18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nejen Brunschweigerová

Velký rozruch a vesměs negativní reakce vyvolala zpráva o jisté německé aktivistce, která odmítá mít dítě, protože nechce dále zatěžovat životní prostředí. Teorie změny klimatu tak „nese své plody“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 14.3.2019 9:34

Každá doba

potřebuje své strašáky a nepřátele. Tím bývala radioaktivita, výfukové plyny, teď je to oxid uhličitý, který potřebují rostliny ke svému životu. Za to nám vyrobí kyslík.

Ve jménu jakého dobra ženy ze západního civilizačního okruhu nechtějí mít dítě? Pro koho tu má naše planeta být zachovaná? Pro pakobylky?

J. Kavalír 14.3.2019 11:06

Re: Každá doba

Jen pro ně a jejich pohodlí. Proč by se měly o své "těžce vydělané" peníze dělit s nějakými řvoucími spratky? Ostatně možná nepotřebují ani chlapa.

J. Jurax 14.3.2019 22:49

No, nepotřebují ... robertek přijde levněji než chlap a ušetří se za antikoncepci.

J. Fridrich 14.3.2019 9:30

Ono stále platí, tedy u rozumných lidí to pradávné moudro -

Ono stále platí, tedy u rozumných lidí to pradávné moudro - " Když dva dělají totéž, není to totéž.." Když má Evropanka dítě a třeba i druhé dítě a přivádí ho do pro dítě i rodinu a společnost dobrých a perspektivních podmínek, tak je to jistě v pořádku a žádoucí. Když má v Africe například Somálka 10té - 15té dítě a přivádí je do zcela nezajištěných podmínek i jen tím nejzákladnějším - tedy výživou a lékařskou péčí, tak je to zcela nezodpovědné a nežádoucí..

Toto uniká podobným pomateným lidem - nejen jmenované dámě..

P. Lenc 14.3.2019 9:58

Re: Ono stále platí, tedy u rozumných lidí to pradávné moudro -

Ano!

M. Krčmář 14.3.2019 11:48

Psal jsem to již včera či předevčírem,neb již tak dlouho,ne-li déle zde probíráme tuto blbku: pojďme vyslat tuto aktivistku do "rozvojových zemí", jistě tam pro ni budou mít pochopení.

J. Kavalír 14.3.2019 9:27

Pane Bartoni

Představil jste nám další dva magory, čímž jste jistě nepotěšil pana Kremlíka. Ten by to vzal pěkně po jednom - ke každému jeden článek, protože už jiná témata ke klimatu nemá. Minule nám představil patnáctiletou švédskou autistku, která za své postižení nemůže, ale stala se vzorem i pro naše středoškoláky, kteří ji, shodou okolností dnes, chtějí napodobit. Pokud to z jejich strany není jen recese a snaha ulít se ze školy, pak je to problém našeho školství, které jim nevysvětlilo, že s CO2 mohou nejlépe "bojovat" jako jednotlivci snížením své osobní spotřeby.

M. Šejna 14.3.2019 9:43

pane Kavalíre

nejkomičtější na páteční akci našich "vzdělaných" gymnazistů bude heslo, se kterým se pochlubila jedna aktivistická zelená blbka z Mostu: "Jarňáky na jaře". Ta zelená kráva ani netuší, že v současnosti bývají janí prázdniny zatím pořád ještě v zimě, a jedině díky oteplování bychom je v budoucnu mohli označovat za skutečně jarní prázdniny.

Já bych těch mladým "vzdělaným" spratkům sebral mobily, přístup na internet, doma bych jim vypnul v pokoji topení, a nařídil jim do školy jezdit pouze na kole nebo koloběžce. Po měsíci by většina z nich přiznala, že jim ta naše "uhlíková civilizace" připadá nejlepší z nejhorších možností.

M. Malovec 14.3.2019 9:27

Plodní Afričané

to nevzdají. Prosím o příspěvek do sbírky.

R. Gramblička 14.3.2019 9:34

Re: Plodní Afričané

no právě. Tahle alternativně inteligentní ženština by raději měla jít o tom kázat do Afriky. Ale to je namáhavé a náročné. Tady v Dojčlandu je to pohodlnější, nic jí to nestojí

M. Valenta 14.3.2019 9:06

Klid autore.

