19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRÁVO: Zde jsou lvi. A kam zmizel respekt k právu?

Podle vyjádření hlavního veterináře Zoo Zlín Dominika Gregoříka („Lev zabil chovatele, policie šelmy zastřelila“, Právo, 6.3.) je tato tragédie „tak velká, že by se už příště nemělo nic podobného opakovat“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kříž 11.3.2019 22:59

když zoo ukazuje surikaty...

...příslušný orgán za týrání zvířat vypálí pokutu ještě týž den, kdy si "ochránci" stěžovali. jinde celé měsíce trpí koně, krávy, ovce, kozy, prasata a psi nedostatkem potravy a vody, válejí se ve fekáliích a žerou se navzájem a ejhle!!!! orgány jsou náhle bezmocné a nemají oporu v legislativěa taky se obávají, aby nepoškodily práva tzv. chovatele. navrhuji přijmout dalších pár tisíc lidí do státní správ, aby to dali konečně do pořádku. jo a taky bych jim přidal na platech.

B. Lukáš 11.3.2019 18:27

Událost na obecní komunikaci.

Ke kočárku s 10. měs. batoletem přiskočil z nenadání německý ovčák, který se majiteli vysmeknul. Žena doprovázející kočárek naštěstí pohotově na psa zařvala, pes zavrčel a vrátil se k majiteli. Mimo zděšení a šok ženy, možná i batolete, se naštěstí nic nestalo, ale mohlo.Takových podobných případů se vyskytuje denně v našich obcích možná stovky, ne-li více. Odpovědné obecní orgány, vyjma těch, které končí tragicky nebo značnou újmou na zdraví, řeší tento problém většinou bezzubým způsobem a to upozorněním na úřední desce, nebo v obecním zpravodaji, popřípadě vydáním obecně závazné vyhlášky, jejíž dodržování nikdo nekontroluje a nevymáhá. Účinněji je osobní setkání s provinilcem autoritou obce, to však vyžaduje odvahu, kterou zvolení radní včetně starostů často nemá. Bojí se konfliktu a když se jedná o recidivistu - se stále opakujícími se přestupky , pošlou za nim ustrašenou úředníci..

Š. Hašek 11.3.2019 19:04

Re: Událost na obecní komunikaci.

Policajt nikde. Psi bez košíku. Psi s paničkou, která "mile" kecá, když Vám to psisko leze .... .

Mám rád zvířata. Ale pod kontrolou, vocaď pocaď. Nějak jinak, než je představa bezdětných láskařů. Ti mají rádi štěňátko ........ vždyť to je jak miminko!!!!!

Zkráceno.

Š. Hašek 11.3.2019 12:14

Já toho "lva na vodítku" moc nesledoval ....

Ale pokud zakousl páníčka a nikoliv děcko s maminkou na pískovišti, ..... tak to sedí.

Stejně jako před drahným časem to ožralý majitel velkého BMW napasoval pod přední nápravu kamionu (řidič kamionu se ani nezakuckal a ožrala byl do guláše). Kamarád to komentoval velice radostně, protože hrozilo, že bude mrtvých pět (třeba dědeček, babička, vnouče, snacha, zeťák - kteří by jeli proti tomu BMW ve Škodě 125). Já nakonec byl potěšen taky, občas se hovada povede eliminovat s minimem škod. Ten kamion byl určitě pojištěn.

V. Povolný 11.3.2019 11:53

pane Křečku

napsal jste to, co si už cvrlikají vrabci na střeše. Obyčejný občan nemůže věřit, že stát ochrání jeho majetek a bezpečnost. Mnohem pravděpodobnější je, že ho stát potrestá, když se bude bránit sám. Viz poslední události kolem "kliniky", to bylo neuvěřitelné. Skupina lidí veřejně a ostentativně kašle na platné zákony, policajti stojí a nic nedělají a zástupce majitele jen bezmocně krčí rameny a dokonce musí strpět posměšky a natáčení na mobil od těch, kteří by měli sedět v base. Jak může občan věřit takovému státu?

Jen bych vám rád přípomněl, že jste taky byl v politice a nemyslím, že jste proti takovým věcem bojoval - pozdní lítost.

V. Hejdak 11.3.2019 12:42

Re: pane Křečku

Klinikáři měli do týdne po nabourání do cizího baráku sedět v base a podívejte, jak dlouho lavírování a tancovali okolo za podpory představiteli pirátū, zelených a Komančů. Jen aby se nenarušila jejich lidská práva a jejich právo na bydlení.

Místo nakopání do pr..le.

J. Jurax 11.3.2019 23:19

Přesně.

Ta situace byla výsměchem právu. V přímém přenosu byla národu ukázána neschopnost státní moci prosadit zákon.

A ti, kdož tu klinickou grázlovinu politicky podšprajcovávali by měli dostat po koulích taky. Jenže na ně je zákon tuplem krátký.

J. Kanioková 12.3.2019 14:34

Naprostý souhlas

M. Krátký 11.3.2019 15:10

Re: pane Křečku

Naprostý souhlas pane Povolný - k tomu bych ještě dodal toho vysokého policajta-magora, který na řidiče, který ho probliknul vyrukoval s pistolí spřátelené ráže v pravé ruce a teď se celá justice může přetrhnout jak toho magora v uniformě policie ČR pasovat do role poškozeného !!! jdu blejt velebnosti !!!

M. Klas 11.3.2019 15:23

Re: pane Křečku

Pane Krátký, nechcete se raději podívat na záznam z palubní kamery, pravděpodobně jste ho vůbec neviděl: https://www.youtube.com/watch?v=J9800A07BSI

M. Krátký 11.3.2019 19:28

Re: pane Křečku

že bych se spletl a měl tu pistoli v levé - nebo jak to myslíte pane Klasi ? Jo - nespletl jsem se - měl ji v pravé ruce i po opětovném shlédnutí - už asi po pátém.Tak mě nenapínejte a sdělte mi váš názor - děkuji.

