23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ESEJ: Poněkud opomíjené výročí 15. března

V poslední době se u nás stalo módou považovat za nejvýznamnější výročí českého dvacátého století roky 1918, 1968 a 1989.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Derat 15.3.2019 20:06

Re:

Tak to si může ČT připomínat ve dnech kdy k těm událostem došlo. Tady se jednalo o týden, který se zabýval okupací ČR. Ukrajina atd. s tím nemá nic společného.

M. Prokop 15.3.2019 21:05

Re:

Holt je to aktuálnější.

K. Janyška 15.3.2019 16:56

Na vině každé totality je vždy socialismus,

který má mnoho podob a názvů, a je přesvědčením o tom, že lidi jsou schopni řídit lidský svět. Nemají ani tušení, že to nejde, neboť on je neřiditelným spontánním řádem a oni jsou jeho produkty a ne autory. A nemají ani tušení o tom, že pravidla spontánního řádu tvoří jejich mysl a že je tedy řídí... Dzp.

D. Polanský 15.3.2019 16:43

Kdepak, to byl Mnichov

15. březen byl již jenom dovršením.

M. Bílý 15.3.2019 16:16

Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

.... prožil. Bylo mi 13 až 18 let. Po našem rodinném známém je pojmenováno náměstí na Praze 20. Křovinovo. A ty denní seznamy popravených. S hrůzou jsme otevírali novimy, jestli tam není zas někdo známý...

E. Derat 15.3.2019 16:37

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Maminka bydlela jako dítě, cca stejný věk jako vy, u Kobyliské (někdy Ďáblické střelnice). Vyprávěla nám jak každý den po atentátu na R.H. řval ten německý dobytek do amplionu jména Čechů kteří byli popraveni. Aby, to všichni v okolí slyšeli, pro výstrahu.

R. Nenechal 15.3.2019 16:53

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Byla to zla doba to ano......jeste chodis k tygrovi na pivo?

E. Derat 15.3.2019 17:24

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Jasně, to je tradice, každé úterý pokud to jde.

R. Nenechal 15.3.2019 17:44

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Jednou si udelam cas a nektere utery se tam za tebou stavim Ted jsem venku ale jak to pujde zastavim se

E. Derat 15.3.2019 18:21

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

OK

K. Janyška 15.3.2019 16:54

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Ano, německý dobytek, ne jakýsi nacistický. Rádi by to svedli na kohokoliv... Dzp.

R. Nenechal 15.3.2019 16:57

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

To stejny o rusech ne komunisti,ale ten ruskej dobytek a potom ten zbytek dobytka komunisti

E. Derat 15.3.2019 17:25

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Ano, ruskej dobytek a německej dobytek. Nebo nacistickej a bolševickej. Ovšem nekombinovat.

S. Netzer 15.3.2019 17:40

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Dobytek se najde v každém národě.

Revoluční gardisti byly český dobytek.

J. Kombercová 15.3.2019 18:07

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

To beze sporu.

Ovšem proč zapíráte, že ti, co nám zabrali v roce 1938 část území a o rok později obsadili zbytek republiky, byli Němci? Marťané to nebyli, viďte?

E. Derat 15.3.2019 18:35

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Samozřejmě, já také nepíši, že všichni Němci nebo Rusové byli dobytek, ale ti co vraždili byli dobytek, a ten dobytek měl nějákou národnost. A i u toho dobytka nebyli všichni nacisté nebo bolševici. Takže psát o nacistické okupaci je čirá a sprostá lež. Byla to čistě německá okupace pod vedením Německého státu, a prováděná německými státními občany.

J. Kombercová 15.3.2019 18:55

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

I v čt mluví v souvislosti s okupací o Němcích, nejen o nacistech, takže zatím v poho. Že se paní Netzerová cítí dotčená, to je její problém.

S. Netzer 15.3.2019 17:50

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Jasně, vlastenčíku.

I ti němečtí antinacisti byli německý dobytek.

S. Netzer 15.3.2019 17:54

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Tady máte seznam jen těch "dobytků", kteří byli v Buchenwaldu- https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_H%C3%A4ftlingen_des_Konzentrationslagers_Buchenwald

Mezi nimi i četní Židi.

