28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou

Existuje málo oblastí, ve kterých se ekonomové shodnou tak dobře jako v otázce mezinárodního obchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 10.3.2019 15:57

Re:

Pak ovšem pryč s nimi.

J. Jurax 10.3.2019 11:35

Ehm ... představte si, že jistého zboží vyvážím k Vám množství M1, kdežto Vy ke mně množství M2, kde M1 > 1000M2. A žádám stejné dovozní clo CA. U jiné komodity arciť, kde jsou množstevní poměry obráceně, žádám též stejné dovozní clo CB, kde CB > 10CA.

Na požadavku stejné daně k stejnému zboží i v tomto případě nebude nic "mlhavé, rozmazané, neurčité", ale asi se moc neshodneme.

Přitom já i Vy budeme hřímat, že stejná daň k témuž zboží je základním předpokladem spravedlivých obchodů, ale k celní dohodě nedojde, což já budu prezentovat jako Vaši vinu, označím Vás za podporovatele celních bariér bránících obchodu a prostý lid u nás doma mi zatleská. Vy u sebe se stejným výsledkem pochopitelně učiníte totéž. Neboť prostý lid tomu nerozumí a detaily nezná. A hned se to trošku rozmaže a zmlhovatí ... :-)

J. Jurax 10.3.2019 10:31

Přišedší ... jenže pro znamenitou část přišedších je dodržování zákonů a zvyklostí ne-li nesplnitelná, pak velmi obtížně splnitelná podmínka. Neboť islám.

O. Uživatel 10.3.2019 9:08

Uživatel požádal o vymazání
J. Fridrich 10.3.2019 6:19

Re: " EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno

Přednáška vskutku nádherná.. Ale zůstává otázka, co je " vlastně bez obsahu " a nepochopitelného na tom, aby dvě země při vzájemném obchodě měli na stejné zboží stejnou daň. Myslím, že s chápáním té nejprostší logiky máte problém vy.

Význam výrazu konotace jen pro vás - " konotací se rozumí vágní (tj. mlhavé, rozmazané, neurčité), subjektivně a emocionálně zabarvené přiřazení významu dané jazykové konstrukci.." Na požadavku stejné daně k stejnému zboží není nic " mlhavé, rozmazané, neurčité " - nebo pro vás ano ?

J. Pospíšil 10.3.2019 4:15

Re: " EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno

Když neznáte význam slova konotace a nechápete, že "vyváženost a spravedlnost k oběma stranám" je jen fráze, která v politice nemá vlastně žádný obsah a každý tím může myslet něco úplně jiného, vlastně protichůdného a nepochopil jste ani příklad, tak vnímám, že moji reakci můžete jen těžko pochopit. Takže jsme vlastně ve shodě. Vy můžete jen těžko pochopit a i já si začínám myslet, že můžete jen těžko pochopit.

K. Janyška 9.3.2019 20:49

Re: Když politici podléhají tlakům domácích organizovaných.

Proboha, co to povídáte ? Vždyť mi nadáváte za dlouhé příspěvky a výhradně a jen moje vlastní eseje. A najednu tohle... Dzp.

P. Grigar 9.3.2019 19:24

Re: Když politici podléhají tlakům domácích organizovaných.

.. inu, stále více mi připomínáte maličkého hošíka posměváčka, pokřikujícího: heč, já mám něco senzačního, ale vám to neukážu, ani nepovím, co mám!!

Jednou vám někdo řekne: tož si to strč do ...i!

M. Prokop 9.3.2019 16:02

Re: Dvě nejhorší dogmata dneška

Neobchodují státy, ale firmy a lidé. Státy by se měly jen postarat, aby jim v tom nikdo nepřekážel.

Migrace? Přišedší nekrmit. Když se uživí a budou dodržovat zákony a zvyklosti, tak nic proti nim.

