26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

NIZOZEMSKO: Vláda v nesnázích

Nizozemská koalice ztratila většinu v Senátu. Největšími vítězi středečních voleb jsou protiimigrační FvD a zelená GroenLinks.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kombercová 22.3.2019 12:17

Re: V Nizozemsku

Vy už ji máte? Že radíte.

J. Kombercová 22.3.2019 12:19

Re: V Nizozemsku

P. S. Vy tu rejete denně do kdekoho, ale jak se někdo dotkne vás, tak se můžete pozlatit. Nepruďte jiné, nebudou to dělat vám. Hezký den.

T. Hraj 22.3.2019 9:09

Diskussion gesperrt

K poarizaci viditelně dochází, ale že by těmi póly byli "zelení" a "identitáři", to myslím není přesné. Na obecné rovině můžeme říci, že proti sobě stojí progresivistický, relativizující globalismus (většinou levicový až silně levicový) a na druhé straně místně a kulturně patriotický konzervatismus (občas i pravicový). Velmi trefně tyto kategorie popisuje ve svých článcích pan V.Podracký.

Souhlasím, že v politice je to asi neřešitelný konflikt, protože jeho základ je hluboce filosoficko-psychologycko-sociologický. Důsledky těchto dvou názorových pozic nejsou totiž nějak jednoduše zřejmé a jsou často závislé na důležitých nuancích. V žádné televizní debatě se tedy nevyřeší, i kdyby byli debatující nakrásně vstřícní naslouchat druhé straně.

S. Netzer 22.3.2019 9:37

Re: Diskussion gesperrt

Pomatený autor Podracký je mistrem nálepkování.

Nepřekvapí, že někteří jeho svévolné kategorizace pokládají za "trefné".

T. Hraj 22.3.2019 9:45

Re: Diskussion gesperrt

Máte pravdu, k žádné polarizaci nedochází. Ani v USA ani v Anglii ani nikde jinde. Nevím jak mě to vůbec napadlo. Vždycky někde naletím na nějakou fake news nebo si nezodpovědně přečtu nějakého pomateného komentátora.

S. Netzer 22.3.2019 9:54

Re: Diskussion gesperrt

Nepopírám fakt, že dochází k polarizaci.

Píšu že a) autor Podracký je pomatený a b) jeho "kategorizace" jsou laciné nálepky.

T. Hraj 22.3.2019 10:11

Re: Diskussion gesperrt

Hmm. Také bych například o Vás dokázal pronést nějaký ten obecný, nepříliš lichotivý soud. Ale rozvinutí nějaké zajímavé debaty se z toho očekávat moc nedá.

S. Netzer 22.3.2019 10:51

Re: Diskussion gesperrt

Klidně si poslužte.

Nebudete ani první, ani poslední.

T. Hraj 22.3.2019 11:22

Re: Diskussion gesperrt

Děkuji, nechci. Počkám si, na nějakou Vaši tezi. Býváte docela spolehlivá.

J. Jurax 22.3.2019 10:29

Zbytečně krmíte trolla ...

K. Salajka 22.3.2019 9:08

Obávám se

že zelené vlny posilují proto, že je podporují Angelisti a Macron, když podpora migrace je program, který už další voliče nepřitáhne. Je to také jediná cesta jak mohou oslabit identitární strany před volbami. Představa, že identitární strany jsou odpůrci životního prostředí je nesmysl, obvykle jenom konstatují, že věc má svoje ekonomické důsledky a některá tvrzení sice schvaluje Gerta, ale nikoli odborníci, kteří se zabývají chemií.

M. Mikulec 22.3.2019 9:31

Re: Obávám se

Odborníci pokrytecký mlčí. Jako mlčeli u nesmyslně nastavených emisních limitů, a pak museli fixlovat. Stejně tak pokrytecky mlčí naše slavná medicina ohledně čtyřiceti pohlaví a neví nic o chromozómech. Totéž s životním prostředím: který vzdělaný vědec bude protestovat proti fotosyntéze?

V. Petr 22.3.2019 11:14

Odborníci jsou často ZBABĚLÍ!

Např. vyškrtnutí homosexuality ze seznamu nemocí NEBYLO výsledkem nějakých vědeckých poznatků, ale ústupkem řevu homosexuáljní lobby (včetně demonstrací). A je smutnou ironií, že to buzíci se teď odvolávají na "odborný názor," ostatně zelení se též odvolávají na, dokonce neexistující, "odborný konsenzus" ohledně emisí CO2...

M. Mikulec 23.3.2019 10:04

Re: Odborníci jsou často ZBABĚLÍ!

To je tak. Nepoliticka politika a natlakove skupiny. Když se věda nehodi, nepotřebujeme ji.

J. Zaorálek 22.3.2019 8:17

Souhlasím. Během polarizace společnosti na "levici" (komunisty) a konzervativce to lidé brali hodně vážně a kdysi nejlepší kamarádi se dokázali tak pohádat, že spolu v lepším případě do smrti nepromluvili. Jediná etapa, kdy spolu spolupracovali, byla asi válka. Po Studené válce tyto ideologické zásady notně polevily, základem se totiž stala "naše parta" a v ní nebylo moc důležité, jaky má člověk svetonazor. Důležitější bylo, zda se parta dobře baví. Myslím, že u nás to zatím trvá, ale v jiných částech světa již ne. A propo, nemela ta polarizace společnosti v první polovině 20. stol. něco trochu společného s válkami?

J. Jurax 22.3.2019 10:38

No, řekl bych, že polarizace společnosti má něco společného s válkami toliko občanskými.

R. Tesařík 22.3.2019 11:03

Re:

A podle vás bychom se měli všichni chytnouct za ruce a zazpívat kolo kolo mlýnský.

R. Vacek 22.3.2019 6:21

V některé západní zemi

by měly dostat šanci všechny ty krásné ideje zelených, aby se ukázalo, že se jedná o slepou uličku. (A nebo že se jedná o správnou cestu, po které se můžeme vydat i my).

R. Gramblička 22.3.2019 7:08

Re: V některé západní zemi

zafungovalo by to na 10, možná 20 let. Komunizmus taky selhal ve všech státech a stejně vám budou komouši tvrdit, že to nebyl pravý komunizmus a ve všech případech byl buď zneužit, nebo diletantsky provozován

Největším neštěstím lidstva je slepá víra (v cokoliv)

R. Tichý 22.3.2019 7:38

Akorat by bylo fajn, kdyby ta zeme byla nekde hodne daleko. Idealni se zda byt nove obyvatelna "Zelena zem" ;-)

R. Gramblička 22.3.2019 9:42

Re:

tam by jim to nešmakovalo. Grónsko je převážně bílé a tudíž rasistické :-P

J. Cervenka 22.3.2019 0:27

Pravda

znamou pravdou je, ze propast mezi stoupenci svobody a Trumpa a stoupenci korektni zhoubne levice je hluboka. Zda se ale, ze je urcita nadeje existuje. Na priklad do konce 2018 prsident Trump uz sehnal 130 milionu $$ pro volby pristi rok. To je suma,ketra nema historicky obdoby tak brzy pred volbami.