26.5.2019 | Svátek má Filip



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


DOPRAVA: K zákazu provozu boeingů verze MAX



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 50, poslední: 14.3. 2019 23:59, přehled diskusí

no co:
Autor: D. Šimáček Datum: 14.3.2019 21:16

u evropské instituce mne nic nepřekvapí :-)

tedy, :
Autor: V. Loula Datum: 14.3.2019 18:36

kapitán letadla si to přistání v Praze prostě mohl vymoci. Kdyby řekl, že má nějaký problém, kvůli kterému musí co nejrychleji na zem, tak by ho ta Praha musela přijmout i přes zákaz. Ovšem potom na zemi by to mohl odskákat.

Pane Stejskale,:
Autor: V. Loula Datum: 14.3.2019 18:33

dneska na webu běžela zpráva, že k zákazu pro MAX se připojila i americká FAA a dokonce výrobní firma Boeing doporučila všem společnostem, aby toto letadlo nechaly na zemi.

Samozřejmě rozhodnutí otáčet letadla ve vzduchu a nenechat je přistát v cílových destinacích je prostě přiblblé.

Když se někdo zkusí zamyslet. Aspoň trochu...:
Autor: J. Ticháček Datum: 14.3.2019 17:25

Tak dokáže přijít i na to, proč si Turci vrátili letadlo do domů. Například už jen ty peníze, za které by jim to letadlo stálo v Praze, tedy na cizím letišti, budou vypadat jinak, než když si to éro na neurčitou dobu postaví doma, tedy zadarmo. A to se ani nezmiňuji o tom, že až Boeing vydá doporučení, které by mohlo vyžadovat i servisní zásah, tak kmenoví zaměstnanci to udělají o řád levněji, nežli kluci z Prahy za komerční cenu. A ten rozdíl může být i v desítkách milionů korun.

:
Autor: M. Krčmář Datum: 14.3.2019 17:16

Konečně se našla v EU instituce,která dokázala zareagovat okamžitě střelhbitě, škoda že zrovna v blbém případě,kdy mohla ta letadla nechat v klidu doletět a přistát. Panu Stejskalovi dík za rozumný článek. PS: docela by mne zajímalo, kolik letů za ty tři roky tyto stroje odlétaly, načeš spadly dva.

Ten spolek tupců:
Autor: L. Písařík Datum: 14.3.2019 15:22

naopak sám ohrozil cestující, kteří už byli ve vzduchu. A ́t zkusí vysvětlit před čím je chránili? Když už letěli, stejně museli letět a stejně museli přistát. Chtějí snad tvrdit, že pro přistání je bezpečnější letiště v Tunisu než v Praze? Naopak museli srávit v letadle podstatně delší dobu. Kopanec jako v Kocourkově.

Diskuse hodná Stejskala:
Autor: I. Štípek Datum: 14.3.2019 14:02

On neví nic, vy nevíte nic, ale toho machrování!

:
Autor: M. Krčmář Datum: 14.3.2019 17:18

A vám to dává smysl?

Nikdo nemůže zakázat letadlu přistát, pokud by došlo:
Autor: V. Novák Datum: 14.3.2019 13:04

k ohrožení bezpečnosti, takže žádné "nedozírné následky" samozřejmě nehrozily.

Připomenu, že ani ruští dispečečeři na Smolensk-Sever nemohli zakázat polskému letadlu s Kaczinským přistát, pokud se pilot rozhodl (špatně) risknout přistání podle přístrojů na nevybaveném letišti.

Úplně uzavřít letiště - to se dělá jedině při převratu nebo za války.

Re: Nikdo nemůže zakázat letadlu přistát, pokud by došlo:
Autor: V. Církva Datum: 14.3.2019 13:35

Tak v každém případě, pokud byl zákaz vydán v 18:00 s platností od 20:00 je to nejen nesmysl ale ohrožení Ani novináři to nechápou, ale předpokládám, že společnosti se snažily uzemnit letadla tam kde to je proně alespoň trochu výhodné. Tedy domovská nebo levná letiště se servisem toho typu letadla. Vzhledem k tomu že katastrofy byly dvě za 3 roky, stačilo vydat zákaz s platností za 24 hodin.

V každém případě tento zákaz tím že zkomplikoval dopravní situaci ohrozil letecký provoz pasažéry těchto a jiných letadel. Vystoupit po 4 hodinách letu a čekat den na letišti taky příjemné není.

Re: Nikdo nemůže zakázat letadlu přistát, pokud by došlo:
Autor: V. Novák Datum: 14.3.2019 13:37

Ale ohrožení to není. Nepříjemné samozřejmě ano.

Re: Nikdo nemůže zakázat letadlu přistát, pokud by došlo:
Autor: V. Církva Datum: 14.3.2019 14:02

Ano, ale ten poslední bod jsem přidal tak trochu navíc, aby si lidé uvědomili že ten předchozí je ještě horší. Byla ohrožena bezpečnost letového provozu. Letadla musela měnit letové plány, letiště rovněž a do házelo k přetížení. MAX8 byly ve vzduchu déle a s menší palivovou rezervou. To jak to obvykle bývá může zkolidovat s jinými faktory a neštěstí je na světě.