V. Církva 9.3.2019 15:55

Dvě nejhorší dogmata dneška

Jsou volný obchod a volná migrace. Myslím, že pan Kohout na to kápnul. Státy s alespoň trochu podobnou formou demokracie, svobody, úrovní, kulturou by měly svobodně obchodovat. Totéž možná platí u pohybu lidí, jakkoliv tam už to kulhá, praxe ukazuje, že se šikovní lidé mají tendenci se centrovat v jednom centru či německé zemi. Nicméně pokud by se lidé vzpamatovali a místo zákazu dieselů se prostě ze špinavých velkoměst distribuovali, mohlo by to fungovat.

Evidentně ale nefunguje když jedna Čína podhodnotí svoji měnu, podpoří Huawei, udělá tím cenově monopol na trhu, tím zničí konkurenci a zvedne ceny zpátky.Volný obchod je jednoznačně dogma tam, kde je jednostraný, nebo kde se protistrana dopouští nekalých praktik a podvodů. To Čína dělá a Západ by se měl bránit. Trump má pravdu.

Totéž se týká lidí, stěhovat se mezi zeměmi s podobnou kulturou například uvnitř Evropy se nejeví jako problém. Trochu to začíná drhnout když nefachčenka z Rumunska, Polska či od nás získají po krátkém zaměstnání podporu v Británi a dotace pro všechny svoje děti. To je ale socialismusky hloupý systém dotací. Naprostou katastrofou je pak jednosměrná migrace kultur zaostalých se zaostalým náboženstvím.

Jinými slovy pokud se Čína a podobné asijské ekonomiky nezmění a to asi neudělají, je jedinou ochranou před sebevraždou postupné navyšování cla a kontroly dovozu z těchto zemí. Jinak se nám budou dál smát do tváře, jak se skvěle rozvíjí a my retardujeme (pokud spolupracujete s Číňany, zažili jste to ). A že k zastavení masové migrace nutně buď dojde, nebo Západ končí je naprosto jednoznačné pragmatické a bez jakýchkoliv fobií matematicky odvoditelná jistota!

K. Janyška 9.3.2019 15:51

Re: Když politici podléhají tlakům domácích organizovaných.

Hergot, tobě tam chybí úplně EU s její zločineckou příkaznickou politikou. Nezlob se, ale máš v tom zmatek. Musíš k teorii spontánního řádu lidského světa. To on nám klade meze našich možností, i politických. Nic jiného a nikdo jiný. Když je nerespektujeme je zle... Dzp.

K. Janyška 9.3.2019 15:47

Komunistické praktiky Číny. Tak to je.

O tom je, že je to stále zločinecký stát všichni cudně mlčí. Dělají zásadní chybu. A Zeman se tam dokonce učí jezdit jak zakroutit svobodě krkem a jak instalovat zločin na druhou, jakýsi demokratický socialimus... Dzp.

K. Janyška 9.3.2019 15:42

Re: Ten, kdo si plete svobodný trh se světem bez hranic

Mýlíš se. Kompozitivní teorie je nad tvoje síly také, bohužel. Ten, kdo nezná dílo Hayekovo, jakoky nebyl. Mimo mnoha jiného považuje dílo Freudovo a Marxovo za dva největší omyly vědy v historii a já mu rozumím. A cla ? Výsostné právo národních států, ekonomická obrana proti silnějším a podvodníkům... Dzp.

M. Krčmář 9.3.2019 14:54

Přesně tak drazí spoluobčané,ty sra.ky nám sem z Polska vozí Babiš. Tak mu nezapomeňte dát svůj hlas, blbečcci.

J. Fridrich 9.3.2019 13:42

Re: " EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno

" Nepoužívejte hrubě ideologické pojmy bez významu. Jako je třeba "vyváženost a spravedlnost k oběma stranám"." - co je na tom mém vyjádření " bez významu " ? Vy v sobotu pijete nadmíru alkohol - jinak tu vaši reakci na můj příspěvek lze jen těžko pochopit... Ale jsme na sobotním NP, TAK DOBRÁ..

J. Pospíšil 9.3.2019 13:24

Re: Ten, kdo si plete svobodný trh se světem bez hranic

Kajane, to jistě.