E. Derat 15.3.2019 19:53

Re: Já jsem si těch 6 let okupace a hrůzy s ní souvisící ....

Ano, německý dobytek vraždil i své státní příslušníky. Ano, ruský také, Ano, i český atd. Co tím tedy chcete doložit, že to nebyl německý dobytek který okupoval ČR ?

M. Němec 15.3.2019 16:07

Klaus je podvodník

Německo je dnes naprosto jiné než Německo za Hitlera. Nikdo v Německu by dnes ani náhodou nepomyslel na to, obsazovat nějaké Česko.

Rusko se ale nezměnilo, a pořád maj ty hovada pocit, že nás jednou okupovali ("osvobodili"), a tudíž na nás maj nárok a můžou nás furt okupovat.

Smradi mongoloidní.

Ještě si zapomněl, Vendelíne, na to , jak si nosil dlažebky do barikády.

E. Derat 15.3.2019 16:29

Re: Klaus je podvodník

Není nad kvalifikovaný názor soukmenovce.

R. Nenechal 15.3.2019 16:50

Re: Klaus je podvodník

Nekdo a nekoho nazyvate soukmenovcem a vas ti vasi soudruzi zase soudruhem a kovanym

R. Nenechal 15.3.2019 16:55

Re: Klaus je podvodník

Pane Nemec 100% souhlas>>> Vasik totiz o tech brigadach uz nepise jak je stavel ve 4 letech :):):)

J. Kanioková 15.3.2019 18:15

Bolí paranoia ?

P. Harabaska 15.3.2019 17:44

Re: Klaus je podvodník

Němče, najděte si na YouTube posty Sudety, Sudetenland, Böhmen + Mähren a pročtěte si tam uvedené německy psané komentáře těch hodných Němců. Krom sprostot, urážek a zášti vůči Čechům tam chybí jen věta: Es kommt der Tag!

J. Kanioková 15.3.2019 18:13

Hmmm, Němci dnes... a co pozítří ?

J. Ticháček 15.3.2019 19:17

Re: Klaus je podvodník

Což o to. Čechy by ještě obsadili. Ale jak praví německá anekdota, na Polsko už by neměli. Po týdnu útoku na Varšavu ve se postup Německé armády zastavil na břehu Rýna.

F. Fiedler 15.3.2019 15:43

Poněkud opomíjené výročí

Vážení odhlédněte od napadání autorů držme se PRAVDY.Kolem výročí srpna 1968 byla téměř hysterie četly se jména těch asi 300 omylem většinou zabitých ale okupace Hitlerem znamenala katastrofu celého národa který měl být zlikvidován zbytek vystěhován většinou na Sibiř jak protektor prohlásil, tento prostor není pro Čechy. Nástupem Hitlera se popravovalo DENNĚ!

Tisíce byly zastřeleny ihned aby se nic nezmeškalo v Kobylysích další v kon.táborech.Denně visely seznamy popravených ,vysílaly se rozhlasem. Dokonce jsme jediní komu popravili i předsedu vlády A. Eliáše.Slovensko vyhlásilo fašistický stát.O tom se nyní nic nepíše přitom příchod Hitlera a mlčení nečinnost západu vlastně zapříčinila další vývoj naší země.Je to opravdu políček a urážka všech kteří nasazovali život v odboji na frontách 2.sv.války umučených v konc.táborech.jen pro ilustraci padlo naších lidí asi 300tis to je asi tolik jako amerických vojáků v Evropě.Ostuda čt1 a státních medií,že takto tragedii celého národa ,základní období dalšího vývoje státu nedůstojně a přistrašeně připomínají.Vlastně jenom komentují.

J. Vlček 15.3.2019 15:52

Re: Poněkud opomíjené výročí

Pane Fiedlere, včera jste mně vytočil, když jste ve mně hádal komunistu, kterým jsem nikdy nebyl, ale dnes s vámi naprosto souhlasím a jsem ve shodě. Napsal jste to velmi dobře a patří vám za to dík.