To je řečí o "americkém" a "evropském" přístupu - a přitom:
Autor: V. Novák Datum: 14.3.2019 11:48

sám Boeing doporučil MAXy uzemnit a USA se proti Evropě zpozdily jen o pár hodin...

Re: To je řečí o "americkém" a "evropském" přístupu - a přitom:
Autor: R. Langer Datum: 14.3.2019 13:16

Hm, o tom to ale není...

Re: To je řečí o "americkém" a "evropském" přístupu - a přitom:
Autor: V. Novák Datum: 14.3.2019 13:39

Hm, o tom to ale je!

KOCOURKOVŠTÍ KONŠELÉ - PROMIŇTE!:
Autor: V. Kolman Datum: 14.3.2019 11:21

Vracení "MAX 8" přes půl světa, místo přistání na nejbližším letišti (přistát ten aeroplán musel tak jako tak) nechápu a připadá mi naprosto nesmyslné.

Naproti tomu - aspoň že tak!

Mohlo to skončit i "zastavením v letu", což by bylo daleko horší možností a k bezpečnosti pasažérů by to přispělo ještě méně :-)

Re: KOCOURKOVŠTÍ KONŠELÉ - PROMIŇTE!:
Autor: V. Církva Datum: 14.3.2019 13:56

No, vzhledem k tomuto případu začínám o téro a jiných evropských organizacích pochybovat. Zastavení za letu pak může klidně přijít s novou vlnou pozitivní diskriminace na pracovišti. Současný požadavek na 40 procent žen v managementu snad tuto organizaci zcela neochromí.. Ale až tam dojde inkluze školství tak už zastavení za letu možné bude.

Zajímalo by mne,:
Autor: M. Prokop Datum: 14.3.2019 10:56

kdo rozhoduje v té EASA. Zda zkušení piloti a podobní fachmani, nebo nějací političtí nominanti. Učuněné rozhodnutí nasvědčuje spíše tomu druhému, totální nesmysl (co se týkalo letadel ve vzduchu).

Re: Zajímalo by mne,:
Autor: J. Svoboda Datum: 14.3.2019 17:52

Tak, tak, kdo jiný, než političtí nominanti v Evropě rozhoduje? Vždyť proto to tak vypadá.

Obě havarovavší letadla havarovala velmi brzy po startu. Který duševní gigant rozhodl, že v Evropě nesmí přistát? Co ten idiot nám o sobě tím chtěl sdělit?

:
Autor: J. Jurax Datum: 14.3.2019 22:57

Q

:
Autor: J. Jurax Datum: 14.3.2019 23:00

Z toho rozhodnutí je zřejmé, že rozhodovali političtí nominanti. Ti totiž spolehlivě zaručí největší možnou blbost verdiktu.

Dnes.:
Autor: V. Pokorný Datum: 14.3.2019 10:54

America first! Nedokážou už ani pořádně vyrobit pitomý letadlo?

Re: Dnes.:
Autor: M. Prokop Datum: 14.3.2019 10:59

Myslíte něco jako An-148, Jak-42, Tu-154, ....

Re: Dnes.:
Autor: V. Kolman Datum: 14.3.2019 11:24

Pan Pokorný je zřejmě letecký odborník. Tak to jó.

Jestli to ale byla ironie - omlouvám se :-))

Bylo, jenže to by nesměla být EU a její válka s Američany.:
Autor: K. Janyška Datum: 14.3.2019 9:38

Ani se ještě neví, co se skutečně stalo a už eufašouni jedou... Dzp.

Pane Stejskale:
Autor: F. Svoboda Datum: 14.3.2019 9:21

mluvíte mi z duše. Striktní dodržení byrokratického příkazu mohlo mít opravdu nedozírné důsledky, které by rychlými přistáními vůbec nemohly nastat. Díky za článek, jste snad vůbec první, který nastavil skutečnosti pravdivé zrcadlo !!!

Re: Pane Stejskale:
Autor: P. Lenc Datum: 14.3.2019 10:01

Vidím to podobně.

Re: Pane Stejskale:
Autor: J. Kolouch Datum: 14.3.2019 11:17

Já taky.

Nedovolit přistát letadlům:
Autor: I. Vermis Datum: 14.3.2019 8:58

která jsou již ve vzduchu, to je ukázkový příklad vrcholné idiocie! Jediné štěstí, že se pár zemí se zákazem opozdilo ... třeba Turecko ...

Re: Nedovolit přistát letadlům:
Autor: T. Kočí Datum: 14.3.2019 10:40

EVROPŠTÍ ANTIAMERIKANISTI pod deštníkem USA. Měli vydat rozkaz k sestřelení B 737 max.A bylo by-prevence nehod.