Můžeš to aplikovat na diskutovaný problém a vysvětlit nám, jak to je z hlediska kompozitivní metody s těmi cly? To co píšeš je tak obecné, že to ani psát nemusíš.

Tak jak ty psali před tebou sovětští psychologové. Psychická činnost je funkcí mozku, odrazem objektivní reality. Psychická činnost objektivní realitu nejen odráží, ale v realitě se i projevuje.

Atd. A podobné kecy.

Jak už říkal Stachanov: "Pouze silou uhlí nenarubeš".

J. Pospíšil 9.3.2019 13:15

Re: " EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno

Nepoužívejte hrubě ideologické pojmy bez významu. Jako je třeba "vyváženost a spravedlnost k oběma stranám". Podle ideového zaměření vyhlašujícího je to buď vyvážené a spravedlivé nebo hrubě nevyvážené a nespravedlivé, ať se to týká čehokoli.

Každý vstup do koalice je buď využití značného koaličního potenciálu nebo špinavý politický kšeft. Liší se to jen tím, zda hodnotící vstupuje nebo ne.

J. Pospíšil 9.3.2019 13:02

Když politici podléhají tlakům domácích organizovaných.

Kteří prosazují jednoduchá většinou špatná řešení. Ani američtí výrobci, ani americké odbory nechtějí zlevnit americká auta. Zvýšení produktivity bolí a vyžaduje změny a investice. V relaci cena - výkon vyrábí Evropané, až na výjimky, lepší vozy. Až budou Američani dělat vozy kvalitnější a levnější, vyhovující vkusu a možnostem Evropanů, výhoda se obrátí.

Středověké ochranářské myšlení je jednodušší. Netýká se to jen obchodu. Týká se to i jiných "ochran". Vždy vyhraje skřípnutí těch "cizáků" nad řešením problému. Zavádění modrých zón, zvyšování pokut, které nakonec nejvíce postihne ty slušné, co blbé řešení a nakonec i poplatky a pokuty i zaplatí, dokonce i za "domovenku" a kteří, kdykoli vyjedou, narazí na odvetné regulace jiných míst a zase jsou tam cizáky a platí. Výsledek je, že slušný občan odkudkoli platí daleko víc, než když nebyl chráněn. Když si koupí dovezení, tak zase platí clo on. U domácího platí za tu zastaralost a nekvalitu. Za čas se zavedou Ungelty, mílová práva pro domácí prodejce, potravní čáru už EU má, zatím jako celek, ale brzy přijdou i členských zemí a městská. Regulace, platby, cla, zvyšují příjem eráru a obcí.

No koho vážně napadne, že nákupčí dostanou polské maso a uzeníny v přesně té kvalitě, jakou si objednají a zaplatí. V televizi to neříkají a také neříkají, že salmonela hrozí kontaminací vždy, když se to rozdělá a i když se poruší teplota, což může být kdekoli a výsek se tolik nehlídá

Poláci samozřejmě vyvážejí maso i v prvotřídní kvalitě, ale proč ne k nám? Zkuste si odpovědět sami. Polské uzeníny patří mezi nejlepší na světě, když jsem ještě jezdil po Evropě, tak třeba do města přes řeku od Štrásburku přijížděly v pátek na trh polské chladírenské prodejny a stála u nich fronta místních a francouzských zákazníků a nakupovali jak diví.

U Babiše takové kuře ani uzenínu nekoupíte. Ale i on prodává "polské". Někdy vám to po úpravě ani nenapíše. U drůbeže nemusí. V uzenině také ne. A balíček udělali u něj. Takže domácí produkce.

J. Plíva 9.3.2019 10:30

cla jsou zlo

Politikové chtějí cla , která chrání domácí výrobce. Na druhé straně cla zvyšují ceny pro domácí spotřebitele.

Je to dilema, kde hrají roli politické i ekonomické aspekty. Lobisté domácích producentů vyhrožují nezaměstnaností (to politikové vždy bedlivě vnímají)a ohrožením konkurenceschopnosti.

Ekonomické aspekty byly podrobně rozebírány mnoha ekonomy. Většina ekonomů, včetně takových jako Milton Friedman, soudí, že stát může jednostranně zrušit svá cla, přestože to (dočasně)poškodí domácí výrobce.

