob, jakým šíří klimaalarmistické šílenství (stávky na školách proti změnám klimatu) jasně nasvědčují, že využívají nemyslícího davu k dosažení svých nábožensko-politicko-hospodářských cílů.

L. Novák 28.3.2019 17:17

Re: nevzdělaný pane Langře

Jo, taky jsem viděl ten krásný film Den poté / The Day After Tomorrow (2004), kde celá Země zamrzla a pak zase náhle roztála... :-D Mám dojem, že právě tento typ žánru (fantasy, katastrofické...) zatemňuje mnohým mozek a nedokáží pak rozlišit mezi filmovým zážitkem a realitou všedního dne. Podobným filmem s báječným Kevinem Costnerem byl Vodní svět / Water World (1995). Doporučuji shlédnout oba, jsou to ideové zdroje pomatenců, jako je místní "expert" na všechno "Rada". :-)

https://www.csfd.cz/film/107279-den-pote/

https://www.csfd.cz/film/7684-vodni-svet/

V. Liptovský 28.3.2019 17:17

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Už som tu raz o tom písal - niekedy v polovici sedemdesiatych rokov (to sa ešte o vplyve emisií veľmi nepísalo) bola v bratislavskom hoteli Kyjev medzinárodná vedecká konferencia venovaná hrozbe (!) budúceho možného otepľovania (bol som v organizačnom tíme ako mladý zobák). Možno by som ešte v garáži našiel zborník z tej konferencie. Ale tam sa jednoznačne hovorilo o hrozbe otepľovania vyplývajúcej z rastúcej produkcie energie... A pokiaľ ide o slovo "zanedbateľné" - rovnováha je krehká, možno stačí naozaj málo, klimaalarmisti tvrdia jedno, ich oponenti druhé... A oponenti oponentov tretie... Nemá poruke čísla, ale akiste aj koncentrácia CO2 v atmosfére sa mení z istého uhla pohľadu "zanedbateľne". Teraz neoponujem - hľadám...

P. Rada 28.3.2019 17:15

Re: Tzv. kádrování není k zahození,

Klimaalarmiska je kdo? Předpovědi kohokoli koho jste si vyfantazíroval pochopitelně ani odhadnout neumím.

Klimatologové jako nejpravděpodobnější stanovují oteplení v konci tohoto století na 4C, jen za předpokladu nulových imisí CO2 v roce 2050 pak 2C. Podívejte se třeba sem: ... https://www.nature.com/articles/nclimate2923 Já mám za to, že platit budou dspíše ty dnes nejnepříznivější scénáře o kterých nechceme slyšet.

Paleoklimatologie učí, že už při 400ppm se hladina zas jednou po tísíciletích ustálí až 25m nad dnešní úrovní. I jen to by změnio mapy světa. V konci století ale hrozí 800ppm....

Já tvrdím, že sucho u nás je důsledek změny klimatu a letos zas bude proto pokračovat kůrovcová kalamita ale i usychání ostatních dřevin a tak dál. Takže za několik desetiletí o dříve bohaté lesy pravděpodobně přijdeme. Stane se tak dominantně pro vleklé sucho v krajině a pozdní reakce lidí. Do dnešních dní se i přes relativně příznivou zimu se např. neobnovily zásoby podzemní vody a ty dokonce podle údajů většiny vodoměrných vrtů doposud klesají!!!

Tvrdím, že sice pan Kremlík svou knihu vydá, náklad prodá... ale jednou lidé i díky černému na bílém pochopí, že byli jemu podobnými desinformováni analogicky jak dnes už většina národa chápe, že velká privatizace v podání Klause byla spíše rozkrádačka a Klausovo dokonce mezinárodně vydané sdělení, že se planeta otepluje sotva měřitelně bez doadů na ekonomiku... hlavně narcistický výplod.

S. Kneifl 28.3.2019 17:08

Re: Čert aby se v tom vyznal.

Vaše názory jsou legrační.

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2770280-jeden-z-nejrychleji-tajicich-ledovcu-sveta-se-zacal-necekane-zvetsovat

V. Liptovský 28.3.2019 17:05

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Chcel som ešte dodať, že v podstate na teplo sa mení nielen energia z fosílnych palív, ale aj energia z jadra, vetra, vodných elektrární a ďalších zdrojov. Zaoberá sa tým niekto? Celý ten humbug okolo vplyvu emisií mi totiž akosi "smrdí" komerčnými záujmami, hoci - bezpochyby - aj ja som za to, aby sme dýchali čistý vzduch a treba pre to niečo robiť. Len by som chcel naozaj vedieť, čo je príčinou otepľovania - emisie vyvolané ľudskou činnosťou, energetická bilancia narušená človekom, alebo ide o prirodzený cyklus?

J. Brunner 28.3.2019 17:04

Re: Manipulace je totéž jako lži

Tak tak, jede v jednom směru v bublině. Obávám se, že p. Klener má pravdu.

L. Novák 28.3.2019 16:59

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Aha, nějak mi těch -273°C (0 K) nešlo dohromady s hodnotou údajného oteplování klimatu.

Podstatné je ale to, že množství tepla uvolněného spalováním fosilních paliv je zcela určitě zanedbatelné vůči množství energie, které Země přijímá neustále ze Slunce. Určitě to už dávno někdo spočítal a čísla porovnal... Klimaalarmisté tvrdí, že zásadní vliv má především růst (jinak velmi nízké) koncentrace CO2 v atmosféře a tvrdí, že je způsoben spalováním fosilních paliv...

L. Novák 28.3.2019 16:51

Re: 2.1.8. Levicově – extremistická scéna

Ona je totiž blbost v odborné přírodovědné problematice používat nálepku pravicový i levicový. Buď člověk má znalosti, mozek a logické uvažování a používá vědecké metody bádání, a nebo je nemá a nepoužívá. A o tom to je.

Něco jiného je to v politice a "společenskovědních" oborech. Stačí si vzpomenout na totalitní komunistický režim a jeho "vědecký světový názor" jako opora Marx-leninské teorie...

V. Liptovský 28.3.2019 16:41

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

To je tých 273 stupňov Celzia od absolútneho bodu do nuly oproti otepľovaniu v desatinách (vraj)...

L. Novák 28.3.2019 16:40

Re: natvrdlý Miroslave Šejno

Kdybyste Šejno nebyl zde na NP už víc než desetiletým manipulátorem, demagogem a propagátorem socialistických nesmyslů ČSSD s certifikátem, skoro bych vám uvěřil ... :-P

L. Novák 28.3.2019 16:36

Re: Manipulace je totéž jako lži

Kritické myšlení je přesně to, co tobě, "Rado", náboženskému fanatikovi, chybí...

L. Novák 28.3.2019 16:33

Re: Bezprecedentne spalovanie fosílnych palív...

Co myslíte tou "absolutní nulou"? :-)

L. Novák 28.3.2019 16:32

Re: Tzv. kádrování není k zahození,

Tvrdit, že zná budoucnost, může jenom náboženský fanatik jako jsi ty, "Rado"...

M. Krátký 28.3.2019 16:23

Re: Je to už opravdu trapné připomínat,

a v Praze v místě dnešní Státní banky a Slovanského domu se pěstovaly meruňky a hroznové víno