Paní se vyjádřila jenom trochu nekorektně a už je oheň na střeše a ti co se nekorektností stále ohání se zlobí. Asi si myslí, že správná nekorektnost je jenom ta jejich. A přitom ta paní říká v podstatě to samé co pan Václav Cílek dnes v LN - čeká nás průšvih.

V. Student 14.3.2019 9:14

Re: Klid autore.

Pane Valento, jestli se lidi rozhodnou nemít kvůli životnímu prostředí děti, tak to bude ten největší průšvih na světě. Takový, že nevhodné životní prostředí proti tomu bude říkanka, vhodná tak leda do slabikáře. Ale vlastně, kdo by ho pak četl? A komu...?

R. Gramblička 14.3.2019 9:28

Re: Klid autore.

Autor je v pohodě, to spíš vy jste poněkud neklidný. Cílek to říká rozumně, ale na rozdíl od té krawky nemá zapotřebí dělat nesmyslná rozhodnutí. Co nás čeká, neví nikdo, lze jen spekulovat. Každopádně, změna klimatu nám zcela určitě nepřinese žádnou skokovou krizi, co se změny počasí týče, změny budou postupné, takže se na ně bez větších potíží adaptujeme. Čeho se lze obávat spíš, budou změny společenské (migrační cunami, ekonomická krize, válka)

M. Valenta 14.3.2019 9:48

Re: Klid autore.

Ani ti co se rozhodnou děti nemít žádnou skokovou krizi nepřinesou. Jen se to lidem jaksi z biologického hlediska příčí, podobně jako třeba homosexualita.

A také je zajímavé, že se této diskuze účastní v podstatě pouze muži.

R. Gramblička 14.3.2019 11:41

Re: Klid autore.

Tak už se k nám přidali i Kombercová a Mikulcová. Muži zde na diskuzích výrazně převládají celá léta. Ženy mají asi lepší věci na práci, než tady planě žvanit

R. Meišner 14.3.2019 0:24

neřekl bych

že té paní leží na srdci vypouštění CO , to si jen šikovně zvolila jako zástupné téma pro ospravedlnění svého rozhodnutí nemít děti. důvod je samozřejmě jiný ( egoismus, asociálnost, strach z porodu, neláska k mužům atd atd), ale když ono se to dá tak krásně zobchodovat se záchranou životního prostředí, že ano. a tak milá paní vesele obchoduje. tak to prostě je.

J. Anděl 14.3.2019 7:04

Re: neřekl bych

Ano, zástupné téma pro veřejné a možná i vnitřní ospravedlnění svého něčím zapříčiněného a možná svobodného rozhodnutí je určitě možnost s nenulovou pravděpodobností.

Já bych navrhoval - a vím, že to nemá velký smysl, čtu často diskuze, ale právě proto píšu teď, co píšu - neoperovat s tím, že je ta paní egoistická a asociální. Rozhodnutí mít či nemít děti je zcela svobodná volba. Nikdo z nás nemá morální povinnost vůči státu, svému okolí, své obci, své rodině, mít, či naopak nemít děti. Bez ohledu na důvody, vedoucí k tomuto rozhodnutí.

Samozřejmě paní reakci vyvolává sama (a nejspíš zcela záměrně), když rodiče obviňuje ze sobectví, když děti mít chtějí. Je to tedy zdánlivě začarovaný kruh. A lze říct, že ona si začala. Ale kdo ví, třeba jen reaguje na (subjektivně vnímaný) nátlak okolí, rodiny, obce a státu na to, aby děti měla, a "kousla se".

Mě rodičovství nesmírně obohacuje. Nemám problém s tím, když mi někdo řekne, že to je sobectví (neb z toho mám prospěch a potěšení). Vím, že jsem v nemalé míře sobec. Asi všechno ve svém životě dělám pro své potěšení či dobré pocity. Jak věci špatné, tak ale i věci dobré, ze kterých mají užitek i druzí.

Proto mi připadá divné operovat s tím jako s mravním kazem druhých. To bych musel za špatné považovat svoje sobectví a to se mi sobecky nechce ;-).

