16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

Velká výzva

Premiér Andrej Babiš se netají svým rezervovaným přístupem k evropskému, zvláště pak německému třeštění kolem elektromobility. V pondělí se vládní představitelé setkali se zástupci automobilového průmyslu. Podle Babiše vláda nepočítá s finanční podporou pro nákup elektromobilů soukromým osobám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hruška 19.3.2019 5:44

Re: Akumulátory to neřeší

To si ke každému autu vyhodí majitel z okna paneláku svůj drátek ze zásovky a poperte se přitom se sousedem o místo u krátkého konce.

R. Langer 19.3.2019 5:48

Re: Akumulátory to neřeší

Vy evidentně nerozumíte více věcem, a základní fyzikální zákony budou jedna z nich. :-P

A. Pakosta 19.3.2019 7:27

Re: Akumulátory to neřeší

Pane Rajmane, já Vám to vyložím. U tankovacího stojanu na benzín je přece vždy obsluhováno také jedno auto, a nikoho to nepřekvapuje - i když ten stojan má třeba 4 hadice, v použití je jen jedna. Ovšem tankování trvá pár desítek vteřin, max několik minut, jde-li o náklaďák. Za těch pár minut pojme auto zásobu energie na stovky kilometrů. A teď počítejme: Nechť má elektromobil motor o 100 kW (Tesla má i třikrát tolik). Pojede rychlostí 100km/h, požadované 400km ujede za 4 hodiny. Na 4 hodiny jízdy s polovičním výkonem (a to hodně šetřím) tedy potřebuje 200 kWh energie. No, a pokud tuto energii má váš akumulátor "načerpat" dejme tomu za 6 minut (desetina hodiny), pak ji do něj musíte "rvát" příkonem 2000 kilowatů, neboli 2 megawaty, a to je právě výkon celé jedné větrné elektrárny - když to zrovna správně fouká. Takže taková jedna nabíjecí stanice se šesti "stojany" by musela mít připojených šest "větrníků" o průměru vrtule kolem šedesáti metrů, které, aby fungovaly správně, musí být od sebe vzdáleny tak po půl kilometru. A to nemluvíme o tom, jak často by tam visela cedule "nefouká to, nevrtíme"...(Podotýkám, že ve skutečnosti by to bylo ještě horší, pro jednoduchost jsem počítal všude se stoprocentní účinností, což v praxi neplatí ani náhodou)

Už chápete tu fyzikální nesmyslnost takového projektu?

Prostě - elektromobilita v dnešních sociálně technických hranicích není nic než cesta do pekel.

P. Rajman 19.3.2019 8:59

Re: Akumulátory to neřeší

Děkuji za vysvětlení. Právě obavy z energetické nezávislosti jsou to, čeho se politici jako Babiš nejvíc bojí.

R. Langer 19.3.2019 11:22

Re: Akumulátory to neřeší

Z jaké nezávislosti, s elektromobilitou to je přesně naopak, vy zoufalče... :-P

J. Uzel 19.3.2019 15:24

Re: Akumulátory to neřeší

Jako děcka jsme říkali:"...blbej nebo navedenej"