Š. Hašek 9.3.2019 10:22

Tak nám "západní společnosti čelí dotované

čínské produkci" (volně citováno)!!! To je objev! Tak to, kórva, zadotujme více! Co tam dělá ten komisař pro dotace??!!

Dějou se věci. Tímto výzkumem určitě rozdrtíme čínský průmysl na cimprcampr.

V. Pokorný 9.3.2019 10:18

A já jsem si

bláhově myslel, že USA i EU jsou nejvěrnějšími spojenci!? Má to ale Pánbůh čeládku!

K. Janyška 9.3.2019 9:42

Ten, kdo si plete svobodný trh se světem bez hranic

národních států vůbec nerozumí tomu, jak byl lidský svět spontánními silami vývoje ustaven. Nerozumí tomu, na jakých principech vyrostl a stojí. Národní státy jsou jejich produktem, ne lidského rozumu. Ten byl jimi vygenerován rovněž.

Bez kompozitivníí teorie se nikdo neobejdete... Dzp.

E. Derat 9.3.2019 9:24

Re: " EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno

Na zrušení cel by vydělala někdy pouze jedna strana, podle toho jaké množství určitých komodit vyváží. U automobilů by to byla zřejmě EU. Tedy správnější a rovnější by bylo, aby byla jednotná sazba u každé komodity pro obě strany. A nebylo by co řešit.

J. Pokoutný 9.3.2019 8:08

Re: Je třeba připomenut,

Takže jestli jsem pochopil: USA má obrovské investice do zbrojního průmyslu, zatímco Čína má "jenom" obrovské investice do JAKÉHOKOLI průmyslu a navíc krade duševní vlastnictví v celém světě ve velkém (sověti včetně rozvěděk RVHP v 80.letech "jen" 80 tisíc patentů ročně). Takže ano, už chápu.

V. Braun 9.3.2019 7:54

Re: " EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno

Clo na automobily se "odtajnilo" už hodně dávno, minimálne je veřejně známé od doby Trumpova prvního zvýšení cel. To co jste psal platí o osobních automobilech, v dodávkových má vyšší cla zase USA. Nicméně souhlasím s autorem, nejlepší by bylo najít sektory, kde se EU a USA jakž takž shodnou a tam cla nejlépe úplně zrušit. Do určité míry se za Obamy o nové obchodní dohodě EU/USA vyjednávalo, ale za Trumpa byla jednání stopnuta.

A. Hrbek 9.3.2019 7:49

Je třeba připomenut,

že značnou položku našeho vývozu do USA tvoří ocel, takže jakékoliv omezení nás postihuje.

Pan Kohout zapomenul, že obrovské výdaje na zbrojení jsou vlastně státní dotace do ekonomiky a že vnucený prodej zbraní do celého světa je výrazným příspěvkem. I my budeme přispívat.

J. Fridrich 9.3.2019 6:41

" EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno

" EKONOMIKA: Když se dva přes oceán perou " - asi je nutno uvést věci na pravou míru - a to, zda je ten vztah Amerika-USA - Evropa-EU vyvážený a spravedlivý k oběma stranám. Tak jen krátce, včera v televizi v souvislosti s návštěvou našeho premiéra Babiše v Americe se " odtajnilo " clo na automobily a je to hodně mimo vyváženost - ten poměr je 2,5 % ku 10 % ve prospěch Evropy, tedy se jedná o ČTYŘNÁSOBEK v neprospěch Ameriky a to chce president Trump napravit a narovnat k spravedlivému stavu v obchodování..

Pokud se Evropa neshodne se svým jediným a hlavním partnerem Amerikou, který Evropu zachraňoval v I. svět. II. světové, ale i v III. světové-studené válce kdy nám vrátil svobodu, tak se ruské tanky zastaví až u Atlantiku.

Amerika nad Evropou drží jaderný deštník za své peníze cca 70 roků a jedině její síla držela a drží imperiální choutky SSSR-Ruska na uzdě..