J. Vintr 14.3.2019 8:13

Re: neřekl bych

Tady ale nejde o soukromé rozhodnutí jedné osoby. Tím, že média převzala a šíří její pomatené názory a navíc bez jakéhokoliv negativního hodnocení, šíří tuhle nákazu do společnosti. Nechuť mít děti už i tak čím dál víc ovládá mladší generace, takže je velká pravděpodobnost, že to může mít nezanedbatelné následky.

J. Anděl 14.3.2019 9:27

Na společenskou škodlivost názorů já nehraju, je to hodně dvousečná zbraň.

J. Vintr 14.3.2019 10:36

Re:

Hrát si můžete na co chcete, ale až bude víc důchodců a nepracujících lidí, než stačí ti pracující uživit a obsloužit, bude to objektivní problém, který spousta lidí škaredě odskáče.

J. Anděl 14.3.2019 11:11

To je obvyklý argument, předcházející zákony o cenzuře a trestání "nenávistných" příspěvků. Vždy hledají ospravedlnění v domnělé společenské škodlivosti. Socialistický standard.

Tvrdím, že potenciální rodič si to v hlavě dokáže srovnat sám.

J. Vintr 14.3.2019 11:31

Re:

Tady jde o zřejmý záměr. Někdo chce zlikvidovat naši bílou rasu. Bojem proti reprodukci, bojem proti globálnímu oteplování (na který zbytek světa zvysoka kašle) a také řízenou hromadnou migrací.

J. Anděl 14.3.2019 11:56

Re:

To je teoreticky možné, i když pojmy jako "zřejmý záměr" či "někdo chce" by snesly rozbor.

Zcela určitě existuje někdo, kdo chce zlikvidovat bílou rasu. To bez debat. Chce, nebo "by chtěl". Stovky, tisíce, možná milióny takových lidí.

Takováhle jedna kniha, jakkoliv je provokativní a jakkoliv je strašně zábavné nad ní kroutit hlavou, spravedlivě se rozčilovat či vymýšlet si absurdní, extrémní a přemrštěné varianty boje proti uhlíku, však bílé rase nemá jak ublížit.

Nehledě na to, že důležití jsou občané. Nikoliv rasa sama o sobě.

J. Vintr 14.3.2019 12:44

Re:

Ta kniha je jeden střípek do mozaiky. Která se už celkem jasně začíná rýsovat, ačkoliv to zatím skoro nikdo nevidí. Až to uvidí většina, tak bude pozdě.

J. Anděl 14.3.2019 12:51

Pozdě na co?

Možná lépe: co byste tedy navrhoval? Zakázat tuto knihu?

V. Novák 14.3.2019 9:29

Říká se tomu "racionalizace" a je to typické

pro nositele různých patologií - třeba alkoholik "musí pít, protože... (žena mu zahejbá, má šéfa blba,veobecně je nesnesitelně,...) - hlavně ne proto, že mu chlast nejdřív chutnal a teď už je závislý.

V. Student 14.3.2019 10:08

Re: neřekl bych

Psychologické teorie se někdy hodí, ale občas je namístě užít jiné, např. biologické; pokud samice odmítá mladé, ať už z jakéhokoli důvodu, tak není v pořádku. To je celkem známo. Buď je nemocná, nebo má problém se pářit. Taky v zoo to někdy bývá problém. Jisté je jedno - že odmítání potomků je dost vážný problém. Ať už si ho dámy zdůvodňují jakkoli.

J. Vintr 14.3.2019 10:25

Re: neřekl bych

A mělo by se to řešit jako v hospodářském chovu, utrácením. Jinak spějeme ke stavu, že nebude dost produktivních lidí, aby uživili rostoucí počet důchodců. A postihne to nespravedlivě i ty, kteří děti měli.

J. Pokoutný 14.3.2019 16:07

Re: neřekl bych

Jistě, jinak by se totiž odstranila z koloběhu uhlíku a sama a znali bychom o ní jen to, že zanechala poutavý dopis na rozloučenou (možná). Jenže radit jiným je o tolik snazší, než udělat zásadní krok v rámci své víry, že.