M. Krátký 11.3.2019 11:42

Dnes na Novinky.CZ zase perla

viz zde :

KOMENTÁŘ: Vlk a medvěd patří do naší přírody. Opravdu? - Václav Klaus ml.

nádherně popsaná situace - zvláště ta pasáž hned zkraje - zde Analogicky sice ani samotní ekologičtí aktivisté zde nejsou původním druhem a byli k nám zavlečeni až koncem dvacátého století.

hezké a jasné - i ta diskuse o "zloději propisek" je půvabná - dobrý den

Ś. Svobodová 11.3.2019 11:29

Lze říct, že nekonali

Existuje -li rozhodnutí státního orgánu a zůstane-li " nevyslyšeno", následují sankce - pokuty. Nejsou zrovna malé ( za nedodržení stavebního zákona až100tis., veterinárního 500tis) a mohou být opakovány. Pochybuji, že je chovatel hradil. A pokud nehradil, měl být dávno v exekuci a šelmy v zoo.

J. Jurax 11.3.2019 23:23

No jo, ono to ale nějak nefungovalo ... asi pokuty nikdo neudělil a když ano, tak nevymáhal.

V. Petr 11.3.2019 10:49

Silně pochybuji, že k postavení "přístřešku pro lva,"

respektive stavby podobné velikosti, je třeba stavebni povolení. Podle mě stačí ohlášení.

Ovšem, vodění lva po vesnici patrně naplňuje skutkovou podstatu trestného činu "obecké ohrožení."

K. Janyška 11.3.2019 9:23

Vodit lva po vsi na špagátě.

To by si měl odskákat někdo ještě dodatečně... Dzp.

Š. Hašek 11.3.2019 12:06

Re: Vodit lva po vsi na špagátě.

Zcela určitě.

M. Valenta 11.3.2019 9:19

Komu tak asi slouží české právo?

V zemi kde už 10 let čučí soudy so krabice na víno zarovnanou až po okraj balíčky bankovek a nikdo není roky sto posoudit premiérovo hospodaření, je procházka jednoho hlupáka se lvem po návsi a jeho následná exkurze lvím zažívacím traktem jen taková drobná prkotinka.

J. Kavalír 11.3.2019 9:45

Re: Komu tak asi slouží české právo?

Premiérovo hospodaření zatím nikdo neposuzoval, protože se stále vyšetřuje. A asi ještě dlouho bude, protože se to někomu náramně hodí.

F. Navrátil 11.3.2019 9:12

Státní mlýnek klape naprázdno

Problémem je, že státní moc není akční a funguje jen na papíře. Je schopna buzerovat a šikanovat občany, ale předstírá bezmocnost, když se setká s darebákem. Tak se stává, že po ulicích jezdí zfetovaní šmejdi s několikanásobným zákazem řízení nebo chovají nebezpečná zvířata bez oprávnění v objektech bez stavebního povolení. Pokud lev sežral blbého majitele, nic se tím neřeší. Měl by sežrat příslušné státní byrokraty.

J. Pokoutný 11.3.2019 9:06

Pokud ovšem o vraždu nejde,

smrt idiota je pro lidstvou výhodou, nikoli tragédií. Konec konců, my také nejsme potomky těch, "kdo se chodili dívat do jeskyně, je-li medvěd doma."

M. Krátký 11.3.2019 9:12

Re: Pokud ovšem o vraždu nejde,

Naprostý souhlas - magor, chovající doma na SVÉ zahradě lvy nemohl dopadnout jinak. Stejné je to se zločinci, které musíme na doživotí živit v kriminálech. Hezký den

J. Hruška 11.3.2019 9:34

Re: Pokud ovšem o vraždu nejde,

Vy jste ale Pokoutný věštec. Stát se neumí vypořádat ani s kousavými psi, a řeší to jen zabíjením a Vy radostí nad mrtvolou. No nazdar.

J. Jurax 11.3.2019 11:47

No, s kousavými psy ... a jak by se s nimi stát měl krucifix, abych neklel, vypořádávat? Převýchovou na útraty daňových poplatníků?

J. Hruška 11.3.2019 21:17

Re:Ano, 4.pád mn. č. psy.

Vzteklé pány jakož i kousavé psy vyřeší mastná pokuta a exekuce. Jsou snad policisté kati nebo rasi či pohodní?

J. Jurax 11.3.2019 23:08

Pokud pes útočí nebo brání přístupu k raněnému a není zvládnutelný, tak je třeba jej odstřelit. Pokuta přijde až potom.

Š. Hašek 11.3.2019 12:07

Re: Pokud ovšem o vraždu nejde,

Přesné!

Š. Hašek 11.3.2019 8:12

Souhlas.

Domnívám se, že je zbytečné vymýšlet nové zákony. Ale dodržovat ty stávající.

P. Čech 11.3.2019 8:11

Můj názor.

Respekt mohu cítit jen k něčemu, co je obecně dobré, lidem pomáhající a tvořící ucelený funkční systém. Toto však naše právo není schopno předložit. Zejména proto, že je diletantské a obecně špatné. Zákony se jeví nedostatečnými hned po jejich schválení diletanty v poslanecké sněmovně a to dokonce tak, že je nutno je ihned doplňovat či měnit. A velkou vinu na tom má sám pan Křeček.

F. Matousek 11.3.2019 7:53

pro dobrotu na zebrotu

naznaje zákonú, ze vsech chybujících úredníkú a policajtú nejsprávneji zachoval se ten lev !

Bohuzel ho to stálo zivot. A pak ze existuje spravedlnost .